• 0

Illegale software op laptop werknemers

Hallo,

 

Ik zit met een vraag waar ik met al een aantal mensen over heb gesproken, maar waar ik niet echt uit kom.

 

Voor ons bedrijf willen we dat sotwarelicenties e.d. volledig legaal geregeld zijn. We hebben echter drie part time studenten die hun eigen laptop meenemen en daarop werken. Nou is het geen probleem dat wij voor hun licenties aanschaffen voor de software die zij voor het maken van websites nodig hebben, maar wat nu als de belastingdienst komt controleren en er bepaalde illegale programma's op de laptops van de werknemers staan die zij slechts in privé tijd gebruiken? Het is waarschijnlijk lastig om aan te tonen wat wel en wat niet voor het bedrijf gebruikt wordt.

 

Helpt het om contractueel vast te leggen met de medewerkers welke programma's zij gebruiken voor het werk (en waar ze dus licenties voor krijgen) zodat we kunnen aantonen aan de belastingdienst dat bijvoorbeeld een illegaal spelletje, een gedownloade Photoshop e.d. niet voor het bedrijf gebruikt worden?

 

Of is het uberhaupt niet aan te raden dat deze medewerkers hun eigen computers gebruiken? Het gaat slechts om een paar uur werk per week dus komt het voor ons goed uit als ze hun eigen computer kunnen gebruiken.

 

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen en tips zijn!

 

Alvast bedankt,

 

Gertjan Jansen

http://www.solidsquaredesigns.nl -- Professioneel webdesign
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

De financiering van die PC's, is weer een andere zaak, en kan op zo ontzettend veel verschillende manieren dat het specifieke overstappen op open source om PC's voor medewerkers te (kunnen) betalen naar mijn mening er een beetje met de haren bijgesleept is vanuit een grote sympathie voor open source.

Frans

 

 

Jij draait het nu om en dan lijkt het er inderdaad met de haren bijgesleept. Ik zeg niet dat je om financiele redenen moet overstappen naar open source; persoonlijk vind ik dat het meest onbelangriijke aspect ervan. Maar het is nu eenmaal zo dat er licentie geld vrijvalt bij een overstap, dus dan is het ook weer geen onlogische gedachtengang, toch?

Frans

 

Da's ook allemaal niet erg verder, vandaar dat er volgens mij een knipoog bij mijn opmerking stond.

maar goed, laat je vooral niet door mij weerhouden om het er hartgrondig mee oneens te zijn. Liever dat als een forum waarin iedereen het met elkaar eens is.

Frans

 

Oh gelukkig maar ;D

 

Mod-edit: quotes weer even kloppend gemaakt

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.