Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RRRR
Ik ben bezig met de mogelijke overname van een handelsmaatschappij, met interessante naam en reputatie maar met beperkte activiteiten op dit moment.
De vennootschap heeft schulden aan een bedrijf dat niet verbonden is met de verkopende aandeelhouder.
Er is geen verwachting dat deze schulden met de huidige activiteiten ooit kunnen worden terugbetaald.
Nu zou een van mijn voorwaarden van overname zijn de kwijtschelding van deze schulden.
Hoe kan ik dat het beste vormgeven?
Zijn hiervoor speciale fiscale regels die een kwijtschelding mogelijk maken of verhinderen?
Bedankt voor alle suggesties en antwoorden
Update: De verkopende aandeelhouder heeft gesproken met de schuldeiser( geen bank) en die is bereid na te denken over schuldkwijtschelding, maar verwacht wel een voorstel van mij.
mijn idee: misschien iets te eenvoudig? Ik schrijf een brief (met begeleidend schrijven van de accountant van de verkoper). waarin ik kwijtschelding van schulden vraag als voorwaarde van overname?
Als de schuldeiser dit accepteert en ondertekent is dit dan voldoende geregeld of kan dit als ik het bedrijf heb overgenomen nog herroepen worden?
Bedankt voor het meedenken,
Ruben