• 0

Gevolgen emigratie voor loonbelasting

Ik heb momenteel een BV in Nederland en heb hier genoeg mee verdiend, nu wil ik gaan emigreren naar Spanje. Maar nu vraag ik me af wat de gevolgen hiervan zijn voor de emigratie en de loonbelasting. De waarde van de bv is 4 miljoen; 3,2 miljoen eigen vermogen en 8 ton pensioenvoorziening. Wat zijn de gevolgen van mijn emigratie voor de loonbelasting?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Je kunt de BV meeverhuizen naar Spanje. NL legt aan jou dan een conserverende aanslag op voor winst op de aandelen en de pensioenuitkeringen. Als je tien jaar lang geen verboden handelingen verricht (aandelen BV verkopen, pensioen afkopen) dan vervalt die aanslag.

 

Of die conserverende aanslag in stand kan blijven, is lang onderwerp van discussie geweest. De HR heeft op 20-2 jl. besloten dat de conserverende aanslag niet in strijd is met de goede trouw of de vrijheid van vestiging.

 

Tav van het pensioendeel is het wellicht verstandiger om de BV in NL te laten, dwz een in NL wonend persoon, bank of trustkantoor aanstellen als bestuurder. Doordat de BV dan niet emigreert, zal er zeker geen heffing ineens plaatsvinden over de pensioenvoorziening.

 

Raadpleeg in elk geval een fiscalist!

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.