Jump to content

Micha van Veen

Legend
  • Content Count

    1,028
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

208

Personal info

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.fok.nl
    www.crn.

Company info

Vision

  • My opinion about entrepeneurship
    Een van de beste keuzes die ik ooit gemaakt heb, maar dat is het niet voor iedereen.

    Mijn persoonlijke insteek is: "de klant staat altijd voorop, maar niet hogerop". Dit levert soms niet het meeste rendement op, maar ik ben overtuigd dat dit voor ons op lange termijn zijn vruchten zal afwerpen.
  • My opinion about innovation
    Innovatie is een vast gegeven in een mensenleven. Groei, leren, vernieuwing is iets wat een ieder in allerlei vormen nodig heeft. In het bedrijfsleven is dat niet anders. Alleen innovatie is geen tovermiddel en wordt soms te pas en te onpas toegepast om werk te creëren. Terwijl het soms beter is om terug te gaan naar de kern.
  1. Micha van Veen

    Micha van Veen

  2. Peter leren kennen vanuit het forum zoals jullie allen. Soms als een hoogst irritante klootzak met zijn meningen. Totdat we samen zijn gebracht in een besloten Facebook groep met wat andere leden door Frans. Dat niveau is prima omschreven door Norbert. Maar dit leidde tot wat telefonisch contact wat steeds intensiever werd, voor de legendarische BBQ (je had erbij moeten zijn) en wat daarna vrolijk doorging. Sparren over zakelijke dingen, ronduit praten over persoonlijke zaken en lekker klagen over sommige forum leden. Uren lang, tot diep in de nacht en soms wel een paar keer per week. Samen met nog iemand een VOF opgestart, en deze ook weer opgedoekt. Je probeert eens wat :) . Elkaar opgezocht voor leuke dingen. Kortom fantastische jaren gehad met die gozer. Helaas werd een 6 maanden geleden de relatie even wat minder, maar nog wel gesproken met oud en nieuw, wat heel fijn was en ik had de hoop dat het zou goedkomen met de tijd. Maar goed met twee eigenwijze hufters kost dat wat tijd en ik dacht dat die er wel zou zijn. De wetenschap dat zijn moeder, Joy, Gert-jan en Ben er bij waren rondom het einde vind ik een heel prettig idee want zij vormden wel zijn kern. Mochten jullie dit lezen, heel veel sterkte met dit verlies. Samenloop van iets overwinnen, de kans financieel rust te kunnen vinden en dan toch overlijden vind ik wrang, sneu, heel erg verdrietig en misschien zou Peter nog wel het woord ironisch gebruiken of kutzooi. Ik ga je missen mooie eigenwijze klootzak.
  3. Dus plak er een nulletje bij en misschien wel twee aangezien je ietwat laat op de markt bent en dit is naar mijn inziens een eerlijk antwoord op een kansloze k*t vraag waar espen nog zijn best doet. Niet onmogelijk maar ik vind het dapper (of misschien wel stom) als je in deze markt de gok wilt wagen? Maar misschien heb je wel meer cojones of money on the bank dat wij nu weten.
  4. Oud topic, maar wel weer relevant geworden. Vandaag EBN European Business Number brief gekregen en als ik de reacties hier lees is er weer een flinke bulk uitgegaan.
  5. Ben Effectief zijn het wel meer dan enkel 2 vragen als ik het zo lees... En ondanks dat ik dat ik het een nobel streven vind, geven mij deze vragen het vermoeden dat je plan 100% kansloos is. Redelijk recent met zorgverleners te maken gehad die in een start-up constructie zaten. En omdat dat traject enige tijd duurde (en dan ga je toch over andere dingen praten) hoorde ik ook van de valkuilen, noodgrepen en onzekerheid omdat sommige mensen wat naïef waren. En degene die dat opgericht hadden, waren al veeeeeeeel verder als dat jij nu bent. En tja gewoon zakelijk. Ik wil iets, ik heb geen idee, geen tijd, geen ervaring, dus dan maar iemand anders... Wees goed in je full-time baan, want je hebt het over "zorg" en mensen die er van afhankelijk zijn. Dat is *********** geen speeltuin. Ik mag hopen dat dit je laatste bericht is over dit concept. Met vriendelijke groet, Micha
