• 0

kopen of leasen?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn veel voordelen aan zowel kopen alsook leasen:

 

Wat is het doel van je onderneming?

of Wat wil je met de balans van je bedrijf?

Wat voor financiering heb je nodig? Of heb je die wel nodig?

En als je iets koot, krijg je die financiering wel?

Hoe is je huidige status (financieel gezien) als ondernemer?

Wil je ergens in gaan beleggen?

Wil je rendement op korte termijn?

 

Er zijn allerlei punten die je moet afvragen waarom je iets gaat kopen of leasen, dus vanuit wat je nu zegt kan ik geen concreet antwoord geven wat het beste voor je is.

www.mkbduurzaam.nl de informatie site om concreet met Duurzaam Ondernemen te beginnen.

Link naar reactie
  • 0

Er kunnen toch wel veel redenen zijn, zoals het punt dat je bij koop direct geen liquide middelen meer voor handen hebt, die je bij lease wel hebt. Kun je dus meer met dat geld in de tijd dat je least, dan kan dat een eenvoudige berekening zijn dat lease je per saldo meer oplevert. En denk aan Sale-and-leaseback-constructies, waarom zijn die er denk je? :)

 

Dit lijkt me redelijk basaal rekenwerk overigens. Is dit echt een ondernemersvraag, of een studievraag?

Link naar reactie
  • 0

In dat geval moet je zelf aan de slag met het businessplan, en verwacht men waarschijnlijk van je dat je er zelf flink wat denkwerk in stopt. Stageopdrachten vallen hier op het forum namelijk onder "studievragen", dus hier is het forum niet direct voor bedoeld. En de vraag lijkt me ook voldoende beantwoord, dus ik doe dit topic op slot.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.