Jump to content

Marloez

Senior
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Female
  • First name
    Marloes
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Amsterdam
  1. Hallo Ik ben op zoek naar een goedkope maar betrouwbare boekhouder. Nu heb ik een keer gehoord van een overkoepelende organisatie die de kwaliteit checkt van de boekhouder maar ben de naam ervan vergeten. Ik kan het ook niet met Google vinden. Weet iemand dit? By the way: Boekhouders op HL in Amsterdam of omgeving: jullie mogen me ook een offerte sturen (stuur maar naar privebericht want je mag niet spammen...) Ik heb een kleine eenmanszaak administratie met twee excelsheets: inkomsten en uitgaven, btw opgespilts en wil nu de balans en w&v rekening uitbesteden omdat ik er net ni
  2. Hallo HL-ers, Ik ben in 2009 een eenmanszaak begonnen en nu voor de aangifte van 2009 een balans en w&v rekening aan het maken. Ik heb gedurende het hele jaar netjes een excellsheet met uitgaven en een excell met inkomsten bijgehouden, met de btw apart vermeld. Tot zover mijn administratie. Nu moet ik mijn winst gaan berekenen. Ik wil eigenlijk geen boekhouder erbij halen omdat ik in principe een hele simpele administratie heb. De enige uitgave die ik dit jaar heb gedaan die ik niet volledig als kosten op 2009 kan zetten is mijn nieuwe laptop a 599,- incl BTW. De overige kos
  3. mijn laatste zinnetje klopt niet helemaal; ik begrijp dat ik nu zelf de keuze heb en dat er dus niks verplicht is, of zoals op de pagina van de belastingdienst; de onderwijsinstelling heeft de keuze. De uni kiest er dus in mijn geval voor om geen btw te willen betalen (om de kosten laag te houden). Dus nu moet ik als enig punt dan nog kijken of ik dan gewoon mijn uurprijs iets omhoog kan doen. Word ook weer lastig aangezien we daar net een akkoord over hebben bereikt, maar goed. En helaas staat er op de site van de belastingdienst daar niks over :-) De opdracht duurt tot juni d
  4. wauw John, goede info! Dat register en die datum van 1 juli dat zei de man van de belastingdienst ook en dat artikel is ook goed, kan ik in mijn offerte opnemen. Het klopt dat ik inderdaad als ik geen btw hef, het ook niet mag terugvragen. Echter, als je slechts over een bepaald gedeelte van je omzet niet heft (gemengde administratie) dan mag je dus naar rato ook niet terugvragen. Dus daar zit mijn nadeel in. (het is dus niet of helemaal niet of helemaal wel) Maar het nadeel is voor nu ook weer niet zo heel groot, omdat de opdracht procentueel niet een heel groot gedeelte van mijn omz
  5. oke, dan blijft dat inderdaad de hamvraag. ik kan het anders ook gewoon nog eens aan de belastingdienst voorleggen en hun even bellen. Maar het probleem is met hun dat ik het inderdaad niet op papier heb en afhankelijk ben van wie je aan de telefoon krijgt. Ene keer wel iemand met verstand van zaken andere keer krijg ik toch minder dat gevoel.
  6. Hoi Sander, Dat snap ik, maar dat is niet mijn vraag. De vraag is dus andersom; als de wet bepaald dat ik geen btw hoef te berekenen, ben ik in dit geval dan verplicht dit niet in rekening te brengen? M.a.w., mag ik dit dan ook niet in rekening brengen??? groeten Marloes
  7. Jee het wordt er niet makkelijker op :-\ Jullie adviseren dus beide wel btw rekenen. En even terug naar mij eerste vraag: jullie gaan er dus vanuit dat je niet verplicht bent geen btw te rekenen als je daarvoor in aanmerking komt. (in de veronderstelling dat mijn trainingen onder onderwijs kunnen vallen, wat ook nog een twijfelpunt is begrijp ik). Mijn contactpersoon zou hier overigens niet blij mee zijn, zij wil die rekening zo veel mogelijk laag houden. Dus ik moet haar dit slechte nieuws ook nog vertellen. :-( Maar nogmaals dank voor het meedenken.
