Jump to content

Bas de JOng

Newbee
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Scorpiusdreef 201, Hoofddorp, 0000AA, Netherlands
  • First name
    Bas
  • Last name
    de Jong
  • Company or organization name
    Advin
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    financiering
    juridi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Niet, dit is mijn ee

Company info

  • Location
    Hoofddorp
  • Branch
    Juridisch
  1. Wij hebben een raamovereenkomst met een overheid voor het leveren van diensten. In deze raamovereenkomst (aanbesteed volgens BAO 2005) staat dat in de nadere overeenomsten word bepaald wat de opleveringstermijn en acceptatietermijn is van deze diensten. Nu is het zo dat er een start en opleverdatum word vastgelegd. Mijn vraag is nu: Moeten wij de looptijd van het project zoals vastgelegd ook zien als opleveringstermijn? Is er een wettelijke acceptatietermijn wanneer deze niet is vastgelegd in contracten? Met vriendelijke groeten, Bas de Jong
  2. De plannen voor de trap waren al bekend bij verkoop, de daadwerkelijke uitvoering (plaatsing) vind heden plaats. Het is een pand van 4 verdiepingen met een grote vide. Betreffende trap loopt van boven naar beneden, met aansluitingen op elke verdieping. Alle constructieberekeningen en tekeningen zijn aanwezig. De koper (verhuurder) wil geen risico lopen mocht de trap onderhavig zijn aan metaalmoeheid ed. Wij gaan een contract aan voor 15 jaar, tegen die tijd is er geen enkele garantie meer voor deze trap. Natuurlijk kunnen wij deze laten verwijderen of doorverkopen aan volgende huurder. Moet dit dus vastgelegd worden in een allonge bij het huurcontract? En moeten we deze trap apart verzekeren? En mocht er id wat gebeuren met deze trap....zijn wij dan verantwoordelijk?
  3. Wij zijn een zusje van een bouwbedrijf. Met 2 vestigingen in 1 plaats, is er besloten om een nieuw kantoor te bouwen. Dit word gerealiseerd door ons eigen bouwbedrijf, en het pand is verkocht aan een investeerder. Wij gaan gaan ons zelf gebouwde kantoor huren. Nu hebben we als meerwerk een trap in de vide laten plaatsen. Nu wil de eigenaar deze trap dus niet in de huurovereenkomst meenemen ivm het risico van gebreken. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe nu te handelen?
  4. Het bedrijf word geleid door een professor, die erg flexibel is tav inzetten van personeel (studenten). Wij hebben al ervaring met dit bedrijf op kleine schaal. Het volgen van de planningen is volgens ons ook de enige wijze waarop gemonitoord kan worden. Denk je dat het mogelijk is dat als zij hun verplichten niet kunnen nakomen, zij (contractueel) de verplichting op zich nemen om de productie uit te besteden voor hun kosten?
  5. Wij hebben het voornemen om een samenwerkingsverband aan te gaan met een productiebedrijf uit India. Een van de risico's vinden wij productiezekerheid. Dit komt omdat wij gehouden zijn aan een leverantieplicht naar onze opdrachtgever, anders volgen er boetes (niet misselijke). Is er iemand die ervaring heeft, of de kennis bezit hoe dit contractueel vast te leggen met onze toekomstige partner in India?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept