• 0

17-jarige scholier incidenteel betalen voor klus

Beste ondernemers,

 

Hierbij (alweer) een vraag van mij! Voordat men roept: over dit onderwerp is al veel geschreven... Ik heb de Zoek-knop gebruikt, maar toch niet precies gevonden wat ik zocht ???. Daarom hoop ik dat hier iemand me er mee kan helpen.

 

De situatie is als volgt:

[*]Mijn (toekomstige) bedrijf ontwikkelt webdiensten

[*]Die webdiensten moeten geprogrammeerd worden, dat doet een programmeur (17 jarige scholier, betaling per project, geen uurtarief o.i.d.)

[*]Deze programmeur krijgt dus incidenteel, per opdracht, een vooraf afgesproken bedrag betaald na oplevering. Hij heeft meerdere opdrachtgevers, ik gok zo'n 4-5 per jaar. Het kan wel zo zijn dat hij aan mij het meeste verdient, met (ik denk) 2-3 opdrachten per jaar

[*]Hij is niet ingeschreven als freelancer/bedrijf/o.i.d., en is dat ook zeker niet van plan te doen

 

Hoe oh hoe ga ik hem nu legaal betalen? Kan ik hem gewoon het bedrag betalen na oplevering, en dat zonder factuur van hem maar met bijv. een kwitantie in de boekhouding doen? En is hij dan gewoon de verantwoordelijke voor het juist aangeven bij de Belastingdienst, als Inkomsten uit overige werkzaamheden, ofzo?

 

Of kan ik me er niet zo makkelijk vanaf maken en denkt de Belastingdienst al snel dat ik iemand in dienst heb (wat dus absoluut niet zo is)? Ik kan dat vermoeden immers niet afvangen met een VAR-verklaring omdat hij niet ingeschreven staat (en als minderjarige überhaupt nooit aangifte doet, voorzover ik weet).

 

Of kan hij dan gezeur verwachten dat hij aan het economisch verkeer deelneemt en zich als zelfstandige moet inschrijven?

 

Of maak ik me teveel zorgen, en kan ik zonder problemen best wel een paar keer per jaar een scholier zijn welverdiende beloning betalen?

 

Ik ben benieuwd!

 

Michiel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.