• 0

bv starten in belgie of nederland

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo M.Rietveld,

 

Dank u wel voor uw hulp. Op dit moment heb ik nog geen vestigingsplaats, ben immers aan het starten. De reden waarom ik wil weten of ik in België mijn vestigingsplaats maak of in Nederland is het feit dat ik in België woon bij de grens. Dus het maakt mij niet uit waar ik naartoe moet rijden, dus ben aan het kijken wat het slimste is. Wat mijn markt betreft, het is zeer internationaal, de vestiging moet niet bepaald in NL of BE zijn voor mijn bedrijf goed te laten functioneren.

 

Alvast bedankt voor Uw reactie, prettige feest dagen!

 

Ondernemer9

Link naar reactie
  • 0

Dan heeft NL een voordeel als je een eigen woning hebt. In NL kennen we nog steeds de hypotheekrenteaftrek.

Als je een BV in NL vestigt, dan valt het salaris uit de BV onder de NL loonbelasting. Doordat je dan NL belastingplichtig wordt, kun je kiezen voor behandeling als NL belastingplichtige en profiteer je van hypotheekrenteaftrek (ja, ook al staat jouw huis in Beglië).

 

Dit is wel zomaar een voordeel. Jouw keuze zal eerder afhangen van de feitelijke cijfers (omzet, winst, salaris, privé vermogen). Die kun je wel op HL plaatsen, maar ik denk dat je beter af bent als je op zoek gaat naar een fiscaal adviseur in jouw regio. Daarvan zijn er voldoende die specifiek grensarbeid advies geven.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.