Ik heb een klant 14 dagen gegeven voor het betalen van een factuur --> geen betaling.
Herhinnering gestuurd 8 dagen de tijd gegeven --> geen betaling
Aanmaning gestuur en vemeld dat deze nog gratis is en dat wanneer ze in gebreke blijven 15% met een minimum van 50 eur administratie en incassokosten erbij komen 5 dagen de tijd gegeven --> nog steeds geen betaling.
Nu wil ik een 2de aanmaning sturen,
Moet ik hier nu weer incassokosten bij gaan tellen wanneer ze niet betalen binnen 5dagen?
Wanneer word zoiets aan een incassobureau of dergelijke overhandigd?
En moet over incassokosten ook btw betaald worden?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Stefan86
Stefan86
Ik heb een aantal vragen ivm wanbetaling:
Ik heb een klant 14 dagen gegeven voor het betalen van een factuur --> geen betaling.
Herhinnering gestuurd 8 dagen de tijd gegeven --> geen betaling
Aanmaning gestuur en vemeld dat deze nog gratis is en dat wanneer ze in gebreke blijven 15% met een minimum van 50 eur administratie en incassokosten erbij komen 5 dagen de tijd gegeven --> nog steeds geen betaling.
Nu wil ik een 2de aanmaning sturen,
Moet ik hier nu weer incassokosten bij gaan tellen wanneer ze niet betalen binnen 5dagen?
Wanneer word zoiets aan een incassobureau of dergelijke overhandigd?
En moet over incassokosten ook btw betaald worden?
Graag iemand die weet hoe ik dit kan oplossen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22996-vragen-ivm-wanbetaling/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag