• 0

Wie gelooft er in corporate webvideo?

Beste ondernemers, uitvinders & communicatie adviseurs.

 

Waarom heeft nog niet ieder bedrijf webvideos op hun site? Deze webvideo's kunnen alle communicatie die nu via tekst ge-uit wordt vervangen. Door de massa's informatie die mensen tegenwoordig op hun af krijgen gevuurd word een tekst al snel niet meer gelezen, een pakkende, flitsende snelle video wel. Het ultieme voordeel is natuurlijk dat je in een korte tijd (bv. 60 seconden) een complex idee/probleem helder kan uitleggen.

 

Enkele voorbeelden:

- introductiefilm bedrijf

- (software)product presentaties

- klanten aan het woord over jou product

- intern nieuws-journaal

- vacaturefilm

 

Door de technische ontwikkelingen van de afgelopen 5 jaar is het mogelijk om veel goedkoper videoproducties te realiseren, ook het uitzenden wat voorheen veel op dvd gebeurde en wat veel geld koste word vervangen door het uitzenden op internet waarvan de koste super laag tot gratis zijn. Ook is de conversie veel groter met minder geld word veel meer resultaat geboekt.

 

Kortom: alleen maar voordelen voor corporate video op internet, is het de moeite waard om hier een videoproductie bedrijf voor te starten? Waarom zou jij wel of niet kiezen om een bedrijf als dit in te huren? De video's zijn uiteraard van hoog niveau denk niet aan het doorsnee youtube filmpje maar echt TV-uitzend kwaliteit.

 

 

Graag jullie reacties!!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Binnen i-conomics hebben wij flink geïnvesteerd in de rapporten van eMarketer. Daarin komt naar voren dat het gebruik van webvideo giga gaat stijgen. Parallel daaraan neemt ook de aversie tegen amateurvideo toe. Het amateuristische zit 'm vooral in 'het verhaal' dat verteld wordt. Dat verhaal is een kwestie van goede copy, en die is zeldzaam. Zeker in de wereld van adviseurs, consultants en trainers. Ooit zo'n stel zelfverzekerde ZZP'ers gezien? Uit onze adviespraktijk blijkt te vaak dat men de kosten van de vorige maand nog moet betalen van me opdrachten van deze maand. Door slim gebruik te maken van video zijn we in staat om passieve inkomsten te ontwikkelen. Praktijkvoorbeelden tonen aan dat die aanpak goed werkt. Daarmee is de corparate webvideo teruggebracht tot 'ZZP webvideo'. En, want dat was de vraag van dit onderdeel: het werkt. Aangezien wij heel veel A/B splittests hebben uitgevoerd en dus de resultaten zien, kunnen we met recht zeggen: eerst zien, dan geloven. Wij geloven. (mag dit? lees dan maar eens: http://www.i-conomics.com/marketing-van-adviesdiensten/index.php?option=com_content&view=article&id=62&Itemid=34)

Link naar reactie
  • 0

Goed artikel, Henk-Jan.

ik ben het geheel met jullie stelling eens. Sinds ik de video's van mijn workshops op mijn websites heb, verkoop ik ze veel vaker. Zonder er iets voor te hoeven doen. Vaak krijg ik een mailtje of telefoontje als "kan je die-en-die workshop ook bij ons geven?". Omdat de klant weet wat hij kan verwachten, hoeft er geen langdurige intake plaats te vinden. Video is daarmee dus een schitterend saleskanaal. Inderdaad: het werkt.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.