• 0

Kostenloos verkopen als particulier? Wat mag?

Beste mensen,

 

Ik vraag me al een tijdje af hoe het zit met verkopen als particulier, hoeveel mag je verkopen? Heeft het te maken met winst, met omzet? Vanaf welke bedragen (winst of omzet?) moet je beginnen aangeven en wat betaal je dan? Om een simpel voorbeeld te geven. Ik ben student en ik importeer een contrainer uit China met... euhm.. stoelen? :)

Als ik het hele hoopje - ik zeg maar wat - heb verkocht voor 10 000 euro en er uiteindelijk 5000 euro winst mee heb gemaakt (alle kosten afgetrokken).

Kan dit zomaar als particulier?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Tom

 

Tijd voor een cursus starters en de fiscus zou ik zeggen. Dergelijke deelname aan het economisch verkeer vereist in elk geval een BTW registratie en inschrijving KvK. Of je IB ondernemer wordt, zal de tijd leren. Uiteraard is de 5K winst belast inkomen.

 

Lees eens op kvk.nl en belastingdienst.nl

 

Wij kunnen daar hier geen richtlijnen aangeven omdat alles per geval bekeken zal moeten worden.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag me al een tijdje af hoe het zit met verkopen als particulier, hoeveel mag je verkopen?

 

Een particulier koopt af en toe een paar stoelen om in te zitten, en verkoopt er soms een paar die hij kwijt wil. Een ondernemer importeert containers met spullen uit lagelonenlanden, om geld te verdienen aan de handel.

 

Niks mis met ondernemer worden...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.