• 0

Van bedrijfsnaam naar merknaam

Beste,..

 

wij zijn een handelsonderneming en leveren via de vakhandel aan consumenten.

Op dit moment heet het bedijf X en brengt het onder die naam ook een brochure uit.

Sinds enkele jaren hebben we 2 andere merken (tevens brochures) er bij en is het naar mijn idee niet overzichtelijk meer. Bedrijf X heeft een boek X, maar merken Y en Z dan,.... dat is toch ook van X??

 

Ik wil naar de structuur zoals bij Unilever. Zij heten Unilever als bedrijf en hebben de merken: Glorix, Dove etc.

We kunnen daarmee effectiever communiceren met de juiste doelgroep.

 

Op dit moment ben ik bezig met de introductie voor te bereiden van de lancering van de nieuwe bedrijfsnaam. Dit doen we tegelijkertijd met het versturen van de nieuwe brochure van merk (oude bedrijfsnaam) X.

Is er iemand die dit eerder heeft gedaan en goede tips heeft.

Op dit moment heb ik gevraagd aan een communicatie (grafisch) bureau om de nieuwe huisstijl te creeëren en een introductiecampagne voor te stellen.

Ik zoek naar bruikbare tips om gedegen het plan uit te voeren.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kennelijk heb je de stap al genomen om je bedrijfsnaam te veranderen, omdat anders geen andere brochures denkt uit te kunnen geven?

Nu ken ik ze natuurlijk niet, maar je moet goed onderscheid maken tussen een BTB en BTC merk.

Voorbeeld Elsevier. Sterk merk, concern heeft ook Elsevier in de naam, maar naast Elsevier geven ze nog veel andere merken (titels) uit.

 

Als bedrijfsnaam X heel sterk is (en brochure/boek X ook) kan je daar beter een nog sterker merk van maken, door bijv. je borchures Y en Z te branden "van de makers van X".

 

Zo maar een bedrijfsnaam veranderen vind ik over het algemeen zonde van het geld.

Gaat erom dat je bij de consument een goede propositie hebt voor je brochures..die moeten nl verkocht worden, niet het bedrijf. Dus kan je dat geld beter in BTC marketing stoppen is mijn mening.

 

 

Geen panklare oplossing dus helaas, alleen (hopelijk) nuttige feedback?

 

www.emanagement.nl Interim (Financial) Management en begeleiding van startups in online media, mobile apps en software developm.

Tevens geinteresseerd om mee te ondernemen o.b.v. een goed idee, maar bedenk: als jij je laatste 10K niet wilt investeren in je eigen idee, waarom zou ik het dan wel doe

Link naar reactie
  • 0

Beste ErwinM,

 

bedankt voor je reactie.

Merk X is inderdaad een bekend merk bij de vakhandel, maar zeker niet bij de consument. Alle 3 de merken zijn niet bekend bij de consument. In de nieuwe naam komt een deel van de oude naam terug. Dus in principe precies zoals bij Elsevier.

Wij willen in april de introductie naar de vakhandel toe doen. Ik verwacht in 1x, desnoods een 2e herhalingsboost, dat de vakhandel precies weet wat er verandert is.

De nieuwe naam moet een soort van keurmerk zijn voor de merken die er onder vallen. Deze naam zal niet actief gecommuniceerd worden naar de consument, behalve: Merk X is onderdeel van ....

 

Dit is de eerste keer dat we een nieuwe naam introduceren (naar de vakhandel), en ik wil zeker zijn dat ik overal aan gedacht heb.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.