vrouw28 Geplaatst: 19 februari 2009 vrouw28 5 0 Geplaatst: 19 februari 2009 Hallo, Sinds kort (half februari) sta ik ingeschreven bij de kvk. Ik wil cursussen gaan geven. Voorlopig is het vooral nog aftasten en reclame maken om zo klanten te werven. Inmiddels heb ik bericht gehad van de belastingdienst. Mijn aangifte tijdvak is een jaar. Houdt dat in dat ik pas na eind december 2009 aangifte moet doen? Ik heb in november vorig jaar apparatuur aangeschaft die ik nodig heb voor mijn onderneming. Kan ik deze nu nog aftrekken (omdat ik die al gekocht heb voordat ik ingeschreven stond). En moet ik dat dan doen op de aangifte van volgend jaar, of nog op de (particuliere?) aangifte over 2008? Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is. Groeten Tessa Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 19 februari 2009 Joost Rietveld Moderator 22,7k 80 2299 Geplaatst: 19 februari 2009 Hoi Tessa, Je moet pas na afloop van 2009 aangifte doen. Zie voor hoe om te gaan met gekochte goederen voor de startdatum hier: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=23527 groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
vrouw28
vrouw28
Hallo,
Sinds kort (half februari) sta ik ingeschreven bij de kvk. Ik wil cursussen gaan geven.
Voorlopig is het vooral nog aftasten en reclame maken om zo klanten te werven.
Inmiddels heb ik bericht gehad van de belastingdienst.
Mijn aangifte tijdvak is een jaar. Houdt dat in dat ik pas na eind december 2009 aangifte moet doen?
Ik heb in november vorig jaar apparatuur aangeschaft die ik nodig heb voor mijn onderneming.
Kan ik deze nu nog aftrekken (omdat ik die al gekocht heb voordat ik ingeschreven stond).
En moet ik dat dan doen op de aangifte van volgend jaar,
of nog op de (particuliere?) aangifte over 2008?
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.
Groeten Tessa
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag