• 0

Extra betaald voor express levering - niet geleverd

Goededag,

 

een lastige kwestie. Ik heb met mijn eenmanszaak een bestelling geplaatst bij een drukker. De website geeft opties voor normale levering (4-6 werkdagen), express levering (3 werkdagen) en 24 uur levering (24 uur).

 

De express levering is duurder dan de normale levering, zo een 16 euro in mijn geval. Ik heb de bestelling geplaatst en betaald op 6 Maart, 12 Maart (18.33 uur) kreeg ik bericht dat de bestelling verzonden was, en 13 maart is er helemaal niets bezorgd. Ik had het drukwerk nodig voor een beurs op 14-15 Maart.

 

De algemene voorwaarden van de drukker stellen het volgende:

 

- De levertijd is nimmer een fatale termijn tenzij schriftelijk overeengekomen

- De levertijd geld vanaf de dag dat de bestelling de status "in druk" heeft (10 Maart)

 

Aangezien ik over enkele uren vertrek heb ik niets meer aan het drukwerk mocht het nog bezorgd worden.

 

Ik zou graag willen weten hoe rechtsgeldig deze voorwaarden zijn, en wat mijn positie eventueel is, vooral omdat ik nota bene extra betaald heb voor de express levering. Het lijkt mij dat ze zich binden aan de levertijd doordat ze er extra geld voor vragen, maar ik heb niet zo veel kaas gegeten van B2B rechten.

 

Alvast bedankt,

 

John

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

In de orderbevestiging staat alleen de leveringsmethode (thuis of op werk), geen termijn. De leveringstermijn is eigenlijk alleen te zien aan de prijs.

 

Volgens mij is de levertermijn dan niet schriftelijk overeengekomen, en dus niet te beschouwen als fatale termijn.

 

Heb je al contact met ze gehad de afgelopen dagen, want ik neem aan dat je vanaf woensdag op hete kolen hebt gezeten

 

Edit: geen erg nette manier van werken trouwens: Levertijden zijn alleen vast als ze schriftelijk bevestigd worden, en ze laten na dit te doen....

Link naar reactie
  • 0

Ja ik heb ze de 11e en 12e meerdere malen gebelt waarna ze mij de 12e rond 18.30 terugbelden om te zeggen dat het verzonden was en ik het de 13e zou ontvangen. Niet dus.

 

Ja inderdaad geen nette manier van werken. Mocht ik niks kunnen doen is het een wijze les geweest.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dit toch een erg dubieuze aangezien je dus er extra voor betaald. Zij geven aan dat als je extra betaald de overeenkomst inhoud dat er snel geleverd gaat worden. Kortom: Er staat niet letterlijk wat op de orderbevestiging maar het "product" wat je koopt voldoet niet aan de op de website beschreven specificaties?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dit toch een erg dubieuze aangezien je dus er extra voor betaald. Zij geven aan dat als je extra betaald de overeenkomst inhoud dat er snel geleverd gaat worden. Kortom: Er staat niet letterlijk wat op de orderbevestiging maar het "product" wat je koopt voldoet niet aan de op de website beschreven specificaties?

 

De leverancier heeft volgens mij gewoon op tijd de zending verstuurd (de 12de), maar de vervoerder heeft de bestelling niet op tijd bezorgd (de 13de). Ik weet niet welke vervoerder gebruikt is, maar dat in de meeste gevallen een zending de volgende dag aangeboden wordt, hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn. Om de drukker waar het volgens mij over gaat staat expliciet bij de levertijd: "Het produceren en transporteren van drukwerk is en blijft mensenwerk. Dit kan betekenen dat zaken soms niet helemaal lopen zoals verwacht en gepland. We gaan er vanuit dat u hier in een enkel voorkomend geval begrip voor heeft.

 

De levertijden die door worden opgegeven zijn niet bindend. Tenzij dit uitdrukkelijk anders is overeengekomen in een individuele schriftelijke overeenkomst."

 

Ik denk zelf dat het niet handig is om geen veiligheidsmarge in te bouwen. Als je op de 14de een beurs hebt, is het laten bezorgen van je drukwerk op de 13de wel erg risicovol. Beter wat eerder bestellen, of de 24 uurs service die de leverancier ook aanbiedt gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me verkeken op het stukje dat de levertijd ingaat vanaf het moment dat de status "in druk" is. Anders had ik het ook wel anders gedaan.

 

Bij consumentenrecht is het echter zo dat de leverancier verantwoordelijk is voor de levering en dus niet de verantwoordelijkheid (naar de klant toe) kan neerleggen bij de vervoerder. Ik weet niet hoe dat bij B2B zit?

 

Overigens ook vandaag (zaterdag 14 maart) geen briefje dat de vervoerder is langsgeweest. Ik heb ook geen tracking code of iets ontvangen.

Link naar reactie
  • 0

Bij consumentenrecht is het echter zo dat de leverancier verantwoordelijk is voor de levering en dus niet de verantwoordelijkheid (naar de klant toe) kan neerleggen bij de vervoerder. Ik weet niet hoe dat bij B2B zit?

 

De leverancier blijft verantwoordelijk voor de levering, niet voor tijdige levering als daar geen concrete afspraken over gemaakt zijn. Volgens mij heeft de leverancier duidelijk uitgelegd wat het inhoud, en dat hij zijn best doet om het te halen, maar dat het soms ook wel eens niet lukt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.