• 0

Hoge kosten van incassobureau

Onlangs kreeg ik een brief van een factuur van ongeveer 1050 euro.

Deze werd door mij niet op tijd betaald en dus doorgegeven naar een incassobureau.

Die rekenen nu bij die factuur ongeveer 280 euro extra kosten?

Kan dit zomaar?

Als ik nu gewoon alsnog het bedrag overmaak aan de tegenpartij (zonder incasso) kan mij dan iets gemaakt worden?

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

als we zo gaan beginnen kneuzen uitdelen omdat ik mijn eigen mening geef

flauw hoor

je mag je gerust bekend maken voor een discussie met mij

of je mag me nog een kneus geven om mijn reactie nu

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

beste maarten

 

bedankt voor je reactie

ik wil gewoon even meedelen dat ik niet van slechte wil ben en dat ik wel degelijk contact heb opgenomen met de firma en ze gingen zelf akkoord dat de betaling nog werd uitgesteld.

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 0

ik wil gewoon even meedelen dat ik niet van slechte wil ben en dat ik wel degelijk contact heb opgenomen met de firma en ze gingen zelf akkoord dat de betaling nog werd uitgesteld.

 

Zoals ik al boven mijn antwoord naar Vossie al schreef was dat antwoord meer algemeen, en niet specifiek gericht op jouw probleem.

 

Indien ze inderdaad akkoord gegaan zijn met dat de betaling zou worden uitgesteld, en je hebt binnen de nieuw afgesproken tijdstip betaald, dan is het inderdaad onredelijk om dat ze een incassoburo ingeschakeld hebben. Indien je ook niet binnen de nieuwe termijn betaald hebt, dan is een incasso in mijn kosten wel terecht, ze hoeven dan niet weer opnieuw te beginnen met herinneringen en aanmaningen. Je hebt het in een eerder bericht er over dat ze de incassokosten zouden kwijt schelden als je op tijd zou betalen, en in een later bericht dat ze het incassoburo op 'on hold' zouden zetten. Controleer goed wat je precies hebt afgesproken, want het laatste houdt in mijn ogen in dat ze alleen niet naar de deurwaarder opsturen.

 

Als ik jou was zou ik zorgen dat je de gehele vordering zo snel mogelijk aan de leverancier betaald, de exact gemaakte afspraken per post of e-mail naar de leverancier en het incassoburo bevestigd. Indien ze daadwerkelijk de kosten hebben kwijt gescholden zou je je een tegemoetkoming in de kosten kunnen sturen door de incassokosten met ze te delen, indien de incassokosten wel terecht waren kun je ze eventueel toch een voorstel doen om deze kosten te delen, of voorstellen om maximaal het bedrag van Voorwerk II te betalen.

Link naar reactie
  • -1

Wat je kan overwegen (is niet helemaal netjes, maar toch) is de mail te "bouncen". Dan krijgen ze een bericht dat je mail retour is gekomen en derhalve nooit bij jou aangekomen. Als je dan het bedrag zoals telefonisch afgesproken gelijk overmaakt, heb je je volledig aan je nieuw gemaakte afspraak gehouden en heb je de mails nooit ontvangen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 65 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.