Stefan86 Geplaatst: 29 augustus 2009 Stefan86 38 0 Geplaatst: 29 augustus 2009 Wanneer je werkzaamheden uitvoert, wordt normaal een werkbon geschreven. Maar is dit eigenlijk verplicht. Want wanneer je bijvoorbeeld van thuis een remote met een klant maakt. Mag je dat dan gewoon factureren als remote sessie tijd * kosten? Of moet hierop of op een werkbon vermeld staan wat er gebeurd is? Want om voor iedere remote een bon te maken is meer werk als de remote zelf. Iemand die hier het fijne van af weet? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22431-werkbon-verplicht/
0 Ard-Sc Geplaatst: 29 augustus 2009 Ard-Sc 2,3k 227 Geplaatst: 29 augustus 2009 Nee, is niet verplicht. Hoe breng jij zo'n handeling in rekening bij de klant? (Verzamelfactuur?) Uw online yoga magazijn ... Poweryoga: Meer dan een goed voornemen Inspiratie Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22431-werkbon-verplicht/#findComment-229447
0 Stefan86 Geplaatst: 29 augustus 2009 Auteur Stefan86 38 0 Geplaatst: 29 augustus 2009 Nee, Is gewoon een factuur per sessie Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22431-werkbon-verplicht/#findComment-229448
0 Sheepdog Geplaatst: 29 augustus 2009 Sheepdog 613 57 Geplaatst: 29 augustus 2009 Lijkt me vrij eenvoudig zelf te bedenken maar om alle twijfel weg te nemen het volgende. ;) Een werkbon schrijven en laten tekenen is alleen maar voor jou als bewijs dat de klant accoord gegaan is met die uren/werkzaamheden. Vele bedrijven werken remote en kunnen dus geen werkbon laten tekenen. Dit is natuurlijk ook niet persé nodig om te factureren. Als de klant echter de factuur gaat betwisten is het aan jou te bewijzen dat je voor hem/haar hebt gewerkt. Een goede beschrijving van de werkzaamheden (ook datum en tijd) en de naam van de persoon die gebeld heeft vermelden op de factuur si meestal wel voldoende om niet betwist te worden. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22431-werkbon-verplicht/#findComment-229449
0 Jeroen Reith Geplaatst: 29 augustus 2009 Jeroen Reith 311 13 Geplaatst: 29 augustus 2009 Nee, een werkbon is niet verplicht. Het automatiseringsbedrijf dat ik regematig inschakel en dat ook remote onderhoud doet stuurt na elk remote-sessie een mailtje met daarin een omschrijiving van de uitgevoerde werkzaamheden. Je kunt zoiets ook doen en dan tevens erbij vermelden hoeveel tijd je er aan gespendeerd hebt. Op die manier is de klant geinformeerd over jouw werkzaamheden en kan hij later de factuur eenvoudig controleren. Groeten, Jeroen www.reith.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22431-werkbon-verplicht/#findComment-229495
Stefan86
Stefan86
Wanneer je werkzaamheden uitvoert, wordt normaal een werkbon geschreven.
Maar is dit eigenlijk verplicht.
Want wanneer je bijvoorbeeld van thuis een remote met een klant maakt.
Mag je dat dan gewoon factureren als remote sessie tijd * kosten?
Of moet hierop of op een werkbon vermeld staan wat er gebeurd is?
Want om voor iedere remote een bon te maken is meer werk als de remote zelf.
Iemand die hier het fijne van af weet?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22431-werkbon-verplicht/Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag