RRRR

Junior
  • Aantal berichten

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

RRRR's trofeeën

  1. Deze informatie heb ik mee gekregen: Tachograaf verplicht boven 2,5 MTM bij internationaal vervoer en cabotage • Vanaf 1 juli 2026 • Uitgezonderd tussen 2,5 en 3,5 MTM: vervoer voor eigen rekening mits besturen voertuig niet hoofdactiviteit bestuurder Ik denk dus dat je hier niet mee te maken hebt,
  2. Hallo Peter, Bedankt voor je antwoord, maar de Btw is niet het probleem, is zoals je schrijft verlegd naar afnemer in Belgie, Waar ik vooral meer over wil weten zijn de gevolgen, ervaringen en mogelijkheden met eigendom in Nederland en kenteken in Belgie
  3. Hallo Joost, zover ik heb kunnen vinden kan een (buitenlands)voertuig dat in Belgie wordt gebruikt een uitzondering krijgen van inschijving voor maximaal 6 maanden ,is de periode langer dan moet het inschreven worden in Belgie en krijgt dus een Belgisch kenteken. Dus eigendom NL huur/lease naar Belgie kenteken op naam van de huurder/lessee ( in Belgie is de houder van het kentekenbewijs niet noodzakelijk de eigenaar) is het zo iets duidelijker? Bedankt
  4. Beste Forumleden, Wie heeft er ervaring met of kent een adviseur die me kan helpen met onderstaande situatie, NL BV koopt vrachtwagens ( oa in Belgie en Nederland) verhuurt/(lease) (dienst voor BTW) zonder koopoptie aan Belgische bvba( transportbedrijf) inschijving/kenteken in Belgie Is dit mogelijk en waar zitten de valkuilen? Bedankt
  5. Hallo Erik, De ondernemings vergunning transport-taxi : heeft meerdere voorwaarden, de eis van vakbekwaamheid is persoonsgebonden, met/na het overnemen van een BV zul je hier nog steeds ( zelf of medewerker) aan moeten voldoen, Groeten Ruben
  6. Een Belgische gemeente kan (gedeeltelijk) BTW-plichtig zijn, Of dit voor je het geval is kun je dus beter eerst even vragen aan de betreffende gemeente,
  7. Heel veel hangt zoals Joost schrijft af van de situatie, Als je "veel" of "weinig" beloning uit de vennootschap nodig hebt? een "hoge" of "lage" winst verwacht? De Belgische en Nederlandse belastingtarieven en uitwerking daarvan op je situatie maken op dit gebied het verschil. De oprichters aansprakelijkheid bij een bvba: bij een faillissement binnen 3 jaar na oprichting zijn de oprichters aansprakelijk als uit het financieel plan( bij notaris bij oprichting aan de akte verbonden) blijkt dat er onvoldoende kapitaal is ingebracht voor de normale activiteiten van de bvba Groet, Ruben
  8. Wat ik bedoel is dat je vriend niet zoals jij met de BV afgeschermd bent van aansprakelijkheid Theoretisch zou je inderdaad dus eerst de GCV aansprakelijk stellen voor de VOF, dit zal dan meestal uitkomen bij aansprakelijkheid van de beherende vennoten van de GCV.
  9. Als de Belgische(Nederlandse) fiscus dit ook accepteert ( hang oa van organisatie en grensoverschrijdende werkzaamheden) zal de gcv dus Vennootschapsbelasting in België betalen over de winst van de Nederlandse vof, en de Bv in Nederland Houd er wel rekening mee dat je vriend hoofdelijk aansprakelijk is in de Nederlandse vof
  10. Eerste verschil zal zijn of je een NL of BE VOF begint, een Belgische vof is zelfstandig belastingplichtig tarief Belgische Vennootschapsbelasting
  11. In België is een Interimbureau een uitzendbureau, Je hebt dus te maken met twee richtingen van naamsbekendheid, naar werkzoekende en naar werkgevers... Het belangrijkste hierbij is dat je de juiste partijen aan elkaar kunt koppelen, Als je een goede kandidaat heb zal de werkgever snel vertrouwen hebben (Als je alle formaliteiten en regelgeving correct toepast kan er ook weinig verkeerd lopen) Je kunt bv bij een nieuwe klant afspreken dat als de kandidaat na de 1e dag niet voldoet aan de verwachtingen dat die dag niet( of maar de helft) betaald hoeft te worden. Als je leuke/goedbetalende opdrachten hebt zal de werkzoekende snel vertrouwen hebben. Het "voordeel" bij een interimbureau is dat je in eerste instantie een korte duur overeenkomst hebt waardoor de naamsbekendheid en vertrouwen opgebouwd kunnen worden.
