Ga naar inhoud

Celletje1974

Legend
  • Aantal berichten

    328
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Celletje1974 won de laatste dag op 2 december 2019

Celletje1974 had de meest gelikete inhoud!

Karma

2

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male
  • Adres
    Balans 2, Amersfoort, 3823GD, Nederland
  • Voornaam
    Marcel
  • Achternaam
    Kreijne
  • Bedrijfs- of organisatienaam
    Comfi

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Amersfoort
  • Telefoonnummer
    0628121462
  • Branche
    29
  1. Is het probleem niet simpelweg te ondervangen door een factuur te sturen met een actuele factuurdatum (en dus binnen de BTW aangifte en binnen het bestaan van het bedrijf) met de vermelding dat het leveringen 2007 betreft? Als het goed is heeft de klant een post "nog te ontvangen facturen" opgenomen, en weet hij op basis van deze omschrijving dat het van deze post afgeboekt moet worden... ---- Een andere optie zou wellicht kunnen zijn dat je de leveringen 2007 als privé levering "factureert" (dus niet vanuit het bedrijf en zonder BTW). moet dan wel in de aangifte IB meegenomen worden als overige inkomsten. Bij mijn weten kan dit alleen als ze in 2007 voor IB en BTW niet gezien wordt als ondernemer (zie checklists op de site van de belastingdienst).
  2. Ik heb het idee dat Van Dale er niet zo heel ver vanaf zit eigenlijk, maar wellicht heb ik ook nog niet helemaal de klepel gevonden... Volgens mij draait netwerken om het leggen en onderhouden van contacten, die contacten verstevigen door elkaar te helpen waar je kunt. Maar wat is het doel van die stevige contacten die je nastreeft? Uiteindelijk doe je dit (volgens mij) omdat je verwacht dat die contacten (direct of indirect) op den duur weer belangrijk zijn voor jouw succes... Van Dale definieert het dan wellicht wat kort door de bocht door de term Netwerken te definieren aan de hand van het resultaat. Ondertussen is het "proces" zo divers dat dit bijna niet in een bondige definitie te vangen is volgens mij... Toch een poging voor een scherpere definitie: Netwerken: contacten leggen en onderhouden met het doel daar gezamenlijk beter van te worden.
  3. Volgens mij moet je eerst eens gaan bedenken waar je je als internetbedrijf (concreter: webdesign/webhostingbedrijf) mee gaat onderscheiden... met hip, fris, spontaan en vrolijk? Dat klinkt echt uniek... heb je een specifieke doelgroep? heb je een specifieke techniek? heb je een eigen visie op webdesign? wat ga jij beter doen dan je duizenden concurrenten? wat is je specialiteit? wat voor soort websites ga je ontwikkelen? Een algemene naam: jimh.nl is nog vrij...
  4. Die puntjes aan het eind zijn wel vreemd voor een artikel in een arbeidscontract... Volgens mij staat er nergens iets over uitstralingseffecten op een te starten onderneming als geheel... Als hij HELEMAAL NIETS doet voor die oude relatie zie ik met dit beding geen belemmeringen. Maar ik ben slechts ervaringsdeskundige en geen jurist...
  5. Zomaar wat suggesties De Groene Zoen Groene Zoenen De Fleurige Gever Fleurige Gevers Opfleur specialist 't Pretboeket AltijdFijn - Gelegenheidsboeketten, ook voor als er geen gelegenheid is
  6. Ik ben een zeer kieskeurige kledingklant en ben op de meeste webwinkels danook ontevreden over de afbeeldingen. De CAD tekeningen kun je prima gebruiken als primaire afbeelding van je artikel. Deze tekeningen geven je bovendien de mogelijkheid het product in meerdere kleuren te tonen en om een sfeer/trend mee te geven aan het kledingstuk. Ik zou wel bij de detailfoto's ook een foto toevoegen van het hele, echte product op een neutrale ondergrond. Zonder zo'n foto wordt het voor een deel van je klanten waarschijnlijk toch onduidelijk wat ze nu precies kopen, waardoor je mogelijk bestellingen mis loopt.
  7. [Off-topic antwoord] Een mantelcontract (raamovereenkomst) is een soort "moeder-contract" waarin leveringsvoorwaarden, tariefstellingen e.d. afgesproken worden voor alle losse contracten die er tussen de twee partijen tot stand komen. Het is er om met heel weinig onderhandelingen volgende contracten te kunnen afsluiten. Er kan dan volstaan worden met een verwijzing naar het mantelcontract, waarin alle afspraken verder al staan. Bovendien is het er om schaalvoordelen ten gelde te maken en om eenheid te krijgen in de voorwaarden binnen alle losse contracten. [/Off-topic antwoord] Om op het topic terug te komen: Ik zou vragen welke 3 hindernissen voor ondernemerschap en innovatie hij/zij in de komende 4 jaar weg gaan nemen en hoe ze dat gaan doen.
