Wegens het niet op tijd betalen van een factuur zijn er herinneringskosten in rekening gebracht. Hoe boek ik deze herinneringskosten? Zelf denk ik aan een paar mogelijkheden:
1. de eerste facuur geboekt laten en de herinneringskosten (en btw) apart boeken.
2. de nieuwe factuur volledig boeken en de eerste factuur "terugboeken"
Worden de herinneringskosten op dezelfde manier geboekt als bijvoorbeeld verzendkosten:
Voorraad (waarde + verzendkosten)
Te vorderen btw
Aan Crediteuren
of apart als kosten (tegenover verkregen kortingen)? [mijn voorkeur]
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DennisSteen
DennisSteen
Hallo,
Wegens het niet op tijd betalen van een factuur zijn er herinneringskosten in rekening gebracht. Hoe boek ik deze herinneringskosten? Zelf denk ik aan een paar mogelijkheden:
1. de eerste facuur geboekt laten en de herinneringskosten (en btw) apart boeken.
2. de nieuwe factuur volledig boeken en de eerste factuur "terugboeken"
Worden de herinneringskosten op dezelfde manier geboekt als bijvoorbeeld verzendkosten:
Voorraad (waarde + verzendkosten)
Te vorderen btw
Aan Crediteuren
of apart als kosten (tegenover verkregen kortingen)? [mijn voorkeur]
Alvast bedankt!
Dennis
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19210-boeken-herinneringskosten-nieuwe-factuur/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag