• 0

Software Patenten, wie, wat, hoe, waar?

Wat denken jullie van alle ophef over de patentenwetgeving die de US en Europa de laatste tijd bezighoudt...

 

Is het een goede zaak als de back-button en de start-knop gepatenteerd kunnen worden...

 

Wat linkjes:

ZDNet:

http://news.zdnet.co.uk/story/0,,t269-ZDNet: s2136770,00.html

http://news.zdnet.co.uk/story/0,,t269-s2136651,00.html

Google News over dit al:

http://news.google.com/news?q=patents+software&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=nn

 

gr.

 

Alef

 

ff de urls gefixed

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik wil het item Help wel claimen... en oh, de Wizard is ook wel handig als patent... errr... nou vooruit, doe de term HREF er ook maar bij ;-P

 

Nee, serieus: wat een onzin! Ik kan me indenken dat complete programma's beschermd worden, maar dit soort onderdeeltjes... dat komt volgens mij erg in de buurt van de 'gebruikelijke woorden' die je niet als merk kunt claimen...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Zoals altijd is er een nuance. Het Amazon-knopje is een beetje een triviaal voorbeeld. Een octrooi is immer pas geldig als het idee is aangevraagd vóórdat dit openbaar is gemaakt (tenminste in NL).

 

Als je met een SUPER-GOOZ-FIETS door de straten rijdt en pas daarna een octrooi aanvraagd, heb je geen bescherming als de buurman hier een filmpje van heeft. De vinding is immers openbaar gemaakt voor de octrooi aanvraag, en is daarom niet meer beschermbaar.

 

Hoewel het lijkt (in-de-pers!) of software in het verleden helemaal niet beschermd kon worden, ligt dit toch anders. Het code eigendom op zich is gewaarborgd door het auteursrecht.

 

De uitvoering van de code lijkt echter inderdaad niet beschermd te zijn. Hoe een transactie achter een knop plaats vindt is in NL niet beschermd. Veel wegen leiden tot Rome. Is klik-klik een octrooi waard en is klik-klik-klik een mogelijke bedreiging?

 

Beide leiden mogelijk tot een aankoop. Eén maal meer klikken ondergraaft het octrooi. Toch?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.