Classic-driver

Junior
  • Aantal berichten

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  • Geslacht
    Male

Classic-driver's trofeeën

  1. Ja klopt, De zaak betaald alle kosten, Maar het is toch mooi als die laag zijn, blijft er binnen de holding geld over voor andere dingen! En prive minder bijtelling (win-win)
  2. Oke goed op papier zetten en dan kan het! Is zeker voordelig: in België koop je voor weinig geld 15 jaar oude diesels met lage km-standen. De zaak betaald: wegenbelasting is zeer zeer schappelijk vergeleken met Nederland. De zaak betaald: Verzekering is iets duurder (niet noemenswaardig weinig). De zaak betaald: de garage en brandstof. En de bijtelling is de Nederlandse dag waarde is meestal maar een paar duizend euro. Bedankt voor de reacties, ik ben er uit.
  3. Bedankt voor de reacties. Het is helaas niet mogelijk om als NL bedrijf Belgische kenteken platen aan te vragen. Dus als je nu een NL zzp-er bent en in België woont dan kan het wel? Het kenteken staat op je privé-naam = privé & bedrijf is bij zzp het zelfde. Dus alle auto kosten worden betaald door het "bedrijf" en "privé" betaal je bij telling over de auto die rijd.
  4. Een DGA die woont in België en heeft zijn BV in NL. Is het dan mogelijk om een (youngtimer) auto te kopen in belgie. op naam en kenteken van de DGA. Vervolgens alle kosten (aanschaf / verzekering / wegenbelasting / onderhoud /enz ) te declareren bij BV En vervolgen weer bijtelling te betalen over de auto. [Mod edit: typefout in titel hersteld]
  5. ronaldinho, Klinkt logies. Ik heb nu alle info om m in te vullen. bedankt voor de reaktie's en ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben. Er zijn zeer interesante aandelen in de usa/canada die veel divident betalen. wat leuk altenatief is voor geld wat op de spaarrekening staat te staan voor weining rente.
  6. Helaas moet ik ook vraag 10 invullen en die is nou net het onduidelijkst (voor mij dan)
  7. Hallo allemaal, Het gaat om het volgende formulier: http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/fw8ben.pdf Ik heb er een van ABN AMRO gekregen die minder uitgebreid is maar aardig overeen komt. het meeste is duidelijk maar er zijn een paar onduidelijk heden. De situatie in het kort: ik ben voor 100% eigenaar van een holding BV die voor 50% eigenaar is van de werk BV. ik sta bij de werk BV op de loonlijst. Ik woon prive in belgie, maar alle BV's staan op het nederlandse adres van het bedrijfspand. Ik heb gekozen voor het nederlandse belasting stelsel en betaal daar dus belasting. Nu heb ik met mijn holding op de beurs aandelen gekocht van amrikaanse bedrijven die divident uitbetalen, vandaar dit formulier. De vragen die ik niet snap: wat moet ik invullen? het gaat om vraag 3 9a en 10. bij deze even alle vragen: 1 naam holding 2 nl 3 corporation? 4 adres bedrijfspand 5 6 7 8 9a ik ben de beneficial owner die woont in belgie volgens het nl belasting stelsel (dus NL invullen?) 9 b tm e 10 geen idee wat ik moet invullen 11 Er zullen vast wel meer mensen zijn die dit hebben moeten invullen voor hun USA-aandelen. dus alvast bedankt voor jullie reakties.
  8. Joost bedankt voor je reactie, Alle activiteiten vinden plaats in NL. Ik heb inmiddels conact gehad met 2 grens gespecialiseerde administratie kantoren. (We gaan waarschijnlijk per 1-1-09 onze adm ook onderbrengen bij een van deze 2 voor als er in de toekomst nog een bvba bij komt of zo iets) En beiden adviseerde mij (ons) om de NL-BV's in NL te houden. Anders ga je in beiden landen sociale premies betalen en nog meer nadelig gedoe. Je kan je Holding wel op je prive adres zetten in BE maar dan moeten er ook geen enkele activiteiten in de holding zijn. Dus salaris via de werk BV en geen managmetfee in de holding We zijn inmiddels een stap verder en zijn opzoek naar een hypotheek en een goedkope bedrijfs unit. Zodat we een adres hebben in NL waar de 3 BV's op kunnen staan. Iemand ervaring met een bedrijf wat pas 2 jaar bestaat en toch een hypotheek heeft gekregen?
