• 0

Van bedrijf waar ik kritiek op had naar opdrachtgever

Het volgende wil ik met jullie delen. Waarom? Omdat ik hier erg van geleerd heb en ik anderen hier ook van wil laten leren.

 

Ik heb een ecologisch adviesbureau en werd vorige week gebeld voor een offerte in verband met een aanvullend vleermuizenonderzoek. Er was namelijk een ambtenaar die dat nodig vondt. Hij stuurde mij de gemaakte ecologische quickscan* op, dat door een middel groot multidisciplinaire bureau geschreven was. In de quickscan bleek "juridische onzin" te staan. (aanvullend onderzoek zou niet noodzakelijk zijn) Gezien de gedragscode van de branchevereniging heb ik het betreffende bureau gebeld en de auteur om uitleg gevraagd. Hij had hier geen antwoord op. Ik zei onder andere: "Ik neem aan dat jullie ook graag rapporten maken die juridisch kloppen." Het antwoord was natuurlijk: "Ja, uiteraard". (het gesprek viel regelmatig stil, de auteur had namelijk geen antwoorden) Op een gegeven moment vroeg de betreffende meneer: "Misschien kunnen we eens een afspraak maken om het er met u als deskundige over te hebben." Uiteraard ben ik hier op in gegaan en hebben we een datum, tijd en locatie afgesproken.

 

Ik heb hem een mail gestuurd met de locatie en wat voor uurtarief ik zou rekenen voor het gesprek (is aanzienlijk hoger dan normale uurtarief). Tevens gemeld wat het normale uurtarief is.

 

Vandaag dat gesprek gehad, ging uiteraard redelijk veel over andere zaken dan de betreffende wetgeving, maar ook voldoende over dat betreffende advies gehad. Uiteindelijk zijn we geëindigd bij het feit dat hij me op korte termijn een offerteverzoek zal sturen.

 

Wat heb ik hieruit geleerd?

Als je mensen in hun waarde laat (ook al verkopen ze onzin), je zelf sterk laat zien en laat zien waar jij goed in bent kun je best iemand bellen met de mededeling dat iemand "onzin" verkoopt om deze vervolgens opdrachtgever te laten worden.

 

 

 

* In een quickscan wordt aangegeven welke soorten potentieel voorkomen, wat de potentiële effecten zijn en wat de wettelijke consequenties zijn.

 

Ps: Ik weet niet zeker of ik dit bericht in het juiste forum gezet heb. Een moderator mag dit natuurlijk wijzigen.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.