stefaanm

Senior
  • Aantal berichten

    46
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

stefaanm's trofeeën

  1. Nee ik wil gewoon alles in orde hebben. Ik toonde mijn tekst aan een collega-ondernemer en mijn tekst was 4 regels lang en zijn tekst was mss een volledig a4 blad waarop hij specifiek alles beschreef wat hij zou kunnen doen. Met mij is het vrij algemeen. Ik denk niet dat zijn notaris dat had opgemaakt, zeker niet die tekst.
  2. Hey, Ik ben opzoek naar een voorbeeld van een uitgebreide omschrijving van een ICT-bedrijf, de omschrijving dat wordt opgenomen in de statuten bij de oprichtingsakte. Hebben jullie links naar voorbeelden voor ict-bedrijven? Alvast bedankt!
  3. Nee vraag het mij gewoon af, kwam ter sprake tijdens een gesprek... Nog ervaringen/meningen?
  4. Beste(n), Ik had gisteren een discussie met een vriend. De vraag is simpel: moet ik een bloedtest laten afnemen of niet? De context: er wordt een lening aangegaan (eigen inbreng+overheidswaarborg+banklening+risicokapitaalinvestering). Er wordt een bvba opgestart. Er moeten standaard verzekeringen worden afgesloten: Hospitalisatieverzekerig, ba verzekering, ... Moet de belgische ondernemer ergens in dit plaatje een bloedtest laten afnemen? Nederlangse meningen mag ook. Thx.
  5. +1 dit argument is nog niet op tafel gesmeten. Kort samengevat zie je in dit topic dat er dus een duidelijke kloof is tussen de mensen die hun prijzen plaatsen en niet plaatsen. Een consensus kan er duidelijk ook niet gevonden worden: mensen die hun prijzen niet willen plaatsen zweren bij deze methode. Uit alle voorbeelden kan ik toch nog een eigen samenvatting maken: dj tiesto -> weinig aanbod -> uniek in zijn soort -> geen open prijzen -> hoge marges rekken -> 4 spelers = weinig aanbod -> grote prijselasticiteit -> monopoly achtig -> geen open prijzen -> hoge marges websites -> veeeel aanbieders -> wijnig prijselasticiteit -> ik argumenteer voor prijzen tonen (je kunt nog altijd de bloemist van de hoek iets wijs maken, maar dit blijft niet duren, de meerderheid is mee met hun tijd, vergeijk het met: de bakker -> veeel aanbieders -> informatie symmetrie (iedereen weet de prijs van brood, ook de bloemist) -> open prijzen -> lage marges ...
  6. "Offerte cultuur" : een nieuwe term die later in de boeken komt te staan en waarop de (gemoderniseerde)klant al lachend op zal terug kijken dat het bestond (wat mijn mening betreft).
  7. Zoals ik in mijn eerste post schreef: het hangt idd af van de sector/product. Maar ik vind ookal spreken we over maatwerk, je kan altijd een richtlijn geven van de prijs. Laat de klant zelf rekenen. Als je goed kan uitleggen hoe jij jou berekening maakt, zonder al te veel prijs te geven, kan de klant zelf ook wel zijn "maatwerk" uitrekenen en kan hij zich ook goed voorbereiden vooraleer hij de echte offerte aanvraagt. En hoe je nog beter kunt scoren is dat de uiteindelijke prijs lager is dan de berekening die de klant heeft gemaakt via je site, zo gaat de klant zich ook goed voelen en denken dat hij een goede deal heeft.
  8. Leuk om te zien dat de eerste reacties de zelfde mening als mij hebben! Ik heb zo iets van iedereen gaat mee met zijn tijd, niet alleen de bedrijven maar ook de klanten. Tegenwoordig kan de klant (vooral door de opkomst van het internet) kijken wat de gemiddelde marktprijs is en wat substitutie producten zijn. Bedrijven die denken dat de ze de klant nog iets "wijs" kunnen maken (door te prijs te verbergen) en grote winsten pakken die zijn gewoon niet mee met hun tijd en zullen op LT falen. Enkel grote multinationals met veel market power en monopoly kunnen hun prijzen verbergen en grote winsten pakken. Maar de gemiddelde kmo moet zich er bij neerleggen en open kaart spelen met de klant. Dit heeft ook heel wat te maken met de globalisatie, meer concurrentie ed. Tegenwoordig moet een bedrijf, zeker in onze landen, concurreren door kwaliteit te leveren tegen een transparante en eerlijke marktprijs.
