linda24

Senior
  • Aantal berichten

    97
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Female

linda24's trofeeën

  1. Hey bedankt! Als ik kijk bij het emailadres, komt er een hele boel te staan waaronder iets met "spam" en "worlds worst hacker" Nou ja de meeste spam kan je eenvoudig herkennen aan de vunzige inhoud :P, maar gebeurt het vaker dat er dergelijke teksten in staan of is dit wel een uitzondering... Het was nou niet echt een gezellig mailtje ;), maar het emailadres kon ik vinden via Google en dan in een lijst met spam adressen maar ik vond het zo vreemd dat er echt een boodschap in stond.
  2. Hallo, Vandaag kreeg ik via een contactformulier van mijn website een vervelend mailtje binnen "je bent duur.... als je niet op past heb je er concurrentie bij". :-X Het was een hotmailadres, waardoor ik in eerste instantie dacht dat het serieus bedoeld was. Nadat ik het opzocht in google, zag ik dat het in een lijst stond met spam. Toch lijkt het net een echt 'persoonlijk' bericht. Weet iemand een site o.d. waar ik kan bepalen of het echt spam is? Hahaha het baart me toch wel zorgen :P
  3. Hoi, Ik heb zeker gedacht aan een antwoordnummer. Deze is echter in deze fase nog te duur. Het heeft lang geduurd voordat ik er uit was wat ik nu ging doen met de retourzendingen. Ik heb het nu als volgt opgelost: de klant betaalt de retourzending, maar als ze willen ruilen betalen ze 1,50. Zo zijn de kosten ongeveer verdeeld en zo is de klant vaak eerder bereid toch het product te kopen. Het is wel opvallend dat ik tot nu toe maar 1x een retourzending heb gehad (de allereerste klant :P) maar deze wilde wel een andere maat. Zodoende is zelfs mijn postbus nog te duur (het blijft nu dus steeds leeg ;)) Voor de rest nog geen retourzendingen gehad, waar ik me steeds over verbaas aangezien kleding toch lastig kopen is via Internet.
  4. Gisteren mijn eerste echte klant (buiten de vrienden/kennissen die al iets afgenomen hebben ;D)! Die ook nog tevreden is over de service! Dus de champagne kan vanavond ein-de-lijk open! Geeft overigens echt een kick :P
  5. Ik wilde mijn klein succesje hier ook vieren hoor! Maar ja is natuurlijk wel ff domper als de site ergens traag blijkt te zijn
  6. Hmmmm.... erg vreemd bij mij zelf ook maar bij anderen juist erg snel. Ik hoor graag van anderen ook wanneer dit zo is. Hoe vind je de site overigens?
  7. Na een half jaar voorbereidingen is mijn webwinkel eindelijk online! Ik zit nog wat te bibberen van de zenuwen, maar ben toch trots op het resultaat! Verder is alles helemaal aangevraagd zoals Adwords enzo dus ook dat komt helemaal goed! Dit is het geworden: www.urbanvilla.nl
  8. Nou ik bedoelde eigenlijk dat wanneer ze het ruilen (in geval van hun eigen fout, dus verkeerde maat ofzo) hoe ik dat dan aan moet pakken.. Stel; ze betalen 4,75 verzendkosten, retourzending betalen ze zelf dus 6,20, en ze willen het ruilen (ik hoef de retourkosten niet te vergoeden omdat het hun fout is), laat ik ze dan wederom verzendkosten betalen? Dan loopt het bedrag voor de klant enorm op (4,75 + 6,20 + 4,75). Bij retourzendingen bij manco of zo; dan betalen ze 4,75 verzendkosten, retourzending is voor mijn rekening, voor welk bedrag mogen ze dan ruilen... artikelprijs + 6,20 en dan niet de 4,75? Maar verzend ik het dan weer gratis? dan lopen de kosten voor mij weer enorm op. Ik vind wel dat het indien het mijn fout is, de klant er niet voor hoeft te 'boeten' .
  9. Weer een knoop doorgehakt: - verzendkosten 4,75 - retourzending voor eigen rekening, tenzij (gezien de aard van de klacht) anders overeengekomen (manco moet bijvoorbeeld binnen 24 uur gemeld worden). Maar.... als het een manco is, krijgen ze dan het geld terug van de retourzending? of verzend ik het dan gratis opnieuw? En, als de klant een product wil ruilen (ipv geld terug) hoe doe ik dit dan met de verzendkosten? Zelfs de foto's staan al op de site, maar ik kom er hier niet uit! Hoezo besluiteloos :-X
  10. Nog iemand hier ideeen over? Ik heb nu het volgende: 1. de klant betaald voor retourzending als hij het geld terug wil 2. de klant krijgt product gratis verzonden als hij het wil ruilen, de kosten van verzending zijn wel voor de klant. 3. vanaf 100 euro is de verzending gratis maar daarna geldt wel punt 1 en 2 gewoon Maar, bij hun eerste order (de originele order) laat ik ze dan wel of niet verzendkosten betalen? Het is redelijk prijzig om producten retour te zenden. Ik had nu staan; 3,75 bij levering biinen 4 werkdagen en 5,75 bij gegarandeerde ontvangst volgende werkdag. Groetjes Linda
  11. Hallo, Ja, de flyers zijn al wel ontworpen De meesten geven overigens wel aan een visitekaartformaat te preferen op dit forum dus dat wil ik ook wel in mijn achterhoofd houden. Iik had hier ook over na zitten denken (huis-aan-huis) maar ik heb een bedrijf gevonden die dat deed maar dat was ontzettend duur. Hoe heb je deze bedrijven gevonden?
  12. Dit omdat het via TPG dan bijna 3 euro duurder is voor gegarandeerde levering volgende dag. Daarbij is vanaf 100 euro verzending gratis. Hoe zou jij het dan doen? Er zijn vastgestelde verkoopprijzen vanuit de leverancier, dus die kan ik niet verhogen.
  13. Daar ben ik het helemaal mee eens! Een klant hoeft niet op te draaien voor mijn fouten of een fout product. Hoe vinden jullie de gestelde bedragen?
  14. Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Ik heb ook een retourzendingsformulier: daarop staat vermeld dat het voor ons makkelijk zou zijn als ze aan willen kruisen waarom ze het terugsturen (ook voor in de toekomst zodat het inkopen van bepaalde maten makkelijker is voor mij). Dit is idd niet verplicht. Ze betalen nu 5,75 voor levering volgende dag (gegarandeerd) en 3,75 voor levering binnen 3 a 4 werkdagen. Ik denk dat het voor mij verstandiger is om de klant de retourzendingen zelf te laten betalen, met uitzondering fouten die daadwerkelijk aan de winkel is toe te kennen. Er staat in de voorwaarden wel dat ze een fout binnen 24 uur na ontvangst moeten doorgeven aan de winkel.
  15. Ja precies, ik heb een aantal foto's per product; voor- achterkant, details en hoe het werkelijk bij iemand staat. Daarbij ook uitleg over kleuren, details, materiaal, pasvorm. Ik had eerst ook staan dat de koper zelf betaald voor de retourzending, om te voorkomen dat ze voor honderden euro's inkopen en vervolgens alles terug sturen. Maar, als ze iets terug sturen en ze willen iets anders er voor dat het dan wel gratis is of ook laten betalen? Zo kan het bedrag wel enorm oplopen voor de klant. Schrikt het niet teveel af als de klant zelf de retouren betaalt maar ook nog een deel voor de eerste verzending?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.