• 0

Wat voor contract is het verstandigste ???

Beste HL leden,

 

Het gaat om de inzet van verkeersregelaars.

Aangezien ik binnenkort ga beginnen met een eigenbedrijf waarvan ik niet weet voor hoeveel man er werk is per dag omdat dit afhankelijk is van het aantal evenementen en wegwerkzaamheden enz.. zit ik met een uitdaging.

 

Bij evenementen is minimaal 3 weken vooraf bekend hoeveel mensen er nodig zijn.

Bij wegwerkzaamheden is dat ook meestal wel 2 weken vooraf bekend.

Maar er kan net zo goed een spoedklus binnenkomen waardoor er binnen 1 a 2 uur een aantal mensen nodig zijn.

Hierbij kan je denken aan gesprongen waterleiding waardoor verkeer omgeleid moet worden.

Of een collega bedrijf belt 1 dag van te voren ik heb xx mensen morgen nodig. Kan je leveren ?

Kortom het kan aardig verschillen wanneer er hoeveel mensen nodig zijn. Zeker voor een nieuw bedrijf.

 

Aangezien er zoveel verschillende soorten contracten mogelijk zijn is mijn vraag wat adviseren jullie.

 

Ik heb de volgende contracten gevonden:

BRON: http://www.deondernemer.nl/artikel/445/Oproepovereenkomst_voor_(on)bepaalde_tijd

 

BRON: http://www.deondernemer.nl/artikel/443/Nuluren-overeenkomst_voor_(on)bepaalde_tijd

 

BRON: http://www.deondernemer.nl/artikel/440/Min-max_overeenkomst_voor_(on)bepaalde_tijd

 

Ik wil toekomstig personeel zeker niet uitknijpen maar ik wil ook niet te snel voor lange tijd aan te veel mensen vast zitten.

Dit omdat met name de maanden December en Januari vaak wat rustiger zijn. En bij plotselinge vorst is er ook haast geen werk.

 

Ik hoop dat jullie mij een goede raad kunnen geven en dan het liefst met motivatie waarom A wel en B niet.

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn verschillende (studenten) uitzendbureaus die een pool systeem voor je kunnen opzetten waardoor je snel mensen kunt inschakelen wanneer je ze nodig hebt. studenten vinden over het algemeen een baantje als verkeersregelaar best prima. Het voordeel van uitzendkrachten is dat je niet aan ze vast zit als je ze flexibel wilt inzetten. (tenzij over een hele lange periode). Ik zou dus niet kiezen voor a b of c maar het over een andere boeg gooien.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Beste harde werker,

 

Bij ons wordt ook van week tot week de personele inzet afgestemd op de hoeveelheid werk die verricht moet

worden. Derden plannen vaak onze werkzaamheden of laat ik het zo zeggen projectplanningen waarin meerdere partijen

meedoen staan vaak vast en je moet je als bedrijf daar gewoon aan aanpassen en in de praktijk betekent dit dat je

van week tot week steeds een wisselende behoefte hebt aan personeel. Dit speelt in jouw geval ook.

In ons geval hebben we dit opgelost met een team vaste mensen (17 man) en een flexibele " schil" er om heen.

 

Voor jouw situatie kan misschien werken:

Probeer in te schatten voor hoeveel mensen je gemiddeld in een jaar werk hebt.

Stem daar je vaste kern van personeel met een arbeidsovereenkomst op af. Maak allereerst

arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd; bijv. een half jaar of een jaar.

 

In tijden van drukte zou je op een flexibele schil moeten kunnen vertrouwen die je om je bedrijf hebt

gebouwd. Die schil kan bestaan uit onderaannemers, ZZP-ers, mensen die gedatcheerd worden of die anderszins

ingeleend kunnen worden.

 

Succes.

Groet,Jeroen

 

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0

Er zijn verschillende (studenten) uitzendbureaus die een pool systeem voor je kunnen opzetten waardoor je snel mensen kunt inschakelen wanneer je ze nodig hebt. studenten vinden over het algemeen een baantje als verkeersregelaar best prima. Het voordeel van uitzendkrachten is dat je niet aan ze vast zit als je ze flexibel wilt inzetten. (tenzij over een hele lange periode). Ik zou dus niet kiezen voor a b of c maar het over een andere boeg gooien.

 

@Seb,

Dank voor je reactie. Ik heb hier al het e.e.a. gelezen omtrent uitzendburo's en ik heter in het verleden ook voor gewerkt, alleen wat zij berekenen is zodanig hoog dat dit voor mij als starter niet interessant is.

 

Het is als ondernemer natuurlijk ook de bedoeling dat je nog winst kan maken en die marge wordt met het inhuren van uitzendkrachten aanzienlijk minder.

En nee dat komt niet omdat ik een te laag uurtarief ga hanteren.

Dan is payroll goedkoper als optie.

Link naar reactie
  • 0

Beste harde werker,

 

Bij ons wordt ook van week tot week de personele inzet afgestemd op de hoeveelheid werk die verricht moet

worden. Derden plannen vaak onze werkzaamheden of laat ik het zo zeggen projectplanningen waarin meerdere partijen

meedoen staan vaak vast en je moet je als bedrijf daar gewoon aan aanpassen en in de praktijk betekent dit dat je

van week tot week steeds een wisselende behoefte hebt aan personeel. Dit speelt in jouw geval ook.

In ons geval hebben we dit opgelost met een team vaste mensen (17 man) en een flexibele " schil" er om heen.

 

Voor jouw situatie kan misschien werken:

Probeer in te schatten voor hoeveel mensen je gemiddeld in een jaar werk hebt.

Stem daar je vaste kern van personeel met een arbeidsovereenkomst op af. Maak allereerst

arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd; bijv. een half jaar of een jaar.

 

In tijden van drukte zou je op een flexibele schil moeten kunnen vertrouwen die je om je bedrijf hebt

gebouwd. Die schil kan bestaan uit onderaannemers, ZZP-ers, mensen die gedatcheerd worden of die anderszins

ingeleend kunnen worden.

 

Succes.

Groet,Jeroen

 

 

Dank voor je reactie Jeroen.

Ik ga dit zeker nader bekijken en berekenen ookal is dat voor een startende onderneming iets moeilijker in vergelijking met als je al 6 maanden of 1 jaar draait.

 

Wat betreft contracten is het type Min- Maxcontract al afgevallen. De 2 andere optie's ga ik nogmaals bekijken.

Heb je daar nog een mening over ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.