  8. Ik vraag me eerlijk gezegd af wat inkomstenbelasting (en dus ook zelfstandigenaftrek) in je zakelijke exploitatiebegroting doet. Dit is immers geen zakelijke, maar een privé belasting. Volgens mij hoort dit dus ook gewoon thuis onder de post Privé. Of zie ik dit nu helemaal scheef??
  9. Ik vraag me even af wat je in dit kader met "de branche" bedoelt... volgens mij heeft budgetboekers niets met de starheid van concullega administrateurs te maken. Ik kan me wel indenken dat het "eng" is om de administratie in het buitenland te laten voeren. Daarnaast kan afstand en taalverschil ook communicatieproblemen opleveren. Om dit soort weerstand te laten smelten moet er volgens mij wel een hele vette worst voorgehouden worden in de vorm van financieel voordeel, extra gemak en ontzorging of andere creatievere voordelen van het laten "emigreren" van je administratie. Oh, en over die automatisering gesproken... die technologie bestaat al een tijdje. Het gevolg hiervan is dat je nauwelijks nog invoerwerk hebt... Dan ga ik me toch afvragen waar budgetboekers die typemiepen in zuidafrika dan wel voor betaalt... controle gebeurt immers in Nederland.
  10. Bij mijn weten gelden ook in dit geval de hoofdregels: Als je BTW plichtig bent (dus BTW in rekening brengt aan je klanten en afdraagt aan de fiscus), kun je BTW op je inkopen ook van die afdracht aftrekken. Als je kosten moet maken voor het vergaren van inkomsten waarover je belasting betaalt, dan mag je deze kosten van de vergaarde inkomsten aftrekken. Uiteraard zijn er weer heel veel uitzonderingen, maar een (zuiver) zakelijk gebruikte laptop is voor zover ik weet geen uitzondering.
  11. Als het zo stil is als je zegt dat het is, dan zal niemand merken dat je winkel dicht is. Wellicht dat je aangepaste openingstijden kunt publiceren in verband met de wegwerkzaamheden, met vermelding van de locaties waar je te vinden bent op die gesloten momenten? Zo kunnen misgrijpende klanten je toch nog vinden. Dit blijft uiteraard wel een oplossing waarin je "toegeeft" aan de omstandigheden. Een collectieve actie om mensen het winkelcentrum in te krijgen ondanks de opbrekingen zal ongetwijfeld positiever uitwerken. Wellicht gezamenlijk extra activiteiten organiseren? Misschien die markten en beurzen zelf organiseren in het winkelcentrum ;-) Gratis koffie voor alle bezoekers van het winkelcentrum, een groots aangekondigde avondshoppersmarkt, eventuele betaalde parkeergelegenheid voorlopig gratis maken, inhuren van een groep studenten om de klanten die wel komen van extra (compenserende) gemakken te voorzien (boodschappen dragen). Welke acties je ook onderneemt, zorg er met zijn allen in ieder geval wel voor dat je "oude klanten" ervan horen!
  12. Klopt dat komt voor... hoewel ik het vaker heb meegemaakt dat "kredietbeperkingstoeslag" niet betaald wordt, ongeacht wanneer er betaald wordt... Bij het aftrekken van korting zonder aan de daaraan gestelde voorwaarden te voldoen, wordt er inderdaad vanuit gegaan dat je niet meer achter die laatste euro aan gaat... Je kunt de korting bij tijdig betalen eventueel ook opsparen als een soort bonus... hele jaar op tijd betaald? bonus binnen... Daar stuur je dan een creditnota voor die met de eerstvolgende bestelling verrekend mag worden... meteen weer een trigger om nog een keer bij je te bestellen ;)
  13. Oh, en voor je post kun je natuurlijk de verhuisservice van PTT Post gebruiken ;D ;D ;D kost iets van 2 euro per week...
  14. Mijn stuiver voor dit draadje... Na een heleboel goede en minder goede ideeën, waarbij anderen al lang met de bijbehorende domeinnaam aan de haal waren gegaan, ging ik uit gekkigheid eens kijken of ik niet iets met een minder gangbare letter kon bedenken... dan is de kans op een domeinnaam immers groter. Quandan is een afwijkende afkorting van QUestion AND ANswer, normaliter afgekort tot Q&A. Dit verwijst naar de hoofdtaak van Quandan: ondersteuning bieden aan spreadsheetgebruikers, veelal komt dit neer op het beantwoorden van vragen op spreadsheetgebied. Nadeel van zo'n naam is dat het een vermogen aan domeinnamen kost om de voorspelbare spelfouten te ondervangen...
  15. Wat praktische suggesties voor je briefpapier: - Oplage beperken - Layout aanpassen aan de mogelijke komst van een stikkertje - Het nieuwe nummer alvast op je briefpapier vermelden naast het oude - Het adres niet in je briefpapier laten drukken, maar het er op printen tegelijk met de brief. Succes! Marcel Kreijne -- Wie het patent heeft op de bureaucratie, moet inmiddels wel binnen zijn... :'(
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.