  12. Hallo Rob, Het ondernemersklimaat in CZ is niet slecht, belastingdruk is niet hoog in vergelijking met Nederland maar wel veel ingewikkelder om aan alle procedures en regels te voldoen. Voor je vestigingsplaats is de bereikbaarheid(zoals je misschien weet zijn er maar een paar snelwegen)belangrijk, Wil je dicht bij je klanten zitten of dichter bij NL? De loon en andere kosten zijn ook erg afhankelijk van je vestigingsplaats. Ook moet je zeker rekening houden met de taal, buiten de grote steden is het moeilijker om in het engels/duits dingen geregeld te krijgen. Misschien ook interessant om te lezen ( niet om je af te schrikken) http://www.cosycottage.nl Ik ben regelmatig in CZ dus als je nog meer (specifieke vragen) heb kun je die hier altijd stellen, Met vriendelijke groet, Ruben
  13. In het betalingsverkeer met India zijn de valuta bepalingen van de RBI (Reserve Bank of India)het belangrijkste om rekening mee te houden. De INR is namelijk niet volledig vrij inwisselbaar. Wel zijn er verschillende voordelen voor bedrijven in India die in buitenlandse valuta verdienen Ook voor het openen van een rekening buiten India moet het Indiase bedrijf voldoen aan de regels van de RBI. Als het bedrijf een factuur stuurt aan de klant in Europa zal ook de betaling naar India moeten gebeuren. Dus voor klanten die door je bemiddeling zaken doen met India zullen ook wel een internationale betaling kunnen doen.Ik neem hierbij aan dat het prijsvoordeel groot genoeg is voor de extra kosten. Ook rekening houden met andere erg belangrijke zaken. Als het bedrijf uit India hier niet geregistreerd zal zijn zal de aansprakelijkheid waarschijnlijk bij jezelf uitkomen.( hier zijn nog veel meer aandachtspunten) Is het dan geen optie om te bekijken of je de verkoop niet als agent maar voor eigen rekening ( inkoop en verkoop)kunt doen . dan hebben je Nederlandse klanten een Nederlandse leverancier en jijzelf een leverancier uit India) Gr. Ruben
  14. Contractueel vastleggen is goed maar het uitgevoerd krijgen is iets anders Als je niet op tijd geleverd krijgt is het al te laat, In India is het eigenbelang ( korte termijn) op dat moment het belangrijkst. kosten zul je waarschijnlijk alleen terug krijgen als er grotere opdrachten in de toekomst aan vast hangen. Je zult dus goede afspraken moeten maken die ook( altijd) in het belang is van de professor zijn. Het risico zul je eigenlijk zelf moeten afdekken ( dat is waarschijnlijk ook een van de redenen dat je klanten zaken doen met een Europees bedrijf en niet rechtstreeks met India) Afhankelijk van de producten/productieproces moet je een voor onze begrippen erg lange levertijd inbouwen voor alles wat er mogelijk aan vertraging kan optreden. Wij hebben zelf een productie bedrijf in India opgestart en kunnen bij eventuele spoed leveringen/vertragingen door luchtvracht of productie in Europa de door de klant gewenste levertijden aanhouden. Gr Ruben
  15. Hallo Fireztarter, Wij werken al een paar jaar met dit Generalized system of preferences certificate of origin Form A issued in India. Met de acceptatie hebben we nog geen problemen gehad. De exacte tarieven kun je het beste navragen bij een douane agent/expediteur die kan met de douanecode precies zeggen wat de invoerrechten zijn. voor fietsen zou dit dan zijn: TARIC code: 8712.00.10 Wel zou je er voor moeten zorgen dat je een origineel(op papier met stempel) form A hebt bij inklaring van de goederen. Als je nog meer wilt weten stel maar vervolg vragen, Vanwaar uit India gaan jullie importeren? Groeten Ruben
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.