• 0

Uittreden VOF

Hallo allemaal,

 

Volgens mij ben ik hier aan het juiste adres voor enkele vragen! Sinds 1 januari 2007 hebben mijn compagnon en ik een eigen bedrijf. De zaken gaan goed, we maken eigenlijk al vanaf de eerste maand winst. Toch ben ik waarschijnlijk van plan om te stoppen, omdat er eigenlijk niet genoeg werk is voor twee man. Dit knaagt. Het ziet er niet naar uit dat op korte termijn hier verandering in gaat komen en hoewel ik het erg jammer vindt en ook genoeg verdien, wil ik kijken wat de mogelijkheden zijn om te stoppen, zodat mijn compagnon alleen verder gaat.

 

Nu is mijn vraag wat we nodig hebben om tot een goede afrekening te komen. Ik kom op dit moment niet veel verder dan een balans! Zijn er belangrijke aanvullende zaken waar we rekening mee moeten houden? We hebben een goede fiscalist die onze boekhouding regelmatig controleerd en zodoende kunnen we ook vrij snel beschikken over een up to date balans. We willen wel een onafhankelijke persoon die hieruit conclusies kan trekken.

 

Zie ik iets over het hoofd?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

... Zijn er belangrijke aanvullende zaken waar we rekening mee moeten houden?

...

 

Als jullie een bankkrediet hebben, zullen jullie vermoedelijk die op beide namen hebben. Als jij uitstapt, moet de bank toestemming geven het krediet alleen op naam van je partner te zetten. Het kan zijn dat zo'n krediet dan verlaagd wordt. Kijk ook naar evt huurcontracten en andere langlopende overeenkomsten.

 

Daarnaast moeten jullie bepalen of er sprake is van goodwill. Voor de rest is het vooral bezittingen optellen, schulden optellen, het saldo door 2 delen.

 

Bij de KvK en bij de BD moet je de VOF inschrijving laten omzetten naar een EMZ.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Peeuw,

 

Het is raadzaam om een ontbindingsovereenkomst op te stellen. Hierin zijn zaken opgenomen zoals de verdeling van de activa en passiva, wie draagt zorg voor de administratie, aan wie komen de opdrachtgevers/klanten toe, is er een concurrentiebeding van toepassing.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.