  8. Dank voor jullie antwoorden. Meer info is nog steeds welkom maar ben al weer een eindje verder. Grt Marloes
  9. Hallo HL! Ik ga een opdracht doen voor een universiteit, namelijk het geven van individuele sollicitatietrainingen aan studenten. Nu heb ik een contract opgesteld met een bedrag aan uurloon + btw. Mijn contactpersoon bij de universiteit zegt echter dat ik geen btw hoef te vorderen. Nu heb ik begrepen dat dat niet hoeft als je lesgeeft. Ik kan dit in principe als lesgeven beschouwen en deze term ook in het contract opnemen. Nu heb ik even gebeld met de belastingdienst en zij zeggen dat je dus een gemengde boekhouding kunt voeren. Dus ook met facturen waar wel btw over geheven wordt voor op
  10. Dank voor jullie reacties! Gister was ik nog even op de wet en regelgevingdag van de kvk en kon ik nog even spreken met een fiscalist. Zij vertelde me inderdaad ook dat ik de rekeningen als eerste op naam van mijn bedrijf moet laten zetten. En daarna nog een verdeling maken welke kosten prive en welke kosten zakelijk zijn. stel dat ik daar de factor 90% en 10% (prive) op los laat. het is immers een belabonnement waarmee ik 'savonds gratis kan bellen. Als ik dus overdag bel, en dus kosten maak, is het altijd zakelijk. Maar het abonnementsgeld is natuurlijk zowel zakelijk als prive. Di
  11. Hallo HL-ers, Ik werk vanuit huis en woon samen. Nu hebben we een tele2 combipakket internet + bellen. Dit staat op naam van mijn vriend toevallig. Een paar vragen: 1. kan ik deze rekening volledig als kosten opvoeren ( we betalen 1 vast bedrag per maand en ik gebruik het ook zakelijk, in ieder geval meer dan de vereiste 10% van het totaal) 2. kan ik de btw terugvragen? 3. kan ik het opvoeren als niet mijn naam maar wel mijn adres op de rekening staat? Of moet ik de rekeningen op mijn naam laten zetten? Groet, Marloes
  12. Dank voor de goede tips! Edo, Spaces lijkt me precies wat ik zoek. Ik heb me aangemeld op e.factor.com en heb via google de contactgegevens van Spaces achterhaald. Spaces vertelde me aan de telefoon dat je als lid van Efactor voor 60 uur per maand zonder extra kosten gebruik kan maken van hun locatie. Zij krijgen dagelijks een bestandje binnen met alle nieuwe efactor - leden. Maar ze dacht dat je daar wel premium lid voor moest zijn (dus niet alle leden), maar hoe wat en waar wisten ze me niet te vertellen. Ik vind de info op e.factor nogal summier. Als ik naar premium services ga en
  13. Hallo HL-ers, Ik ben een startende ondernemer en werk vanuit huis en ben veel op pad. Af en toe komt het voor dat een klant bij mij langs wil komen omdat hij toevallig meerdere afspraken bij mij in de buurt heeft. Omdat ik niet wil afspreken in een cafe of restaurant maar in een professionele omgeving ben ik op zoek naar tips voor betaalbare flexibele vergaderruimte/overlegruimte in Amsterdam (liefst in de buurt van Jordaan/Westerpark/Oud-West/Bos en Lommer/Sloterdijk). Dit hoeft maar heel klein te zijn, voor 2 of 3 personen. Een tafel met wat stoelen en een koffie-automaat in de bu
  14. Hi HL, Ik ben op zoek naar Wordpress-experts die mij kunnen helpen met het volgende: ik heb een website gebouwd met Wordpress. Eigenlijk heb via one-theme.com een versie van Wordpress gekocht. Nu zit er een standaard contactformulier in. Deze zou ik graag qua vragen willen veranderen en uitbreiden. En gezien de stijging van het aantal aanmeldingen zou het heel handig zijn ( al dan niet noodzakelijk :-)) om alle contactgegevens gelijk in een excellsheet te hebben staan (of een andere database waar ik gelijk alle emailadressen uit kan trekken voor een nieuwsbrief die er wekelijks uitga
  15. is ook geen optie, gezien de keuzemogelijkheden in de nwbrief heel aardig dat jullie meedenken over het omzeilen van deze vraag, maar zou graag antwoord op de vraag willen :-) alle andere opties heb ik al overwogen
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept