DennisSteen

Junior
  • Aantal berichten

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Dennis

DennisSteen's trofeeën

  1. Heel erg bedankt voor de juiste versie van de software, Phoebe! Groeten, Dennis
  2. Heeft er nog iemand het aangifteprogramma IB-winst '07 (versie na april 2008)? Alvast bedankt!
  3. Dick, Dank je wel voor de programma's! Groeten, Dennis
  4. Als niemand het hier nog heeft, zal ik dinsdag even bellen. Zal daarna niet te lang duren (schat ik) voor er aangifte kan worden gedaan. Boetes "vallen weg" tegenover te veel betaalde btw. Resultaat na belastingen is negatief over die jaren. Groeten, Dennis
  5. Dank je voor je reactie. Zelf had ik in '06 en '07 alleen ROW, maar ik help nu iemand die begreep uit 'alleen ondernemer voor de OB', dat er helemaal geen resultaten opgegeven hoefden te worden. Ik heb van iemand anders wel het programma voor IB-winst '08 en die werkt gewoon vanuit een lege aangifte, dus zonder overige gegevens van die onderneming/persoon. Groeten, Dennis
  6. Hallo iedereen, Zou graag willen weten of er nog iemand de aangifteprogramma's IB-winst voor over 2006 en 2007 heeft van de Belastingdienst? Wil eigenlijk een aanvraag indienen bij de Belastingdienst om deze op de website beschikbaar te stellen, maar misschien heeft iemand deze nog bewaard? Bedankt! Dennis
  7. Ik denk dat een schriftelijke verklaring wel een goed idee is. Ik zal ook eens bij de Nederlandse Orde van Uitvinders gaan informeren over de gang van zaken op dat gebied. Mijn ondernemingsplan schrijf ik zonder gebruik te maken van een overgenomen sjabloon. Ik heb veel bedrijfseconomische en marketingsanalyses en alle berekeningen zijn goed onderbouwd; ook verschillende toekomstscenario's zitten er in. Het plan lijkt haast waterdicht, maar het is inderdaad ook belangrijk dat er genoeg vertrouwen is in de persoon achter het plan. Ik hoop dat er nog anderen zijn met gedachten over mijn bericht(en). Voor jouw reactie in ieder geval bedankt, Hans! Dennis
  8. Hallo, Voor een startende onderneming ben ik bezig een ondernemingsplan te schrijven. Dit plan is een volledige uitwerking van de start, middelen, bedrijfsvoering, financiën, groei, etc. Nu zijn er een aantal innovaties en mogelijke patenten die (waarschijnlijk) een aanzienlijk concurrentievoordeel op zullen leveren. In hoeverre maak ik deze bekend in het ondernemingsplan zonder daadwerklijk al over een patent te beschikken (als het al mogelijk is) en ga ik hiermee naar de bank om een bedrijfsfinanciering te regelen? (Een patent is niet noodzakelijk voor de uitoefening.) M.a.w. kan ik bedrijfsgeheimen geheimhouden en alleen op basis van aanwezigheid van deze bedrijfsgeheimen de kans vergroten op toekenning van een financiering? Heeft iemand hier ervaring mee of kennis van? Wat ik me ook afvraag is in hoeverre de grootte van de opzet en benodigde financiering een rol van betekenis speelt bij het toekennen van de financiering door de bank. Is de kans kleiner of groter om bij een goed en levensvatbaar ondernemingsplan eerder een financiering van 500.000 euro te krijgen dan een van 50.000 euro? Vanuit het ondernemingsplan lijkt de kans op succes veel groter bij 500.000 dan bij 50.000. Het gaat om een handelsonderneming, waarbij een 1/4 tot 1/3 van de 500.000 dan in onderpand gaat zitten. De onderneming is direct levensvatbaar (op papier) vanaf 50.000. Het gaat hier dus niet om uit de lucht gegrepen bedragen. Ben erg benieuwd naar de reacties en mogelijke ervaringen op dit gebied. Alvast bedankt!
  9. Erg bedankt weer voor de antwoorden. Wat betreft deze vragen is alles beantwoord. Ik zal binnenkort een nieuwe bericht plaatsen met een vraag over manieren om de inkoopprijs/kostprijs verkopen te boeken. Dit forum is een goede brug (leerschool) tussen theorie en praktijk. Bedankt en tot dan!
