Dagelijks heb ik binnen de betreffende campagne zo'n 50 kliks.
Zaterdag had ik er ineens 314 (analytics maar 148 cpc bezoekers...?!?)
Zondag had ik er 246 (analytics 248 cpc )
Dagbudget was hoog ingesteld, juist om te voorkomen dat de ads er al vroeg op de dag uitlagen door dit soort fratsen.
Dit is natuurlijk opvallend en zeer verdacht. Uit analyse blijkt dat er vanuit een 40 tal plaatsen 1 a 4x geklikt is met een bezoekduur van 0 en aantal paginaviews van 1.
Mijn ads zijn absoluut relevant, de gebruikte zoekwoorden ook. Iemand die klikt weet absoluut wat hij kan verwachten.
Daarbij heb ik nu een ctr van 19% wat natuurlijk erg hoog is. Normaal zo'n 3%.
Heb inmiddels melding gedaan bij google van verdachte kliks maar vrees dat dit een moeilijke situatie is.
Ik verdenk mijn naaste concurenten van een vies spelletje maar dit word heel moeilijk te bewijzen natuurlijk. Hopelijk heb ik een langere adem als diegene die klikt maar het is wel zonde geld.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Derek-Jan
Derek-Jan
Dagelijks heb ik binnen de betreffende campagne zo'n 50 kliks.
Zaterdag had ik er ineens 314 (analytics maar 148 cpc bezoekers...?!?)
Zondag had ik er 246 (analytics 248 cpc )
Dagbudget was hoog ingesteld, juist om te voorkomen dat de ads er al vroeg op de dag uitlagen door dit soort fratsen.
Dit is natuurlijk opvallend en zeer verdacht. Uit analyse blijkt dat er vanuit een 40 tal plaatsen 1 a 4x geklikt is met een bezoekduur van 0 en aantal paginaviews van 1.
Mijn ads zijn absoluut relevant, de gebruikte zoekwoorden ook. Iemand die klikt weet absoluut wat hij kan verwachten.
Daarbij heb ik nu een ctr van 19% wat natuurlijk erg hoog is. Normaal zo'n 3%.
Heb inmiddels melding gedaan bij google van verdachte kliks maar vrees dat dit een moeilijke situatie is.
Ik verdenk mijn naaste concurenten van een vies spelletje maar dit word heel moeilijk te bewijzen natuurlijk. Hopelijk heb ik een langere adem als diegene die klikt maar het is wel zonde geld.
Iemand tips/advies/ervaringen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/21589-verontrustend-aantal-kliks-adwords/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag