Jump to content

postbus73

Junior
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-1

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. En aangifte doen bij de politie. Er zijn tientallen virussen die zich via FTP verspreiden. Geen van allen hebben de intelligentie om iDeal gegevens te veranderen. Als de iDeal gegevens veranderd zijn, dan is dat doelbewust gedaan door een persoon, niet door een bot.
  2. [*] Je kunt klanten direct bij hun bank laten iDealen. Prijzen en contracten afhankelijk van de bank. [*] En je kunt werken met TargetPay - geen opstartkosten/maandkosten, wel 0,83 in btw per transactie, maar dat is vergelijkbaar met wat banken rekenen voor hun basis-contracten. (Ik kan overigens beide implementeren, als je interesse hebt mag je me PM'en)
  3. ja, zover waren we al wel, maar waarom een onderscheid tussen levensonderhoud en uit eten? Beiden hebben (althans bij de Mac) hetzelfde resultaat: honger na 2 uur ;) ;D Tja, de mac is denk ik het slachtoffer van de regeltjes. Maar "normaal" gesproken: een duur restaurant geeft z'n eten niet in een tasje mee. En bij de albert heijn staan geen tafeltjes waar je lekker kunt gaan zitten bikken. Luxe wordt 'gewoon' extra belast. Dat zie je met salarissen, dat zie je met waterverbruik, en met alle andere dingen die niet direct nodig zijn om te overleven.
  4. Weet u misschien ook de rede hiervoor? Euhw... ik weet het niet zeker, maar ik vermoed dat in de mac gezien wordt als "uit eten" (=luxe) en door de macdrive als "eten halen" (=levensonderhoud). In frankrijk was dat jaaaaren zo: bij het afrekenen vroegen ze of je aan een tafeltje ging zitten of het meenam. Zitten was hoog btw tarief, meenemen was laag btw tarief.
  5. In het geval van gebouwen en kunstwerken heet dat beeldrecht. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Beeldrecht De erasmusbrug is ook wel een verhaal apart hoor. Hoe kan een architect nou verbieden dat je een foto maakt/verspreidt van een object wat met publiek geld is betaald, op openbare grond staat en vanaf openbare grond te fotograferen is? >;(
  6. Ditzelfde truukje werd vroeger gedaan met cheque's: Je kreeg een cheque voor 8,360 euro, waarvan je 6,800 moest overmaken naar een derde partij. Op het moment dat je de cheque bij de bank inleverde kreeg je 8360 op je bankrekening, en dacht je veilig te zitten. In de kleine lettertjes stond echter dat als de cheque ongedekt bleek, de storting ongedaan gemaakt werd. Natuurlijk was het overgemaakte bedrag weg. Zijn heel wat ondernemers in getuind.
  7. Eerste wat mij opvalt, is de snelheid. Ik heb het even gemeten, het laden van 1 html pagina (puur de html, niet eens de plaatjes) kostte me zojuist 25 seconden. Uit onderzoek van Amazon.com is gebleken dat zij voor 1 seconde meer laadtijd 10% omzet mislopen. Dus als dit vaker zo is, zou ik daar eerst wat aan doen.
  8. Lekker als openstaande post meenemen naar het volgende jaar. Besluit de leverancier echt er niet meer op terug te komen, kan je 'm altijd over een jaartje of 2 wegboeken.
  9. Ik zou me er niet aan wagen. Juridisch: Als de gebruiker niet expliciet heeft aangegeven "verkoop mijn email adres", is het tenminste glad ijs waar je je op begeeft. Ik weet niet of de telecomwetgeving (spam) hier iets mee kan, maar de gegevens zijn volgens mij wel beschermd door de wet persoonsgegevens. Blacklists: Zelfs al is het wettelijk toegestaan, je loopt wel het risico dat je op blacklists komt. En dat je nieuwsbrief waar men wel voor heeft opgegeven ook niet meer doorkomt. Op mijn mailservers heb ik enkele tientallen nederlandse bedrijven gewoon op de blacklist staan omdat ze opt-out mailen. Gaat vaak om B2B, dus wettelijk (nog) toegestaan. Maar ontvangers willen het niet, dus providers gaan je blocken. Goodwill: Je klanten onthouden dat je hun gegevens doorverkoopt. Je maakt er geen vrienden mee, en gebruikers schrijven zich vaak ook uit van jouw nieuwsbrief om zich "uit het bestand te verwijderen". Ik denk dat het veiliger en professioneler is als je zelf die nieuwsbrief voor je klant gaat versturen. Desnoods in zijn eigen huisstijl, maar wel met jouw signature er onder. "Deze mail is verstuurd door [...] voor [...]. U ontvangt deze mail omdat u bent ingeschreven [...]. Wij verkopen uw email-adres niet door."
  10. Natuurlijk gaat contract voor algemene voorwaarden, anders kan je echt nooit flexibel zijn. Je kan in het contract de voorwaarden afzwakken of strenger maken. Bijv.: een klant van me doet iets met containers. Als de klant nu in de VS zit, wordt van de normale betalingstermijn van 7 dagen afgeweken naar 'betaling direct' (ivm koersen en zo). Maar het kan ook zijn dat een betrouwbare klant 14 dagen krijgt, om maar wat te noemen...
  11. Je kan een schatting maken en dan duideljk vermelden "op basis van nacalculatie". Onderaan zet je "voor accoord: ............., naam: ............., handtekening: ...............", dan is je offerte prima te gebruiken als opdrachtbevestiging.
  12. Hoe dan ook moeten ze je hiervoor gaan betalen. - Werk je op uurbasis, dan hebben ze maar de gemaakte uren af te rekenen, zelfs al had je alleen hello world gemaakt. - Werk je op projectbasis, dan hebben ze het eindproduct in ontvangst genomen. Geen rechter die je dat niet gaat geven. De eindklant zal hier denk ik ook wel in geinteresseerd zijn. Als ze jou naaien, dan is straks de eindklant aan de beurt. En ik zou zelf ook wel graag weten met wie ik beter geen zaken kan doen...
  13. Mijn eerste tip: als je wilt dat je site door google gevonden kan worden, zorg dan dat je ook indexeerbaar bent. Je maakt heel veel gebruik van plaatjes zonder alt="alternatief" tekst. Mensen kunnen plaatjes lezen, maar google niet zomaar. Dus a) plaatjes vervangen door tekst b) plaatjes aanvullen met alt-tekst.
  14. Denk nog steeds dat je punt 5 moet aanpassen. Ik heb de afgelopen 10 jaar libraries opgebouwd met code die ik steeds hergebruik. 1 opdracht voor Ad Summa en ik zou het recht m'n eigen libs te gebruiken verliezen? Misschien kan je beter gebruiksrecht en/of distributierecht bedingen. (Al zal voor mij persoonlijk ook afdwingen van distributierecht betekenen dat ik een klus zal weigeren.)
  15. Een factuur zou ik niet doen, dan maak je een nieuwe vordering met een nieuwe datum etc. Je kan wel druk zetten op deze vordering. Aanmanen, ingebrekestelling etc. Valt dit niet onder 'onverplichte betaling'?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept