• 0

Is internet wel zo belangrijk voor een ZZP-er

Ik heb nooit echt meegedaan met al die internet dingen, ik ben er geen liefhebber van. Ik ben 54 jaar en werk al 35 jaar als loodgieter. Nu heb ik mezelf laten overhalen om een website te laten maken zodat ik meer clienten kan krijgen maar tot op heden heb ik er geen client aan overgehouden.

 

Mijn ervaring is dat het mond op mond netwerk goud waard is en dat de website de 500 euro die het gekost heeft en 100 euro die het mij per maand kost niet waard is.

 

Wat is uw mening in deze ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Daniel,

 

Of 60 bezoekers genoeg is hangt natuurlijk af van de ordergrootte, het aantal klanten dat de ZZP'er nodig heeft en, vooral, de conversie. De website moet er op gericht zijn om bezoekers over te halen om klant te worden.

 

Die conversie hangt van veel zaken af, en inderdaad, navigatie is daar ook heel belangrijk in. Maar het is slechts één aspect in het hele gebeuren.

 

Trouwens, haal eerst die 60 bezoekers maar eens, 90% van de websites haalt dat niet.

 

 

Neem aan dat 60 unieke bezoekers per dag voor een zelfstandige als Alex en Chris, die waarschijnlijk geen opdrachten van minder dan 1 dag uitvoeren, meer dan zat is. Het is dan tijd om met die bezoekers aan de slag te gaan, in plaats van het verhaal op te zetten, meer bezoekers, meer bezoekers.

 

Meer dan 83% van de Internet gebruikers verlaat een website wanneer zij het gevoel hebben dat zij snel niet kunnen vinden wat zij zoeken" (Arthur Andersen, 2001). Een van de vergeten feiten, waarbij de investeringen in usability van websites gigantisch zijn gestegen afgelopen jaren. Dat is echt niet slechts om het allemaal wat leuker uit te laten zien. Het is de tool voor de toekomst voor zowel kleine als grote ondernemers. (enkel toepasbaar als een bezoeker een klant kan worden)

 

Voor sommige websitebouwers is het natuurlijk een interessant selling point om de focus te legggen op het bezoekersaantal en vervolgens het kip en ei verhaal op te houden in de hevige concurrentie. Maar de ware kwaliteit gaat in de gebruiksvriendelijkheid liggen. Iets wat een stuk ingewikkelder is dan een website bouwen en vervolgens meer dan 100 pagina's laten indexeren op terugkerende termen.

 

"Het is inderdaad niet zo heel moeilijk om met een combinatie van woorden op de eerste pagina van Google te komen. Maar dan trek je toch niet veel bezoekers, omdat nu eenmaal weinig mensen die combinatie van woorden intypen.". Je slaat de spijker op ze kop! Je blijft maar hangen bij het scoren van een hoger (kwantitatief) bezoekersaantal. Zeker bij aannemers als Chris en Alex is dat totaal niet interessant. Die moeten het hebben van een relatief laag bezoekersaantal en daar heeel zuinig mee om te gaan door dus een gebruiksvriendelijke website te hanteren.

 

Ontopic: Tip aan Alex en Chris. Laat is wat mensen buiten jullie vriendenkring op jullie website kijken. Geef ze bijvoorbeeld een zoekopdracht. Mensen die de website al hebben gezien zijn geen goede meting meer. Bijvoorbeeld jullie tarieven, mogelijke opdrachten of complete contactgegevens te laten vinden. En verder of de website niet te druk overkomt, waardoor het een bezoeker kan vertragen en dus mogelijk kan afhaken. Mensen op het web hebben geen tijd jullie structuur te gaan leren en bepalen meestal binnen 5 seconden bij binnenkomst of ze erop blijven of niet. Als je dan kan voorstellen dat iemand gemidddeld 45 sec(bron: nielsen en nettradings) over doet om een webpagina te lezen!?!

 

Gebruik op je homepagina niet te veel info en zorg ervoor dat ze inderdaad binnen die tijd de pagina kunnen vinden met de informatie waar ze op zoek naar waren. Leuk voorbeeld is mediamarkt.nl. Mensen zoeken naar prijzen en vinden ze niet. Volgende stap is, ze gaan langs de mediamarkt! (interessante marketing he;)) Less can be more!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Je blijft maar hangen bij het scoren van een hoger (kwantitatief) bezoekersaantal.

 

Niet waar. Ik gaf juist aan dat na het trekken van bezoekers de conversie erg belangrijk is. Ik geef je dus helemaal gelijk.

 

Maar (opnieuw), laat Alex en Chris eerst eens die 60 geïnteresseerde bezoekers trekken, zoals je suggereert. Dat lukt ze nu niet. Het gaat dus helemaal niet om een hoger kwantitatief bezoekersaantal, het gaat om voldoende bezoekers en een voldoende conversieratio om voldoende klanten binnen te halen.

 

Tenslotte, over je ontopic: Alex en Chris zien het nut niet in van een website, en daar hebben ze in hun situatie misschien wel helemaal gelijk in, hun websites trekken geen bezoekers en al helemaal geen leads. Offline werkt veel beter voor ze. Mijn advies aan hen zou zijn een eenvoudig "visitekaartje" website te behouden, voor veel minder geld dan de € 100,- per maand die hier nu genoemd is, zo rond de € 2,- per maand zou genoeg moeten zijn. Als ze behoefte hebben aan meer leads, dan is het tijd om verder te praten.

 

Edit: Sorry, ik lees dat Chris al 60 bezoekers trekt. Alleen zijn dat waarschijnlijk geen geïnteresseerde bezoekers...

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.