• 0

offerte aanvragen en de waarde hiervan(?)

Voor een nog op te zetten project zou ik graag jullie mening weten over offerte aanvragen binnen jullie bedrijfstak. :)

 

De prijs

-------------

Hoeveel zou je uitgeven aan een offerte aanvraag,

 

- als het om een gedeelde aanvraag gaat? Concurrentie ontvangt deze dus ook op hetzelfde moment.

- als deze uniek verzonden wordt naar jou?

 

De vormgeving

----------------------

Zijn deze gegevens voldoende?

 

Ik gebruik aanvraagformulieren met daarin de volgende velden:

 

- e-mail

- voornaam en naam

- volledige adresgegevens

- Tel/GSM

- details over de aanvraag door de aanvrager

 

En verder ook voor de aanvrager verborgen velden:

 

- onderwerp met daarin gegevens over de naam van de bezochte pagina

- zoekmachine trefwoord

- van welke pagina ze zijn gekomen (nog voor de pagina met formulier)

- ip nummer van aanvrager

- internet browser gegevens

- De link van het gebruikte formulier

 

Hoe reageer je op het volgende?

-----------------------------------------------

 

Stel dat je opeens gratis een relevante offerte aanvraag binnenkrijgt op het e-mailadres van jouw bedrijf, omdat er bijvoorbeeld nog geen andere kandidaat (binnen jouw bedrijfstak) is om deze te behandelen. Wat zou jouw reactie hierop zijn?

 

Als ik nog iets over het hoofd gezien heb, dan hoor ik het graag. :-[ ;)

 

mvg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gaat het om zoiets??

Het gaat om dergelijke aanvragen, hetzij niet op die manier.

 

Als voorbeeld neem ik Bobex. Op http://www.bobex.be/bobex/control/rfp_general?language=nl&ti=kantoorartikelen&type.id=10544 en http://www.bobex.be/bobex/control/rfp_general?language=nl&ti=belettering-autos-gevels-spandoeken&type.id=5715 moeten aanvragers een lange vragenlijst invullen alvorens in contact te komen met aanbieders.

Voor mijn project denk ik aan enkel de noodzakelijke vragen om een beeld te krijgen van wat ze nodig hebben.

 

Verder vind ik het belangrijk dat men inzage krijgt in wat de aanvrager juist wil. Door gratis inzage te geven in de offerte aanvragen (zonder directe contactgegevens), moeten bedrijven enkel betalen voor hun keuze. Ook denk ik aan maandelijks een vast bedrag, en de mogelijkheid om een aanvraag uniek aan te kopen (andere aanbieders kunnen deze niet meer kiezen).

 

Hoe ik aan de offerte aanvragen kom lijkt mij ook van belang. Ik denk aan meldingen als: Google, websiteA, websiteB,...en met de mogelijkheid dat een klant dit kan controleren.

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk plan, doen!

 

Ik ben zelf een tijdje lid geweest van Bobex. Veel aanvragen beantwoord, paar klanten aan overgehouden, paar keer niet interessant genoeg maar de grootste ergernis waren alle offertes die helemaal niet doorgingen. Dan kreeg je een offerteaanvraag voor bijvoorbeeld een nieuw tijdschrift, oplage 20.000 stuks per maand, 10x per jaar. Na uren rekenen en leveranciers hun tijd verspillen stuur je de offerte in en krijg je het e-mail adres van de aanvrager: "love_1984_dance@hotmail.com" oid. Let wel, ze doen daar ook aan kwaliteitscontrole. Moet ik nog vertellen dat eer na maanden nog niemand was uitgekozen om dat tijdschrift te gaan drukken en/of de aanbieders netjes waren bedankt voor de inspanningen? Zelfde aanvraag via iemand van een Aex bedrijf is dan natuurlijk goud waard, maar voor dit mailadres nog geen euro. Kwaliteit van de aanvrager is dus het belangrijkst in het bepalen van de waarde van de aanvraag.

 

Gr

Mark

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 273 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.