• 0

NOOIT MEER ZOEKEN. hier gaat de meeste tijd in zitten

Vindingen die toegepast moeten worden.

Hier heb ik nog een leuk vindinkje voor multinationals en knutselaars.:

De op afstand (bedienbare) oplichtende `speldeknop`

Vaak is het zoeken op een landkaart of in een magazijn of tussen de papieren als een speld in een hooiberg.

Als er iets elctronisch gemaakt zou kunnen worden ter grote van bijvoorbeeld een pinpaskaartchip of diefstalbeveiliging met een knoopcel en een led (lampje=licht emiterende diode) .

En dit zou d.m.v. infrarood of radiografisch aangestuurd op kunnen lichten. Dan zou men aan mij al een goede klant hebben

want dan hoefde ik niet meer te zoeken. Met de computer het codesignaal wegsturen de bijbehorende kleine apperaatje geeft geluid of licht signaal en hetgene naar waar gezocht moet worden is gevonden.

Ik kwam op dit idee omdat ik twee mobiele telefoons weleens kwijt ben dan laat ik ze gewoon afgaan dan zijn ze snel gevonden. Maar die zijn een beetje duur om er honderd van te kopen. Hoewel sommige gratis zijn , maar dat geloof ik niet dat is commèrs raclame voor abbonementen.

Het is een zelfde soort vinding die een collega van mij uitvond in de jaren zeventig het moest een telefoon worden waardoor je elkaar kon zien. Een ander zou hem moeten maken want hij zelf kon dat niet. Zulke ideeën liggen nogal voor de hand. Hier hoeft dan ook geen patent op aangevraagt te worden.

Deze vinding:. Er moet ook een lader/houder voor de batterijtjes meegeleverd worden om ze op te laden als alles lang aanstaat. Of ze kunnen door het omgevings licht opgeladen worden.

Dat ik niet geheel onnozel ben op dat gebied blijkt eruit dat ik eens met succes :) bouwpakketje met afstandbediening en ontvanger heb gebouwd. Een Velleman-kit van Dil electronica-Rotterdam. Het gamma-spul met die stopcontacten lijkt er ook in de verte op maar is ook nog veel te duur voor dat doeleind.

Een paar piepkleine miniscule onderdelen met msd-led techniek.

zie Electuurs cadeaushop.knoopcel CR2016 enz.

Weet iemand of dit al te koop is?.

Zo niet pak de soldeerbout en de `microscoop`.

interresante pag.

http://swpat.ffii.org/#intro

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit doet me erg denken aan die sleutelhangers van een paar jaar terug, die begonnen te piepen als je ernaar floot...

 

Dat was de voorloper.

telefoontechniek is er ook al sinds jaar en dag.

TDK toon-druk-keuze

Zo kan ik me voorstellen dat er iets reageerd op

veschillende fluitjes en tonen en dat er veschillende

`sleutelpiepers` zijn die alleen naar hun eigen fluitjes luisteren.

Een handje-vol verschillende frequentietonen is er wel te maken die hun eigen sleutelpieper hebben hebben.

De brandweer had in het begin jaren`80 zo`n code sleutel voor hen die per mobilofoon opgeroepen moesten worden.

Of ook weer coderen à la een morse-code achtig systeem. of met twee frequenties zoals een modum. Volgens mij zijn hier de laatste twintig jaren veel boeken over volgeschreven.

Hoog frequent zend techniek lijkt me het meest voor de hand liggen i.p.v. infrarood licht of geluid omdat dat gevoeliger is voor weerkaatsingen of afscheming. een heel klein antennetje

kost niets. i.p.v. een microfoon of lichtgevoelige cel.

Als ik in de winkel zie dat er transitorradiootjes voor 1.99 te koop zijn inclusief koptelefoon. Dan moet er met geintegreerde

schakelingen die al lang bekend zijn toch wel wat te maken zijn.

De transistor radiootjes werken over honderden kilometers afstand. Hier gaat het alleen over een aantal meters.

Op http://people.zeelandnet.nl/jserle/schema/schema.htm

heb ik een WERKENDE schakeling die op elke tijd werkt en ook op/voor frequenties aan te passen is. MAAR... die vooral compleet te integreren is in nog minder dan een speldeknop vanwege het uitschakelen van het gebruik van condensators Lees maar en LET EVEN NIET op de taalfouten ei/ij e.d. en de gedeeltelijk nergens op slaande text.

Bèèèèhta en @alfa gelijktijdig is al moeilijk genoeg.

slechts PD 0 NCG=D Amateur. Die staan voor de dommere-slimmerikken van de hoge frequenties om mee te zenden.

MAAR... De schakeling WERKT en is door mij verzonnen.

Dus wie gaat het maken en waar blijven die dingen?

Link naar reactie
  • 0

Even een klein vraagje... voldoen ze ook aan de regelgeving van radioverkeer?? Ik meen dat je maar een paar frequenties voor dit soort doelen mag gebruiken... dit om even te voorkomen dat de radiocontroledienst de hele handel straks in beslag komt nemen...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Even een klein vraagje... voldoen ze ook aan de regelgeving van radioverkeer?? Ik meen dat je maar een paar frequenties voor dit soort doelen mag gebruiken... dit om even te voorkomen dat de radiocontroledienst de hele handel straks in beslag komt nemen...

Toevallig was ik vandaag even een zend/ontvang setje aan het uitproberen dat met die heel hoge frequenties werkt en niet verder gaat dan +/- tien meter voor video+sterio voor in en om huis. gekocht bij lidl à 75eur inmiddels in prijs gezakt nu 40eur zag ik hier en daar. 4freqs instelbaar. (stoort op machnetron)Ook draadloze kopteleffoons werken zo en die zijn zo te koop in de winkel en die werkte 40mtr heb ik getest. Net als een draadloze huistelefoon. Ik moet toegeven dat ik zelfs als zendamateur sinds 1982 bar weinig weet van het maken van zenders en ontvangers tot nu toe heb ik me hier nog niet aan gewaagt. Ik koop alles kant en klaar in de winkel.

Waarom ik die vergunning laat verlengen weet ik zelf ook niet waarschijnlijk omdat het moeilijk was om hier examen voor te doen. De generatie van de meeste radiobouwers is inmiddels ver boven de zestig jaar want alleen voor de tweede wereldoorlog werd er nog volop zelf gebouwd. Ik denk dat het groepje mensen dat moderne onderdelen-componenten gebruikt en er ook nog verstand van heeft erg klein is. We zijn allen slaven geworden van de multi-nationals die alles `even in de markt zetten` zodat een ander niet meer hoeft na te denken.

Ik wacht gewoon tot het te koop is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.