  6. Beetje een glad ijs ding misschien. ik begrijp de algemene SEO, internet, vindbaarheid topics wel (daarom glad ijs), want internet is vaak/veelal een cruciaal middel voor ondernemers. Dus mogen we leren van elkaars kennis in centrale kennisdeling topics. Maar.... ikzelf schaar dit topic niet onder een "ondernemers vraag" maar eerder onder een specialistische SEO gerelateerde discipline vraag. Welke virusscanner moet ik hebben, ik krijg mijn backup niet gesynchroniseerd, help mijn parkiet kruising is eerder paars dan blauw. Dit zijn ook "terechte" vragen voor die desbetreffende ondernemer, maar dit type topics worden hier wel "terecht" gesloten, want daar zijn andere plekken voor. Maar dit soort SEO (naar mijn bescheiden mening kansloos geneuzel) vragen horen hier niet thuis, idg niet als los topic, als ik de vergelijking trek met andere gesloten topics in het verleden. Met vriendelijk groet, Micha PS even ouderwets ongenuanceerd zoals ik wel vaker ben in dit type topics. Voor mij is dit wel een pareltje. TS heeft als specialiteit SEO, en alle andere online marketing vaardigheden staan op zijn linkedin en zit hier als een totale nitwit te komma neuken als de eerste de beste amateur. Profiel kansloos volgeklad met zinloze linkjes en plaatst nog eens reacties waarvan je enkel kan huilen en hopen dat nooit iemand hem heeft ingehuurd voor zijn diensten. En dit soort topics is een voedingsbodem voor kansloze reacties zoals de laatste (die ergens een klepel heeft horen luiden...) en waarop er misschien nog wel meer zullen volgen. Dus misschien wel openlaten voor verdere reacties en kan ik lekker mijn gal spuwen op die komende onzin. De twijfel, want het is wel vermaak ;D
  7. Redelijk wat ervaring met dit type constructie. Van de zijlijn, betrokken, twijfelende middleman, de grafische onderaannemer of nu op dit moment in jouw beschreven rol. V.O.F. ook geprobeerd, en staat op papier heel leuk en doordacht, maar stelt uiteindelijk ook niks voor. Met terugwerkende opgebouwde kennis: - Iedereen met goede bedoelingen - Weinig respect of erkenning van elkaars vakgebieden - Geen wens tot echte samenwerking of communicatie Je kan afspreken wat je wilt, vastleggen,committeren wat je wilt en gieten in elke vorm dat je wilt. Wat Norbert schetst klopt als een bus (VOF is beide de sjaak tenzij kommaneuker in een contract). Maar als ik het een beetje goed lees, klinkt het heel erg bekend in verschillende samenwerkingen die ik heb gehad in het verleden. - Klussen wegrammen en commissie trekken - Zorgen dat je nergens verantwoordelijk van bent (inhoudelijk) - Totale vrijheid om lekker je ding te doen Daarnaast kan de ontwerper meer profiteren van door hem zelf binnen gehaalde opdrachten. Hier vang je geen commissie op? En als hij/zij iets verklooit dan bijt dat niet in jouw kont? Of zijn dat andere klussen van derden die niks te maken hebben met? Ikzelf zit in een vergelijkbaar scenario, maar ik kies er voor nu voor om klussen via mijn naam te laten gaan (alhoewel de laatste 4 offertes niet doorgegaan zijn) en afhankelijk van resultaat mijn conclusie daarna te trekken. I.p.v. gelijk allerlei constructies op te zetten voor het geval dat. Maar mijn gewaardeerde vriend P. Bonjernoor die heeft (als ik het goed inschat) eerder de mening "waarom niet regelen voordat situatie x gebeurt". En daar is ook iets voor te zeggen. Maar goed uit je verhaal proef ik zelf wat "profiteur" gehalte en niet "de lasten maar wel de lusten" gehalte. Dus misschien ook eens wat meer durven en zorgen dat die eerste klussen gewoon goed worden gedaan voordat je verder kijkt? Maar goed uit je vraag kan ik niet concluderen hoever je al bent qua ervaring. Dus dit zijn wat aannames mijnerzijds. Met vriendelijke groet, Micha