  10. Het is niet dat ik denk dat het inkoopboek alleen voor voorrraadboekingen is, maar dat zijn eigenlijk de enige voorbeelden die ik in de literatuur ben tegengekomen. Ik denk dat de voorbeelden in het boek te simpel zijn weergegeven. Ik ben bezig een boekhoudprogramma in Excel te maken en wilde wat duidelijkheid en zekerheid over het gebruik van het inkoopboek. In ieder geval bedankt daarvoor! Ik ben voor mezelf en ook voor anderen bezig de administratie goed in te richten. Ik heb wel wat ervaring met boekhouden ((v)jp's, kb, w&v, balans), maar het meer automatiseren in Excel roept dus soms nog wat vragen op. Ik maak voor mezelf gebruik van zoveel mogelijk rekeningen en voor anderen alleen het nodige. Mijn indeling heeft o.a. de volgende (onder)verdeling met de rekeningnummers van Exact. Zelf heb ik een handelsonderneming. Een kleine, niet volledige opsomming van wat ik ongeveer gebruik: - verschillende balansrekeningen voorraad - verschillende kostenrekeningen, zoals directe, indirecte verkoopkosten, assurantie, voorraadverschillen, algemene kosten, afschrijvingskosten, autokosten - crediteuren, ((afschrijving)(dubieuze)) debiteuren, nog te verzenden facturen, nog te ontvangen goederen, interest - kas, bank, ING, kruisposten, voorzieningen Ook apart intracommunautaire transacties, in- en uitvoer en koersverschillen Ik heb (nog) geen projectadministratie; is voor mezelf iig niet nodig. Ik heb geleerd dat verzendkosten e.d. in de voorraad en dus de kostprijs mogen zitten, maar boek ze liever gelijk als kosten i.p.v. dat ze voor een deel in de vaste voorraad gaan zitten en dus niet ten laste van de winst komen. Wat ik me nog wel afvraag is hoe de journaalpost in een boekhoudpakket o.i.d. wordt geboek? Debiteuren Aan Opbrengst verkopen Aan Te betalen OB + Inkoopprijs verkopen Aan voorraad Volgens mijn boek komt het eerste deel in het verkoopboek of kasboek en het tweede deel in het memoriaal. Denk dat mijn eerdere vragen nu wel beantwoord zijn, bedankt! Ben wel benieuwd naar de rest. Hopelijk ben ik duidelijk genoeg. Dennis
  11. Hallo iedereen! Ik heb een vraag over het boeken van een ontvangen factuur met voor een deel voorraad en een deel kosten. Hoe en en waar kan ik deze het beste boeken? Wat ik heb geleerd is dat voorraad op voorraad komt en kosten op kosten (logisch), maar in de literatuur (mijn boekhoudboeken) zie ik nergens (meer) voorbeelden en een onderscheid tussen de twee uitgaven. Stel, als timmerman ontvang ik één factuur voor hout ter waarde van 900 euro en wat handgereedschap ter waarde van 75 euro en 25 euro aan verzendkosten. In het inkoopboek zou ik dan de volgende boeking krijgen: 27-08-2009, factnr. 10020, leverancier, totaal 1190, goederen 1000, OB 190. Een simpele journaalpost zou er volgens mij zo uit moeten zien: Voorraad hout 925 (materiaal)kosten 75 Te vorderen OB 190 Aan Crediteuren 1190 Hoe wordt het bovenstaande geboekt in het inkoopboek (in een boekhoudpakket); niet alles als voorraad, lijkt me? Of wordt er geboekt én in het inkoopboek én in bijv. een dag/grootboek voor kosten? Alvast bedankt voor jullie reacties! Groeten, Dennis
  12. Oké, dat is wel duidelijk. Beiden bedankt! Groeten, Dennis
  13. Hallo, Wegens het niet op tijd betalen van een factuur zijn er herinneringskosten in rekening gebracht. Hoe boek ik deze herinneringskosten? Zelf denk ik aan een paar mogelijkheden: 1. de eerste facuur geboekt laten en de herinneringskosten (en btw) apart boeken. 2. de nieuwe factuur volledig boeken en de eerste factuur "terugboeken" Worden de herinneringskosten op dezelfde manier geboekt als bijvoorbeeld verzendkosten: Voorraad (waarde + verzendkosten) Te vorderen btw Aan Crediteuren of apart als kosten (tegenover verkregen kortingen)? [mijn voorkeur] Alvast bedankt! Dennis
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.