• 0

van notaris veranderen; haken en ogen ?

Ik doe al jaren zaken met een bepaald notariskantoor. Over de dienstverlening van de huidige notaris ben ik echter niet echt tevreden. Ik ben na bepaalde voorvallen inmiddels het punt gepasseerd waarop ik heb besloten om in het vervolg van de diensten van een andere notaris gebruik te maken. Ik weet nog niet welke maar dat komt wel. Ik vroeg me af of er nog bepaalde nadelen verbonden zijn aan het veranderen van notariskantoor. Het huidige kantoor heeft o.a. het volgende gedaan: huwelijkse voorwaarden, testament, hypotheek woonhuis, oprichting 3 x b.v., aandeehoudersovereenkomst.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen ?

www.reith.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Daar kan ik redelijk kort over zijn: je bent helemaal vrij.

 

Mochten er nog lopende zaken zijn verandert dat. Dan moet de nieuwe notaris toestemming krijgen van de eerste om zijn werk over te nemen/ af te maken. (beroeps- en gedragsregels)

 

Bedenk wel dat de nieuwe notaris voor jouw ondernemingsactiviteiten wat opstartkosten in rekening zal brengen. Denk aan het opvragen van statuten. Die kosten zijn echter te verwaarlozen als je alles zelf kunt aanleveren.

 

Een vertrouwde notaris heeft natuurlijk het voordeel dat hij jou en je activiteiten kent. Maar daar zal de nieuwe snel inrollen.

 

Hoofdzaak: kijk niet alleen naar de prijs.

 

 

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.