  8. @rick /RiVe Blog is zeker niet het enige, of soms juist niet het gewenste instrument binnen inbound marketing (klote term ook trouwens). Maar wel een waar een ieder mee dood gegooid wordt om te gaan doen en wat relatief goedkoop en simpel is op te zetten. Iedereen kan namelijk vertellen over zijn werk of expertise op een verjaardag (tenzij je voor de NSA werkt), dan kan je dat ook online doen. En veelal werkt het ook, soms enkel qua lichte verbetering organische zoekresultaten in google. Maar het is vrij simpel, denk ik uit te leggen (mocht je dat willen). Traditioneel is zenden / indringen zonder exacte kennis van de wens en dus eigenlijk met hagel schieten. Koud bellen, adverteren, vakbladen, vakbeurzen, nieuwsbrieven, direct mail. Kortom initiatief vanuit de verkopende partij en dan maar hopen (tot een zekere hoogte) dat wat jij aanbiedt op dat moment ook hetgeen is waar je "klant" op zit te wachten. Inbound marketing is gekomen met nieuwe online mogelijkheden (laatste 7 jaar). Zoals: social media, zoekmachine optimalisatie, chat, vernieuwde klant informatie beheer systemen, koppelingen on -en offline systemen en het meten van bezoekers data (waar komen ze binnen en waar klikken ze op). En dat laatste kan je tot in de enge details verfijnen. En binnen deze middelen ga je er voor zorgen dat wanneer jouw doelgroep, op het moment dat zij het nodig hebben, jouw oplossing tegenkomen op het kanaal waarop zij zoeken. De tijd van ego/bluf verkoop is voorbij: Niet blind je piemel ergens in steken, maar ervoor zorgen dat er om die piemel wordt gevraagd. Dus geen taferelen meer. VB Klant van mij doet in koetsen verhuur bruiloften. Is logisch dat hij scoort via google en Facebook, maar niks te zoeken heeft op LinkedIn. Vooral Facebook, want vrouwen, mindere mate mannen (of LGBT mensen) die willen trouwen, hebben vaak in hun netwerk mensen in dezelfde doelgroep. Nu alleen die boer(en dat is het zeker) zien te overtuigen van gebruik instagram.... Stel je voor: Jij hebt een geweldige nieuwe meterkast oplossing (jouw vakgebied), dan kan je daarmee op een kostbare beurs gaan staan, nieuwsbrief versturen of een mailing doen en etc. Of je kan zorgen dat je optimaal vindbaar bent met die nieuwe meterkast, met alle goede zoekwoorden op de juiste kanalen zodat mensen uit zichzelf jou(kunnen) vinden. Traditioneel zegt, ja dat is achterover leunen, JE MOET DE WEG OP, met je koffer en je elleboogpatches. Nieuw zegt, verkoop is keihard werken vanachter je computer en voorbereiden. En die dure auto pak je pas als je weet dat je gewenst bent en aankomt met de juiste oplossing voor dat moment. Je weet, ik ben heel erg sceptisch tegen al die SEO goeroes. Maar ik ben wel van mening dat de tijd van jagen voorbij is, om antwoord te geven op je eerste vraag. Tweede vraag: Dit kun je zeker meten. Google analytics is er een, maar meeste social media kanalen geven ook hele goede statistieken. Derde vraag: Eigen kennis van je doelgroep door ervaring i.c.m. antwoord op de tweede vraag. Maar wat ik altijd grappig vind is de schroom om het te vragen bij je eigen klanten. De mensen voor wie je eerder hebt gewerkt zijn waarschijnlijk heel welwillend (als je goed werk hebt geleverd, juist niet, is ook leerzaam) om je te vertellen wat hun interesses zijn, waar ze over zouden willen horen, waar ze zoeken naar dingen, wat hun tegenviel etc. Klein marktonderzoek voor extra kennis waar je staat en waar je naar toe wilt hoeft helemaal niet zo zwaar te zijn. Met vriendelijke groet, Micha PS Plop Rick PS2 Sorry voor het misschien wat off topic gehalte
