• 0

Stelen website teksten

Ik ben een geregeld bezoeker van dit forum, en haal velen tips hiervandaan.

Als zelfstandige 1 van de weinige goede bronnen die ik heb kunnen vinden in de beperkte tijd die je hebt

1 van de tips was controleer je naam op Google, betreffende smet en dergelijke.

Tijdens deze controle stuitte ik op iets wel heel opzienbarends.

 

We hebben maanden gewerkt aan de juistheid van teksten voor de website.

Ik zelf heb de hele uitgebreide site gemaakt, die (even niet ter sprake) zelfs tot een IMO overkil aan informatie heeft geleid.

de teksten zijn echter wel in goede aarde gevallen bij de concurrenten

Zo goed dat ik tijdens mijn zoektocht naar eventuele vuilpraat, het volgende tegen kwam op de site van een concurrent

Uw (onze bedrijfsnaam) (onze beroepsgroep) kan u verder ...

 

Als ik zou weten dat ze onze teksten hebben overgenomen dan zou ik in eerste instantie direct willen handelen.

Echter heb ik toch in dubio gezeten. Op de site van een concurrent, staat nu gewoon dat ze voor deze werkzaamheden bij ons moeten zijn.

 

In ieder geval.

Veel klanten zullen hier overheen lezen, of onze bedrijfsnaam zal hun niet opvallen, ook zijn wij niet werkzaam in zijn regio, dus het lijkt mij het verstandigst dit aan te pakken.

Wat ik niet wil is een hoop tijd hierin stoppen en uiteindelijk de concurrent zijn website zien aanpassen met 3 zinnen, en ermee weg komen.

Als dat de gang van zaken is, dan wil ik er ook niet te veel tijd aan kwijt zijn.

 

Wat is in zulke situaties een beetje de gang van zaken.

Iemand al ervaringen gehad, die die met mij zou kunnen delen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is wel heel erg brutaal ;D

 

Ik heb het ooit ook gehad. Aan de andere kant van de lijn zat overduidelijk een jonge knul, scholier misschien. Hij klonk heel bedremmeld en beloofde direct alles weg te halen. Een minuut of 15 later had hij de tekst aangepast. Een dag later kreeg ik een boos mailtje van hem dat ik niet de baas van de wereld was en dat een "werknemer" van hem deze teksten had gekopieerd, niet hij. Hij was er dus niet verantwoordelijk voor. De werknemer had hij ontslagen. Of ik in het vervolg vriendelijk wilde vragen of hij die teksten alsjeblieft zou willen verwijderen (mijn eerste reactie was niet eens zo onvriendelijk, zakelijk hooguit).

 

Die werknemer bestond niet. Mijn KvK-nummer was ook gekopieerd en een inschrijving onder de naam van zijn "bedrijf" bestond niet. Ik heb er verder geen aandacht meer aan besteed natuurlijk, maar goed.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben ook te maken met een concurrent die onze teksten en productfoto's overnemen van onze website en op hun eigen site gebruikt. Ik heb aan de concurrent aangegeven dit te verwijderen maar hier wordt achteloos op gereageerd.

 

Nu zijn ze ook zo 'dom' om niet het kvk en btw nummer te veranderen en wordt nu dus onze kvk en btw nummer vermeldt ipv hun eigen. Ik heb al aangegeven dat ze dit per direct moet verwijderen ivm misbruik en dat ze hebben ze een deel gedaan. Daarna kreeg ik als reactie dat ze menen dat het er niet op stond maar het staat echter in verschillende zoekmachines en ik heb verschillende printscreens gemaakt, ook heb ik hun hosting op de hoogte gehouden en heeft per email bevestigt dat er sprake is van misbruik.

 

Aangezien met die lui niet te communiceren valt, wil ik aangifte doen van misbruik van onze gegevens. Bij welke instantie kan ik dit allemaal doen? Opta, Fiod, belastingdienst of kvk?

Link naar reactie
  • 3

Doet me denken aan een zaak van een paar jaar geleden waariemand mijn css en een aantal andere bestanden direct linkte.

 

Het was een geluidsbedrijfje, eentje die zijn eigen site niet vaak bezocht, we hadden de css zo aangepast met allerlei includes, dat er een grote mickey mouse op zijn site stond met daaronder de tekst:

 

*********** Sound & Light is gestopt met alle activiteiten rondom licht en geluids verhuur. Graagverwijzen wij u door naar onze collega's J.C. Sound & Light.

 

Om vervolgens met een auto link te worden doorverwezen naar onze site.

 

Het heeft ons helaas geen klanten opgeleverd, maar we hebben wel 4 maanden lol gehad voordat hij het weghaalde.

 

 

Volgens mij mocht het allemaal niet helemaal, maarja het was mijn site en hij wilde het niet aanpassen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.