• 0

expediteur

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

toch nog even een vraagje. bijna alles ben ik uitgekomen maar hier kom ik niet uit.

 

ik neem dus 40 kg aan producten mee uit thailand. ik kom aan in dusseldorf met het vliegtuig.

daar kan ik een T1 doc aanvragen en dan moet ik het in nld laten inklaren.

hoe doe ik dat en wat zijn de kosten hiervoor ?

 

mocht het nou zo zijn dat ik in nld aankom hoe doe ik dat dan op de luchthaven ?

ben ik dan ook een expediteur nodig of doe ik het dan gewoon zelf ?

 

en als ik laat verschepen naar rotterdam zitten bij die facturen ook expediteuren en inklaringskosten bij of wat betaald ik daar nog bij ?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ervaring met EWL en Cleve.

 

Wat wel mijn ervaring is dat je na het inklaren een behoorlijke rekening krijgt met ecotax, verhandelingskosten, inklaringskosten, loodshuur, een hele waslijst. Zo kom ik per afrekening nooit onder de 500 euro uit. Ze regelen daarvoor wel alles inclusief het bezorgen naar mijn adres in Hilversum.

 

Soms is per vliegtuig versturen in geval van iets kleinere orders zelfs goedkoper!

 

In China betaal ik voor de zeevracht 80 dollar of zo voor een zending, enorm weinig, maar de kosten in Nederland zijn erg hoog.

 

Soms hoor ik van mensen dat het ook mogelijk om partijen te verschepen vanuit China voor nog geen 100 euro totaal. Weet iemand waar ik dat kan doen? Heb ik de verkeerde expediteurs gekozen of is dit gewoon zo overal?

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

Misschien kan je specifieker omschrijven wat je wilt meenemen uit Thailand. Dan zouden expediteurs beter kunnen inschatten waar en wat eventueel de knelpunten kunnen zijn. Via Duitsland met t1 is erg omslachtig en heb je ook altijd de hulp van een expediteur nodig. Dan misschien beter om per DHL te verzenden die hebben alles in eigen hand. Als je de zaak goed voorbereid kan je geld sparen b.v. op de loodshuur. Je hebt over het algemeen 3 (werk)dagen vrij na lossing. Hierin kan de expediteur de goederen ten invoer aangeven (ook wel inklaren genoemd) en vervoer regelen dienen de (originele) papieren (mn Bill of Lading en Certificaten - Form A of CvO mvt) voor aankomst van de boot in handen van de expediteur te zijn. De afhanding bij aankomst overlaten aan de ontvangst expediteur van de consol container. Dit spaart je in ieder geval de overdrachtkosten (varieren van eur 25 tot 150 per zending). Hou er rekening mee dat de expediteurs kosten vooruitbetaald willen hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.