  9. - Zij zullen hun problemen vooral verwoorden in Nederlandse termen. Casus / probleemstelling beschrijven in het Nederlands - software-ontwikkelaars. Die zullen juist eerder in Engelse termen zoeken. Vakjargon gebruiken bij het oplossingsgerichte gedeelte van je content. En in dit geval is vakjargon veelal Engels. En het mooiste is nog, om het vakjargon te verduidelijken in het Nederlands. Zodat allebei je doelgroepen de complete tekst kunnen begrijpen. Zou toch leuk wezen dat een techneut met jouw tekst direct naar de Manager kan stappen en zeggen "deze snapt het wel". Met vriendelijke groet, Micha
  10. Hmmm ik doe even een resumé voor mijzelf. - Opdracht 1 ontwerp a 105 euro (plusminus) - Niet tevreden, aanpassing meerprijs (vind je onterecht en wil je niet) - Nieuwe topvormgever gevonden - Was spoedklus, dus herontwerp sowieso onnodig want te laat - 1 maand later nog steeds bezig met herontwerp die je niet meer wilt - Het herontwerp voldoet waarschijnlijk wel Wie maakt het herontwerp, de kneus of de topper van de twee vormgevers? En wil je deze nou wel of niet? Want je praat over betalen eerste ontwerp, dus zou er logischerwijs dus een tweede wel nodig zijn?? VRAGEN, heel veel vragen. Geeft mij een klein beetje een vermoedde over de initiële communicatie over de wensen t.a.v.ontwerp en de ontstane interpretatie verschillen bij het eindresultaat. Genoeg gewauwel. 105 Euro en dit gezeur!!! Gewoon betalen en lekker verder gaan met die geweldige nieuwe vormgever waar je blijkbaar top mee communiceert. Met vriendelijke groet, Micha
  11. Er zijn wat persoonlijke eigenschappen die mijzelf nekken in een goedbedoelde reactie. En ja ik ben even een onaardige eikel. [*]Ik wens in 2017 zelfbenoemde SEO mensen een hele stevige griep toe, ik ben milder geworden dit jaar . [*]Je linkedin profiel rijmt niet met jouw website, want sjesus wat een bagger [*]Je vraag klinkt als een student over zijn scriptie vraag Maar goed ik ga er even in mee. Als jij nu al als zo'n jonge knul, nu al dingen angstaanjagend vind.... Dan ben je vriendelijk gezegd een oude geest, in een jong lichaam (minder vriendelijk, een ouwe bekrompen lul). Kijk eens "humans need not apply", dan kan je al helemaal niet slapen: Kortom je trekt conclusie uit wat artikelen, die totaal uit verband zijn in relatie zijn tot de voorziene nabije toekomst (mijn mening). En bevestigd mijn mening dat jij dus misschien zo'n angst aanpratende SEO'er bent, i.p.v. een oprecht helpende persoon met kennis van internet. Niet persoonlijk aantrekken, want ik wantrouw iedereen die zich SEO'er noemt. Maar goed, terug op de glazen bol vraag... in 2018 zie ik wel drone delivery wel zijn eerste echte stappen maken (niet in NL op dit moment, en qua veiligheid want je kan zo'n ding zo uit de lucht trekken via allerlei soorten wegen, fysiek of digitaal). Aangeven waar wel of niet afgegeven kan worden, gezichtsherkenning van de betrouwbare buurvrouw... Alles in eigen beheer voor bedrijven en dus meer winst en een enorme slag voor de post.nl en pakketdiensten. Iedereen die wil meeliften in die levering en tijds norm, moet aansluiten op centrale distributie centra (nu ga ik even voorbij 2018), want dit is voor de kleine internet ondernemer niet bij te houden qua investeringskosten. Kortom een totale eindknal voor alle kleine internetwinkels... lijkt bijna op wat er nu gebeurt in de winkelstraten want daar staat ook alles leeg met een enkel overgebleven HEMA en Ah-cee-tieon. Wederom weer ellende overal. I.p.v. lege winkelstraten hebben we nu lege internetstraten en is alles in handen van een paar kanalen die alles bepalen. Kortom hetzelfde angstscenario wat je zelf schrijft in je bovenstaande verhaal. Want kleine ondernemers overbodig gemaakt. Als ik je toon volg. Maar goed dan denk ik misschien heel simpel: Mensen zijn sociale dieren (uitzondering daargelaten) dus voor die interactie zijn prima andere commerciele plannen te ontwikkelen. Een kopje koffie zwevend voor de deur zal voorlopig nog niet het kopje koffie van een goede vriend(in) vervangen