• 0

tweeverdiener?

beste Joost, (Edit door Joost, dat is mij te veel eer ;D) Beste HL-ers,

 

ik ben nieuw op dit forum,wel heb ik het een aantal malen bezocht en dat beviel me dus besloot ik me te registreren als lid.

 

mijn vraag is de volgende:

 

jaarlijks ontvang ik ongeveer 60d bruto in mijn eigen holding,mijn vrouw wil graag een eenmansbedrijf starten in het ontwerp en beheer van internetsite's.De werkmij waar ik mij aan uitleen en waar ik tevens 50%aandeelhouder van ben wil graag klant bij haar worden:)Worden onze inkomens bij elkaar opgeteld?of ziet de fiscus dit los van elkaar?

 

al vast bedankt voor je reactie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hoi Harry

 

Dank voor de eervolle aanhef (even aangepast ;) )

 

De fiscus zal dit los van elkaar zien. Hetgeen haar EMZ omzet vanuit jouw werk BV wordt alleen bij haar belast als winst uit onderneming. Let er wel op dat zij meerdere opdrachtgevers heeft dan alleen jouw BV, anders zal de fiscus stellen dat ze in loondienst is van de werk BV en dus geen eigen onderneming drijft.

 

Jullie afzonderlijke inkomens worden nooit opgeteld voor de IB heffing. Wel gelden er wat gezamenlijke drempels zoals die voor de ziektekosten- en giftenaftrek die berekend worden adhv jullie gezamenlijk inkomen.

 

Groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.