Banken krijgen belastingvoordeel om te sparen?

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Lees ik dit nu goed? Krijgen banken nu gewoon een extra douceurtje om goed ondernemerschap tentoon te stellen?

 

http://www.nuzakelijk.nl/algemeen/2037437/eu-reikt-hand-aan-gedupeerde-banken.html

De banken kunnen de buffers vormen door voorzieningen af te trekken van de winsten en ze te gebruiken in rtijden [sic] van verliezen op kredietportefeuilles.

 

Zijn er nog andere ondernemers die graag belastingvrij zouden willen sparen? Vind dit toch wel erg ver gaan. Overheden gaan al over de top om banken te redden en nu hoeven ze ook al geen belasting meer te betalen....

 

 

 

Link naar reactie

Uiteraard zouden wij allemaal als ondernemer wel meer voorzieningen willen mogen vormen en daardoor minder belasting betalen.

Dat het geen kwaad kan om banken daar wat meer mogelijkheden toe te geven dan andere ondernemingen lijkt me geen slecht idee gezien de ontwikkelingen de laatste pak hem beet 9 maanden. Heel de economie is uiteindelijk afhankelijk van (met name) de bankwereld. We weten inmiddels dat alles een beetje tot stilstand komt als het slecht gaat met de banken: huizen worden niet meer verkocht, prijzen dalen, bedrijven kunnen moeilijk aan kapitaal/leningen komen etc. etc..

 

Kortom: ik sta achter dit soort extra beschermingsmaatregelen, die zijn in ons aller belang. (Zelfs al balen we er allemaal van dat de bankwereld er met name zelf zo'n puinhoop van heeft gemaakt.) Daarnaast lijkt het me verstandig dat er wetgeving komt tegen het ontstaan van te grote banken.

www.visservaneck.nl.

Link naar reactie

ik vindt het helemaal niet erg dat de banken overheidsteun krijgen, is ook belangrijk....

 

maar ze leren er geen ene malle moer van..

 

ze blijven maar bonussen uitdelen, onverantwoorde investeringen doen, en ze blijven arrogant..

 

Er is dan daadwerkelijk niemand die "de heren" op hun vingers tikt?

 

 

als wij als ondernemers verkeerde investeringen doen worden we keihard afgestraft, met alle gevolgen van dien...

 

Een bank wordt beloont......................."foei je hebt verkeerde investeringen gedaan, maar je krijgt als straf x-miljard aan overheidssteun" (moet jij als bedrijf eens proberen).. :P

zo, nu eerst even een glaasje melk

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.