in een leuke tent, in een leuke omgeving. En banen zullen vervangen worden of de rol daarvan, zelfs die van mij (en ik heb een veredelde tekenopleiding gehad, en wat ik nu doe is 0,05 daarvan). Mijn vader moest leren dat handmatig kleppen dichtdraaien ook vanaf een PC kon. Zelf niet meer hoefde te kijken 3 meter hoog of een veiligheidsklep was gebarsten, maar op een scherm kon zien dat de druk in orde was en op het scherm moest drukken (en hij was 57). Wees niet zo bang, maar leer en innoveer. En als dat dit lukt ga wees flexibel genoeg om mee te gaan met de verandering. Mvg, Micha
  12. Is inderdaad niet de bedoeling, maar goed je komt via google dus die werking weet je dus prima. Kan ik mooi deze link plaatsten uit 10 nov 2016 Dokteronline verliest rechtszaak Quote Online medicijndiensten, zoals Dokteronline.nl, zijn verboden in Nederland, maar doordat het bedrijf gevestigd is in Curaçao doet het voor de letter van de Nederlandse wet niets verkeerd. Zonder kennis van zaken zegt mijn onderbuik en nekharen "wat een kansloze manier om je geld te willen en te kunnen verdienen". Zie de desbetreffende aflevering Ramerdiebambam Mvg, Micha
  13. In de afgelopen paar weken weer een paar discussies gehad over mobilegeddon 2.0 m.b.t. zoek resultaten in Google. Versie 1.0 is al eerder behandeld (ook hier of dat andere SEO topic) door zelfbenoemde SEO mensen die stellen dat bij geen "m" versie of responsive website je totaal niet vindbaar meer zou zijn bij de Google die update en iedereen failliet zou gaan als je een online ondernemer zou zijn en je zaken niet op orde zou hebben qua mobile. Viel best wel mee, afhankelijk van je sector en concurrentie hun focus op SEO :) Nu gewezen op een genuanceerd artikel door vriend Bonjernoor en prima reacties eronder die consequenties wel goed uitleggen, en vond ik wel waard om te delen. Vooral om dat er sommige SEO toko's dit gaan gebruiken om mensen weer de angst op het lijf te gaan jagen (lees extra inkomsten afdwingen). https://tweakers.net/nieuws/117587/google-experimenteert-met-primair-indexeren-op-basis-van-mobiele-sites.html. En een reactie die het nog even in de kern goed uitlegt naar mijn idee, corrigeer me vooral als ik het fout heb. Voor beheerders van alleen desktopsites verandert er niks en die van responsive ontwerpen waarbij de desktopcontent gelijk is aan de mobiele weergave hoeven ook niet te doen, claimt Google. Het gaat dus enkel om sites die een specifieke mobiele versie hebben met minder content dan de desktop versie. "oude" sites die enkel een desktop variant hebben blijven gewoon gevonden worden zoals nu. En natuurlijk is mobile vriendelijk wel echt wenselijk (zelfs in de industriesector tegenwoordig waar de doelgroep windows XP nog modern vindt, mijn sector want jahaa voorbij de 6,5% voor mobiel). Alleen ik lees dus dat aparte websites (M.) varianten of app oplossingen een probleem kunnen vormen qua vindbaarheid wanneer content niet aansluit. Met vriendelijke groet, Micha
  14. Nog steeds geen idee van hoe die dingen te embedded zijn hier, maar ik vond dit wel een heel interessant verhaal t.a.v deze vraag. Ik heb in ieder geval 30 minuten geboeid geluisterd
  15. Misschien eerst eens nadenken waar je passie en kwaliteit ligt i.p.v waar is liggen de kansen en dan "ach dan leer ik het vanzelf wel". Ik bedoel dit niet arrogant (nou ja misschien een beetje). Maar data-analyse, ontwerpen, development, marketing, strategie ontwikkelen, advies etc... Allemaal disciplines op zichzelf. Je noemt jezelf te ambitieus, ik zeg eerder "heel erg naïef" of eigenlijk "je hebt nog geen enkel idee". Kortom ga eerst eens ervaring opdoen in loondienst, stage, weet ik veel wat en ga leren wat je krachten zijn en juist ook wel je zwaktes. Veel succes, Micha

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept