Ga naar inhoud

Augmented Reality : nu concreet - maar is het bruikbaar ?

Geplaatst:

Ewout Wolff

Vandaag is door het Nederlandse SPRX een nieuwe dienst gepresenteerd, die lagen laat zien boven op de werkelijkheid. Dit is een voorbeeld van zgn. "Augmented Reality". Dit betekent dat je een mobiele telefoon kan richten op de realiteit, je camera registreert de omgeving en daarboven worden gegevens over deze omgeving gepresenteerd.

Kijk naar de video:

Ik ben erg benieuwd wat de mobiele ondernemers van deze applicatie vinden. (en wanneer ze eigen apps gaan bouwen op dit platform). Wat zijn jullie gedachten, problemen, bezwaren, alternatieven ?

Featured Replies

Geplaatst:

P.J.

Er is zeker regelgeving nodig voor z'n systeem. Ik kan me zo een paar interessante technische toepassingen bedenken, die ik zeer bedenkelijk vind.....

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Aardig artikel op sprout vandaag

Frans

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Frans Sijtsma

Had verwacht dat in dit topic Google Goggles wel tevoorschijn zou komen als een volgende stap op weg naar integratie van de fysieke wereld en aanvullend digitale informatie, dus bij deze maar:

Hier een artikel op Androinica.com

Frans

Geplaatst:

P.J.

Mooie business voor Google. Gratis toelevering van informatie. Hou er maar rekening mee dat er achter de schermen veel meer mee gebeurd.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Frans Sijtsma

in twinkle een beschrijving van de toepassing van AR bij een brillenwebshop:

Middels AR kunnen bezoekers brillen 'passen' en kijken hoe deze staan in 3D

Mooie concrete toepassing

Frans

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.