Ik zou me er niet aan wagen.
Juridisch: Als de gebruiker niet expliciet heeft aangegeven "verkoop mijn email adres", is het tenminste glad ijs waar je je op begeeft. Ik weet niet of de telecomwetgeving (spam) hier iets mee kan, maar de gegevens zijn volgens mij wel beschermd door de wet persoonsgegevens.
Blacklists: Zelfs al is het wettelijk toegestaan, je loopt wel het risico dat je op blacklists komt. En dat je nieuwsbrief waar men wel voor heeft opgegeven ook niet meer doorkomt. Op mijn mailservers heb ik enkele tientallen nederlandse bedrijven gewoon op de blacklist staan omdat ze opt-out mailen. Gaat vaak om B2B, dus wettelijk (nog) toegestaan. Maar ontvangers willen het niet, dus providers gaan je blocken.
Goodwill: Je klanten onthouden dat je hun gegevens doorverkoopt. Je maakt er geen vrienden mee, en gebruikers schrijven zich vaak ook uit van jouw nieuwsbrief om zich "uit het bestand te verwijderen".
Ik denk dat het veiliger en professioneler is als je zelf die nieuwsbrief voor je klant gaat versturen. Desnoods in zijn eigen huisstijl, maar wel met jouw signature er onder. "Deze mail is verstuurd door [...] voor [...]. U ontvangt deze mail omdat u bent ingeschreven [...]. Wij verkopen uw email-adres niet door."