  9. Zolang je nog geen DGA-salaris ontvangt is het volgens mij beter alles in de werk BV te houden omdat je dan minder geld kwijt bent aan adm. kosten De kosten voor de holding zijn dan nihil. en je kan wel alle winsten van de werk BV naar de holding overmaken. (om de holdig te gebruiken als spaarpotje ofzo)
  10. Hallo Ik zal het proberen kort & simpel uit te leggen: 1 Werk BV en 2 holdings met ieder 1 eigenaar. Momenteel wonen beiden eigenaren in nl. In de toekomst willen allebei de eigenaren naar belgie verhuizen. De werk BV heeft eigenlijk alleen een postbus in nl. Maar staat op 1 eigennaar zn prive adres in NL. Alle werkzaamheden vinden plaats in de buitendienst (in NL). Allebei de eigenaren nemen de holding mee naar het nieuwe prive adres. De werk BV zal dus ook bij 1 van de 2 op het prive adres worden gezet in belgie (het bedrijf moet toch ergens blijven). Wat heeft dit voor gevolgen? kan het gewoon een NL bedrijf blijven met NL belasting aangifte? of zijn we ook overgeleverd aan de belgiesche belasting? (voordeel/nadeel?) Is het verstandig om met de werk BV een goedkoop pandje te kopen/huren om gewoon een NL te blijven? Bedankt voor jullie reacties
  11. Ik ben er nu een tijdje mee bezig een goede aov te zoeken. Als je de kleine lettertjes leest vraag je je zelf af of er überhaupt nog wel situaties zijn wanneer ze wel gaan betalen! Maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik dacht ik er een gevonden had. Maar uiteindelijk werd de offerte niet goedgekeurd door de maatschappij. Volgens deze viel ik in een andere beroepsgroep dan de adviseur zei. Premie 1/3 hoger! Wie weet een goed onafhankelijke adviseur? Het is net als met hypotheken! Ik heb weinig vertouwen in adviseurs het is heel gemakkelijk om de nadelen op tesommen van een verzekering waar hij of zij weinig provisie voor krijgt en de voordelen op te sommen van anderen. Ik wil best betalen voor onafhankelijk advies Is er iemand (gedeeltelijk) arbeid ongeschikt? En wat was je goede/slechte ervaring met welke maatschappij? Alvast bedankt voor jullie reactie
  12. Hallo allemaal, Ik en mijn partner staan op het punt een "lege"bv over te nemen. Het betreft een bv van een vriend van mij waarvan ik 100% zeker weet dan er geen lijken in de kast zitten. De bv is 3 jaar geleden opgestart met 18.000 euro. Hiervan is 14.000 op gemaakt. Het grootste gedeelte is opgegaan aan het kopen en (met verlies) verkopen van aandelen van een andere BV. Wij willen de satuten van de bv gedeeltelijk in takt laten zodat wij de verliezen in de toekomst kunnen opvoeren aan de belasting. Wie heeft hier ervaring mee? ging dat zonder problemen? het is maar een laag bedrag en het is niet zo dat we de verliezen van een kapperszaak gaan opvoeren in een bakkerszaak om maar wat te noemen. De resterende 4.000 die nu nog cash in de bv zit. Is het verstandiger om dit er in te laten zitten en 4000 betalen voor de overname of leegboeken en met nul cash over nemen? In het laatste geval blijft er toch altijd een schuld bestaan van vorrige eigenaar aan de BV? Alvast bedankt voor de reacties
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.