Enige tijd geleden ben ik voor mij zelf begonnen als programmeur.
In mijn relatiebeding staat dat ik niet bij firma X mag werken.
Nu wil een andere firma, zeg, Y iets laten ontwikkelen. Nu weet ik echter dat deze firma Y een vriendschappelijke relatie heeft met firma X en het lijkt mij niet uitgesloten dat wat ik ontwikkel uiteindelijk ook beland bij firma X.
In hoeverre ben ik verandwoordelijk daarvoor? Ik denk zelf dat ik mij houd aan het relatiebeding ik werk immers niet voor firma X, maar ik wil (en kan) firma Y niet verbieden om voor hun ontwikkelde software door te verkopen aan derden.
Ik hoor graag wat jullie mening is, en/of waar ik dit voor een redelijk bedrag zou kunnen laten uitzoeken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marcel458
Marcel458
Enige tijd geleden ben ik voor mij zelf begonnen als programmeur.
In mijn relatiebeding staat dat ik niet bij firma X mag werken.
Nu wil een andere firma, zeg, Y iets laten ontwikkelen. Nu weet ik echter dat deze firma Y een vriendschappelijke relatie heeft met firma X en het lijkt mij niet uitgesloten dat wat ik ontwikkel uiteindelijk ook beland bij firma X.
In hoeverre ben ik verandwoordelijk daarvoor? Ik denk zelf dat ik mij houd aan het relatiebeding ik werk immers niet voor firma X, maar ik wil (en kan) firma Y niet verbieden om voor hun ontwikkelde software door te verkopen aan derden.
Ik hoor graag wat jullie mening is, en/of waar ik dit voor een redelijk bedrag zou kunnen laten uitzoeken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/18714-relatiebeding-en-relaties-van-relaties/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag