Jump to content

Stefan86

Senior
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.startendeonderne
  1. deze Betalingskorting waar valt deze onder? herrekening/correcties? of iets anders? Wordt dit een balans post of winst en verlies?
  2. dus in principe crediteuren 100 D bank 100 C bank -2 C Ik heb nu bank 98 C crediteur 100 D volledige factuur crediteur -2 D
  3. Geachte, Bij een leverancier krijg ik korting als er snel betaald word. maw. ik krijg een factuur van 100 eur. en ze boeken maar 98 eur af omdat ik aangegeven heb dat dit binnen 8 dagen mag. Nu zit ik met een verschil van 2 eur. waar worden deze op geboekt? Alvast bedankt voor de reactie mvg Stefan
  4. Hallo Joost, Inderdaad beetje slecht aan het nadenken. Excuses. Dit is privé betaald. Dus in principe kan in dit inboeken als privé inbreng en dan als representatie kosten. Dus principe als straks belasting betaald moet worden moet ik 26,5 % van 650 euro erbij tellen. Dus 172,25 EUR erbij tellen omdat die teveel zijn afgetrokken omdat het volledige bedrag als kosten worden gezien. Heb ik dit juist? Alvast bedankt voor de reacties, Groetjes, Stefan
  5. Hallo Joost, wat wordt er bedoeld met winst? Wat is IB en VPB? en hoe wordt dit normaal geboekt? Het was gewoon een restaurant. Groet, Stefan
  6. Na een groot project succesvol te hebben afgerond ben ik met het betreffende team 20man gaan dineren. Som van iets meer dan 650 EUR incl btw. Wat mag hiervan als kosten worden geschreven en wat is hiervoor een normaal gebruikte grootboekrekening? Iemand die hier het fijne van af weet? Want ik heb dingen gelezen over 75%, 90% wel en geen btw, enz... Zover ik weet mag hier nooit btw van gevorderd worden of wel?
  7. Weer bedankt voor de goede reactie :) Het gaat me nu eigenlijk om het gedeelte in de boekhouding. De factuur is ingeboekt, maar er volgt geen betaal boeking dus deze factuur blijft open. Als ik credit nota inboek zonder betaling blijft deze ook open staan. Hoe krijg ik deze boekingen gesloten?
  8. Na contact te hebben met de klant kreeg ik eindelijk iets te horen wat wel nuttig is. Ze konden het niet betalen wegens omstandigheden. Ik ben het product dus gaan invorderen. Maar zo'n factuur kan die gewoon nietig verklaard worden of moet deze gecrediteerd worden. Omdat er geen betalingen hebben plaats gevonden.
  9. @ Alva Daar heeft u inderdaad gelijk in, het is voor beide partijen geen pretje. Ik ga ze morgen nog één keer bellen en als dat voor de avond geen effect heeft gehad stuur ik dinsdag zelf de laatste aanmaning en daarna geef ik het uit handen. Bedankt voor de reacties.
  10. @John Het is niet de betreffende klant van de notebook. Het betreft een product en de afspraak is 14 dagen na factuurdatum. Een week hierna heb ik gebeld en het zou die dag overgemaakt worden. 5 dagen later heb ik een herinnering gestuurd. 8 + 5 wachtdagen later nog steeds niets. Eerste Aanmaning 5 + 3 wachtdagen nog niets. Dus als je alles uit telt ben ik al 42 dagen aan het wachten op mijn geld. Dus een overschrijding van 28 dagen. Wordt toch iets veel van het goede vind ik zelf. Ik wil mijn klanten graag te vriend houden en doe echt niet moeilijk al zijn ze een paar dagen te laat. Ik zit niet te wachten tot de 14 dag en begin meteen al aan te manen. Maar het gaat nu wel een beetje over de scheef vind ik zelf.
  11. gebeld, gemailed en steeds zeggen ze van we zullen het overmaken. Dan ga ik op een gegeven moment toch echt brieven sturen.
  12. Ik heb een aantal vragen ivm wanbetaling: Ik heb een klant 14 dagen gegeven voor het betalen van een factuur --> geen betaling. Herhinnering gestuurd 8 dagen de tijd gegeven --> geen betaling Aanmaning gestuur en vemeld dat deze nog gratis is en dat wanneer ze in gebreke blijven 15% met een minimum van 50 eur administratie en incassokosten erbij komen 5 dagen de tijd gegeven --> nog steeds geen betaling. Nu wil ik een 2de aanmaning sturen, Moet ik hier nu weer incassokosten bij gaan tellen wanneer ze niet betalen binnen 5dagen? Wanneer word zoiets aan een incassobureau of dergelijke overhandigd? En moet over incassokosten ook btw betaald worden? Graag iemand die weet hoe ik dit kan oplossen.
  13. Geachten, Ik heb nu alles zo ver uitgezocht en ik wou even door de professionals laten controleren of ik ook niets vergeten ben: Ik ga inkopen van een particulier en hiervoor heb ik een inkoopverklaring opgesteld. Hierop staat vermeld: Verkoper Inkoper Producten + omschrijving De totaalsom Verklaring btw ivm voorbelasting Datum en plaats van verkoop Handtekening verkoper en inkoper (Documentnummer niet verplicht?) Nu ga ik dit verkopen en maar hiervan een Factuur zonder BTW. Schrijf op de factuur voor mijn administratie de volgende gegevens: Inkoopnummer (Nummer die ik naderhand aan de inkoopverklaring gekoppeld heb) Inkoopbedrag: bv 100eur Verkoopbedrag: bv 200eur Marge: 100eur BTW 100 * 100/119 = 84,03 Netto --> 15,97 te betalen btw aan de fiscus En dit boek ik naderhand in als volgt. Inkoop: 100eur inkoop btw nul Verkoop: 100 eur verkoop btw nul 84,03 eur verkoop btw hoog (19%) 15,97 eur af te dragen btw. Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is, want wil graag weten of dit de juiste procedure is. Alvast bedankt
  14. Nee, Is gewoon een factuur per sessie
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept