Sijtsema

Junior
  • Aantal berichten

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

Sijtsema's trofeeën

  1. Hartelijk dank voor deze nuttige aanvulling.
  2. Dank voor de nuttige tips. Heb voor de zekerheid een bevestiging aangevraagd en deze ontvangen. Omdat er 2 soorten adviezen werden gegeven heb ik een dubbelcheck bij mijn accountant gedaan. Die heeft mij aangeraden om het weg te boeken via het memoriaal. Een reusje dus voor het advies van Fred Wiersma.
  3. Dank voor de antwoorden. Graag zou ik de facturen zo snel mogelijk willen afboeken. Voorkomt een 'troebele' administratie. Mijn vraag is echter hoe dit moet? Wat meespeelt is dat de inkoopfacturen al een paar maanden oud zijn. Zomaar verwijderen gaat niet omdat ik in de tussentijd al opgave van B.T.W. heb gedaan.
  4. Een leverancier waar wij regelmatig producten bij afnemen int zijn facturen met behulp van automatische incasso. Dit gaat al een aantal jaren zonder problemen. Begin dit jaar is hij overgestapt op een nieuw administratief systeem. Toeval of niet, maar ik heb 3 facturen van hem openstaan die nog niet via automatische incasso zijn betaald. Hoewel het gaat om 3 relatief kleine bedragen is het wel fijn dat ik deze facturen kan betalen. Toen ik mijn leverancier belde om dit te melden kreeg ik als antwoord terug dat hij er pertinent zeker van is dat de bedragen zijn betaald. Hij had zelfs zijn bankrekening gecontroleerd. Ik heb echter ook een controle gedaan via mijn administratie en mijn bankrekening en ik weet zeker dat de facturen niet zijn betaald. De facturen hoef ik niet te betalen van mijn leverancier maar een creditfactuur (en terecht) wil hij ook niet sturen. Mijn vraag is nu: hoe moet ik deze situatie boekhoudtechnisch verantwoorden? Ik werk met Snelstart.
  5. Ik zit met de volgende vraag. Ik werk bij een v.o.f. daar wil het wel een keer voorkomen dat iemand iets koopt, bijvoorbeeld een computer. Deze nieuwe computer (incl. bonnetjes e.d.) brengt hij in bij de zaak als kapitaal. Wanneer het om een groot bedrag gaat dan kan het voorkomen dat een vennoot een kleine gedeelte van het bedrag terugbetaald wil krijgen. Mijn vraag is nu, hoe boek ik dit in? Onder welk dagboek en grootboekrekening? Deels als crediteur en deels als informeel kapitaal? Ik ben benieuwd naar de juiste oplossing.
  6. Wat betreft het maken van een flyer. Dit hoeft helemaal niet duur te zijn. Tegenwoordig kun je al 2500 flyers hebben voor de 350 euro. Vraag is echter of het in je marketingstrategie past. Kies je bijvoorbeeld voor een persoonlijke benadering of kies je voor een andere strategie?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.