Ik onderneem al een heel tijdje, maar op het gebied van officiele contracten, offertes enz opstellen bak ik er echt niks van.
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik bij een bekende klant van mij aan het werk ga zonder dat alles ondertekend zwart op wit staat. Bij bekende personen vond ik dat zelf altijd wat wantrouwend overkomen naar de klant toe.
Inmiddels weet ik wel beter en zijn er regelmatig conflicten ontstaan die voorkomen hadden kunnen worden als ze op papier staan.
Momenteel heb ik een project bij een klant, waarbij we alleen mondeling een uurtarief hebben afgesproken.
Het aantal uur voor dit project staat niet vast omdat daar simpelweg geen inschatting van is te maken.
Ik wil dat de klant wel het recht blijft houden om de samenwerking stop te zetten als het beoogde resultaat ofwel te lang duurt ofwel niet naar zijn verwachtingen is.
Normaal geef je in een offerte aan wat iets ongeveer gaat kosten, maar in dit geval is dat een beetje lastig.
Gewoon maar een offerte opstellen waarin alleen het uurtarief vastgelegd staat en die dan laten ondertekenen?
Waar moet ik op letten om niet voor verassingen te staan?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
spruce
spruce
Ik onderneem al een heel tijdje, maar op het gebied van officiele contracten, offertes enz opstellen bak ik er echt niks van.
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik bij een bekende klant van mij aan het werk ga zonder dat alles ondertekend zwart op wit staat. Bij bekende personen vond ik dat zelf altijd wat wantrouwend overkomen naar de klant toe.
Inmiddels weet ik wel beter en zijn er regelmatig conflicten ontstaan die voorkomen hadden kunnen worden als ze op papier staan.
Momenteel heb ik een project bij een klant, waarbij we alleen mondeling een uurtarief hebben afgesproken.
Het aantal uur voor dit project staat niet vast omdat daar simpelweg geen inschatting van is te maken.
Ik wil dat de klant wel het recht blijft houden om de samenwerking stop te zetten als het beoogde resultaat ofwel te lang duurt ofwel niet naar zijn verwachtingen is.
Normaal geef je in een offerte aan wat iets ongeveer gaat kosten, maar in dit geval is dat een beetje lastig.
Gewoon maar een offerte opstellen waarin alleen het uurtarief vastgelegd staat en die dan laten ondertekenen?
Waar moet ik op letten om niet voor verassingen te staan?
Voorbeelden zijn uiteraard ook welkom.
Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter
www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/21934-offerte-als-contract-gebruiken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag