• 0

aanpassing van concept: zoekmachine "ipv" site

Omschrijving van je concept:

Na een zeer waardevolle thread eerder over tornooi.net ben ik van plan mijn concept serieus aan te passen en daarover nu deze thread.

 

1 "zoekrobot/databank" online waar sporters snel/eenvoudig en overzichtelijk een beeld kunnen krijgen van toernooien/wedstrijden in hun discipline.

Gebaseerd op het principe van gratis reclame.(gratis plaatsen/opzoeken van toernooien)

Enkel basisgegevens zoals titel,datum,plaats,sportdiscipline,locatie,... met een link naar de toernooiwebsite indien die bestaat en anders een sumiere pagina met deze gegevens.

In het heel kort een databank met toernooien in belgië en nederland.

De uitwerkning zal uit twee delen bestaan:

1 www.tornooi.net

zal heel wat behouden van de huidige site, maar enkel de informatie bevatten over het concept en dingen als nieuws/social media/faq's enz...

2 sportnaam.tornooi.net

bv basketbal.tornooi.net zal enkel een link met de "basketbal" databank bevatten.

wordt een zoekforumulier en resultaatpagina(telkens titel, korte omschr,datum,locatie en link)

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

de site www.tornooi.net gemaakt:

-een eenvoudige website waar je op sport/locatie/datum... kan zoeken naar toernooien

na de discutie/informatie uit de vorige thread tot de conclusie gekomen dat mijn site te algemeen was.

Een sporter zoekt informatie over zijn sport en niet over de andere sporten.

En zelfs extremer: de sporter hoeft geen chique site met allerlei foto's. Maar wel een eenvoudige zoekmachine zoals google maar dan specifiek voor toernooien

een snel voorbeeld op basketbal.tornooi.net

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Als je als ploeg/sporter wil opzoeken waar er toernooien/wedstrijden zijn waar je aan kan deelnemen is dit lang niet voor alle sporten zo eenvoudig.

via google kan je wel heel wat vinden maar dat neemt wel een hoop tijd in beslag.

Ik wil ploegen en sporters een centrale plaats geven waar ze snel en eenvoudig in hun discipline kunnen zoeken. En organisatoren gratis reclame aanbieden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er bestaat iets gelijkaardigs : tornooi.nl

Maar hier moet je voor betalen om als organisator je toernooi online te zetten en dit heeft ook heel wat meer functionaliteiten. Het is dus eerder een organisatie tool.

Bij mij is het gratis en een reclame(voor organisatoren) en opzoek tool (voor sporters)

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

*wat kan/moet er op de algemene site staan?

bv homepagina met overzicht van populairste disciplines en het aantal toernooien in die discipline? met links naar de verschillende zoekpagina's

*qua layout, zou ik graag zo minimaal mogelijk gaan en het mooiste voorbeeld daarvan is google natuurlijk. Kan ik niet in problemen geraken indien ik te dicht bij de google layout kom? kijk naar mijn basketbalvoorbeeld

*Ik vrees dat ik de layout van de huidige site zal moeten omgooien/aanpassen naar de zoekpagnia layout. Mogen die twee van elkaar verschillen? En zo ja, hoe veel?

*welke informatie moet ik in mijn databank bijhouden en waarop moet er gezocht kunnen worden (alles zeker?) ?

 

Databank:

titel,korte omschrijving

start en einddatum

sport

m/v/g

niveau

#deelnemers per ploeg

locatie

link naar toernooipagina (extern of intern)

 

* Oorspronkelijk was het niet de bedoeling hier een cent mee te verdienen. Maar doordat ik er steeds meer tijd in gestoken heb zou ik er wel graag iets van terughebben. Waar zouden jullie reclame laten zien op mijn resultatenpagina? (kijk naar basketbal.tornooi.net)

 

 

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst heb je geen last meer van tornooi.nl want dat is nu een reclamesite geworden.

 

Als die al wel bestaat, dan zou ik zeker NIET tornooi.net doorzetten. Dit is teveel een kopie.

Ik vind het uberhaupt een beetje vreemd....tornooi...alsof je een typfout hebt gemaakt. Maar dat is persoonlijk.

 

 

*wat kan/moet er op de algemene site staan?

Vraag het potentiele gebruikers van de site. Benader een aantal mensen die je product zouden kunnen gebruiken en vraag hoe zij het zouden willen. Maak eerst zelf een basis en laat ze daar op schieten.

 

*qua layout, zou ik graag zo minimaal mogelijk gaan en het mooiste voorbeeld daarvan is google natuurlijk. Kan ik niet in problemen geraken indien ik te dicht bij de google layout kom? kijk naar mijn basketbalvoorbeeld

Als je Google echt kopieert zou je problemen kunnen krijgen. Hoewel het idee van je basketbalvoorbeeld hetzelfde is, is de look en feel toch heel anders... Ik zou me niet druk maken met dit design (wat betreft kopieren). Ik zou wel meer kleur en professionaliteit geven aan de site.

 

 

*Ik vrees dat ik de layout van de huidige site zal moeten omgooien/aanpassen naar de zoekpagnia layout. Mogen die twee van elkaar verschillen? En zo ja, hoe veel?

Ik snap je vraag niet helemaal, maar... Probeer de layout van de site ongeveer hetzelfde te houden. Je mag best wat verschillen hebben, maar mensen moeten niet het idee krijgen dat ze op een totaal nieuwe site zitten of dat ze opnieuw moeten leren waar elk knopje op je site zit.

 

*welke informatie moet ik in mijn databank bijhouden en waarop moet er gezocht kunnen worden (alles zeker?) ?

Zie de eerste vraag. Stel de vraag aan potentiele klanten.

Link naar reactie
  • 0

Als die al wel bestaat, dan zou ik zeker NIET tornooi.net doorzetten. Dit is teveel een kopie.

Ik vind het uberhaupt een beetje vreemd....tornooi...alsof je een typfout hebt gemaakt. Maar dat is persoonlijk.

Toen ik begon was er niets meer met toernooi te vinden. Nu zijn er wel te vinden. Dus ga ik eens kijken voor een andere, die registreren en daar rustig aan het omgegooide concept sleutelen terwijl ik op het oude concept verder data verzamel.

Dit gaan een paar HL leden wel leuk vinden aangezien ik die opmerking van hen ook kreeg ;-)

 

Ik zou wel meer kleur en professionaliteit geven aan de site.

Wat bedoel je hier juist mee? Ik dacht namelijk hoe soberder hoe beter?

*Ik vrees dat ik de layout van de huidige site zal moeten omgooien/aanpassen naar de zoekpagnia layout. Mogen die twee van elkaar verschillen? En zo ja, hoe veel?

Ik snap je vraag niet helemaal, maar...

Ik bedoel dat het website gedeelte van de zoekmachine (waar nu nog geen voorbeeld van is) er andres zal moeten uitzien dan de huidige www.tornooi.net want die past echt bij mijn basketbal.tornooi.net (het zoekrobot gedeelte) voorbeeld.

 

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.