  9. Beste HL-ers, Ik zit met de volgende vraag en vind er via google niet direct een antwoord op. Bijna alle bedrijven hebben tegenwoordig een website, met meestal gemeenschappelijke topics, wie,wat,waar,... ook stellen ze allemaal hun prodcut(en)/dienst(en) voor. 1 groot verschil: sommige zetten de prijs er bij en andere houden de prijs verborgen. Ik vraag mij af, waarom verborgen houden? Hier de pro's en contra's volgens mij van de prijs verborgen te houden: Waarom wel verborgen houden: - Als de potentiële klant echt interesse heeft in het product moet hij contact opzoeken met de winkel, waardoor de verkoper hem kan overtuigen en houden. - Verdediging strategie tov de concurrent, benchmarking, ... - Je hebt een hogere prijs dan het gemiddelde van de industrietak en wilt de klant niet afschrikken. - Iedere prijs is variabel per klant. Waarom niet verborgen houden: - De drempel voor de potentiële klant om te bellen voor de prijs is te hoog, dus hij haakt af. - De concurrentie kent u prijsbeleid: maar als je goed concurreert op de prijs moet je u hier niet om schamen, maar er juist mee pronken. - Als je de prijs toont weet de klant dat hij gelijk behandeld wordt met een andere klant met als logische redenering dat er geen woeker winsten gemaakt worden. Mijn conclusie: je kunt beter je prijzen meteen tonen. Dit is natuurlijk afhankelijk per industrie, maar ik ben zelf al veel sites tegen gekomen waar ik afhaak omdat er geen prijzen staan. Hoe zit het met het juridische aspect? Mag men in sommige gevallen geen prijzen tonen? Wat denken jullie als je bv in de diensten sector van een bepaalde niche wilt toetreden en al je concurrenten houden hun prijzen verborgen en jij als nieuwkomer (die tevens goede prijzen hanteert) toont zijn prijzen open en bloot met een goede argumentatie per prijs. Graag jullie meningen. Thx
  10. Het is idd op die manier, en ook in België. De partij van de werkzoekende is op het eerste zicht niet zo'n probleem, die vinden we snel. De eerste klant die met ons in zee wilt gaan dat is natuurlijk iets anders. Maar zoals je zegt kan ik een contract van "niet tevreden geld terug" in het begin toepassen.
  11. Wij zijn idd nieuw in deze sector, echter willen we er wel 100% voor gaan. Het ervaringstekort van de sector is idd een negatief punt, maar dat zal ons niet tegen houden. Een mens kan alles leren. We zijn geen specialisten uit de sector dat is waar, maar mits goede samenwerkingen met andere firma's wordt dit probleem opgelost, althans voor de domeinen waar we niks van afweten. We zullen een constructie moeten opzetten van een firma die doormiddel van de combinatie van resources en competenties van goede partners toch kan concurreren en renderen. Toch blijf ik met de vraag zitten: hoe moet ik dat kalantenvertrouwen winnen. @Pieter: Die tips zoals linkedin netwerk, twitter, ... zijn idd wel leuk, maar wordt pas zinvol als de eerste klant binnen is. Ik kan geen linkedin netwerk uitbouwen zolang er geen klant is, ik kan geen leuke twitter berichten versturen zoalang er geen followers zijn, ... (en het is niet omdat iemand je twitter berichten volgt dat het een klant wordt... oké alle beetjes helpen, maar dit zal niet voldoende zijn denk ik) @Twabla: U lijkt me meer te duwen in de richting van de niche / innovatie. We zullen een interim bureau moeten maken dat zich kan onderscheiden van de rest, wat ons uniek maakt in de sector. Daar hebben we al een strategie voor (maar kan ik hier niet vertellen). Evengoed al willen we ons focussen op iets nieuws & specifiek, de vraag blijft... waarom zal een klant in zee gaan met ons, ook als we nog geen referenties hebben...
  12. Mogelijk... kunnen we doen, we kennen idd wel wat contacten die we kunnen vragen als referentie. Maar echter een referentie toegepast op de interim sector kunne we niet vragen... deze sector is zo goed als nieuw voor iedereen. Een fake referentie kunnen we ook vragen... maar dat is niet zo'n cleane start. We weten wel het reilen en zeilen hoe het in die sector werkt, maar daar houdt het er ook mee op... geen ervaring in de sector.
  13. Ik ben mss die derde persoon, dus ik zal wel reageren op vragen. Ik voel me niet 100% veilig om mee te participeren omdat ik echt denk dat dit klantenvertrouwen een groot probleem gaat vormen. Zolang er geen strategie op tafel ligt die me zint, trek ik mij terug. Het is mss lame om zomaar via een forum tips te vragen, maar je weet nooit mss door een of andere post begint de bal wel te rollen.... (ik hoop het toch ;) )
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.