• 0

Emigreren naar Spanje, bedrijf over doen aan zoon maar wel salaris krijgen. Hoe?

Hallo ik heb een eenmanszaak en wil volgend jaar naar spanje emigreren.

Hoe kan ik verzekerd blijven voor de aow en kinderbijslag ontvangen.

Mijn in de zaak werkende zoon de zaak voort laten zetten ik in spanje met een salaris uit zaak.

Het pand verhuren en van de opbrengt leven, de belastingdienst vertelde je bent geen verhuurbedrijf, ik zei een bv oprichten om het pand te verhuren , belasting zei kan niet met 1 pand ( vreemd).

 

Het pand verkopen en van de rente leven of lijfrente kopen..

Volgens mij vertelde de belastingdienst dat mijn inkomen in box 1 moest vallen om ook sociale premies te betalen.

 

De belastingdienst vertelde dat bij rente er geen inkomstenbelasting betaald hoeft te worden alleen over de rente minus 20.000 vrijstelling daar 4 % van , en van dit bedrag betaal je 30 % belasting, misschien is dit beter dan het bedrag jaarlijks v/d kinderbijslag.

 

Mvg Hans

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoi Hans

 

Als je jouw zoon het bedrijf laat overnemen en jij hebt privé het onroerend goed, dan is er geen sprake van terbeschikkingstelling tenzij je een te lage huur overeenkomt. Dan is de huur belast in box 1. Anders valt het pand in box 3 en blijf je voor dat deel belastingplichtig in NL.

 

Een BV oprichten met 1 pand kan weldegelijk, maar zinvol??

 

Sociaal verzekerd blijven regel je in NL via de SVB. Je kunt vrijwillig premies doorbetalen.

 

Om een eenduidig antwoord te kunnen geven is echter inzage in alle cijfers, onderneming/privé vereist.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.