• 0

W-8BEN invullen

Hallo allemaal,

 

Het gaat om het volgende formulier:

http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/fw8ben.pdf

Ik heb er een van ABN AMRO gekregen die minder uitgebreid is maar aardig overeen komt.

 

het meeste is duidelijk maar er zijn een paar onduidelijk heden.

De situatie in het kort: ik ben voor 100% eigenaar van een holding BV die voor 50% eigenaar is van de werk BV.

ik sta bij de werk BV op de loonlijst.

Ik woon prive in belgie, maar alle BV's staan op het nederlandse adres van het bedrijfspand.

Ik heb gekozen voor het nederlandse belasting stelsel en betaal daar dus belasting.

Nu heb ik met mijn holding op de beurs aandelen gekocht van amrikaanse bedrijven die divident uitbetalen, vandaar dit formulier.

 

De vragen die ik niet snap: wat moet ik invullen?

het gaat om vraag 3 9a en 10. bij deze even alle vragen:

 

1 naam holding

2 nl

3 corporation?

4 adres bedrijfspand

5

6

7

8

9a ik ben de beneficial owner die woont in belgie volgens het nl belasting stelsel (dus NL invullen?)

9 b tm e

10 geen idee wat ik moet invullen

11

 

Er zullen vast wel meer mensen zijn die dit hebben moeten invullen voor hun USA-aandelen.

dus alvast bedankt voor jullie reakties.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De W8-BEN is een vrij uitgebreide toelichting (pdf) op. Maar weet je zeker dat het die is? Er zijn een aantal verschillende formulieren die op elkaar lijken, en volgend mij hebben ze allemaal een andere code en andere toelichting. Alleen al vaststellen welke je nodig hebt, is in sommige gevallen al lastig.

 

10 is meestal niet van toepassing, in mijn ervaring.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Zolang je minder dan 10% van de stemrechten hebt (en ik neem aan dat dat het geval is, omdat het beursgenoteerde aandelen betreft), heb je voldoende aan het invullen van vraag 9. Je claimt namelijk de standaard vermindering, waardoor US max 15% mag inhouden. (De rest is overigens in Nederland belast, omdat de aandelen door een BV worden gehouden en de deelnemingsvrijstelling niet van toepassing is als je minder dan 5% van de aandelen hebt.)

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.