Goededag,
een lastige kwestie. Ik heb met mijn eenmanszaak een bestelling geplaatst bij een drukker. De website geeft opties voor normale levering (4-6 werkdagen), express levering (3 werkdagen) en 24 uur levering (24 uur).
De express levering is duurder dan de normale levering, zo een 16 euro in mijn geval. Ik heb de bestelling geplaatst en betaald op 6 Maart, 12 Maart (18.33 uur) kreeg ik bericht dat de bestelling verzonden was, en 13 maart is er helemaal niets bezorgd. Ik had het drukwerk nodig voor een beurs op 14-15 Maart.
De algemene voorwaarden van de drukker stellen het volgende:
- De levertijd is nimmer een fatale termijn tenzij schriftelijk overeengekomen
- De levertijd geld vanaf de dag dat de bestelling de status "in druk" heeft (10 Maart)
Aangezien ik over enkele uren vertrek heb ik niets meer aan het drukwerk mocht het nog bezorgd worden.
Ik zou graag willen weten hoe rechtsgeldig deze voorwaarden zijn, en wat mijn positie eventueel is, vooral omdat ik nota bene extra betaald heb voor de express levering. Het lijkt mij dat ze zich binden aan de levertijd doordat ze er extra geld voor vragen, maar ik heb niet zo veel kaas gegeten van B2B rechten.
Alvast bedankt,
John