• 0

Is het echt zo makkelijk

Hallo,

 

Ik wil naast mijn baan een beetje bijverdienen.

nu kan ik via een paar groothandels producten inkopen en verkopen via internet.

Hierbij moet ik me wel inschrijven bij KVK.

Ik wil het zo gaan doen.

 

Inschrijven KVK

Producten aanbieden op internet via website en marktplaats etc..

wanneer er een koper is product bestellen bij groothandel en doorsturen aan koper.

Het geld moeten ze eerst overmaken voordat ik het product toe stuur.

Winst/omzet invullen bij extra inkomsten.

 

is het echt zo makkelijk of moet ik nog ergens anders aan denken of inschrijven.

 

Ik zit nog met een paar vragen

Kunnen de klanten hun geld overmaken op mijn lopende rekening?

Kan ik mijn omzet/verdiend geld op het belastingsformulier aangeven bij extra inkomsten?

en tot welk bedrag kan dit?

Wat gaat de belasting mij vragen qua kosten?

Moet ik nog ergens anders aan denken?

moet ik naast extra inkomsten ook nog anders belasting aangeven?

 

Ik heb wel op diverse sites gekeken zoals kvk en belastingdienst maar niemand heeft echt precies de antwoorden op mijn vragen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Ik wil naast mijn baan een beetje bijverdienen.

nu kan ik via een paar groothandels producten inkopen en verkopen via internet.

Hierbij moet ik me wel inschrijven bij KVK.

Ik wil het zo gaan doen.

 

Inschrijven KVK

Producten aanbieden op internet via website en marktplaats etc..

wanneer er een koper is product bestellen bij groothandel en doorsturen aan koper.

Het geld moeten ze eerst overmaken voordat ik het product toe stuur.

Winst/omzet invullen bij extra inkomsten.

 

is het echt zo makkelijk of moet ik nog ergens anders aan denken of inschrijven.

 

Ik zit nog met een paar vragen

Kunnen de klanten hun geld overmaken op mijn lopende rekening?

Kan ik mijn omzet/verdiend geld op het belastingsformulier aangeven bij extra inkomsten?

en tot welk bedrag kan dit?

Wat gaat de belasting mij vragen qua kosten?

Moet ik nog ergens anders aan denken?

moet ik naast extra inkomsten ook nog anders belasting aangeven?

 

Ik heb wel op diverse sites gekeken zoals kvk en belastingdienst maar niemand heeft echt precies de antwoorden op mijn vragen.

tja....als je jezelf al afvraagt of het echt zo makkelijk is....wat als

- de klant besteld, je wilt inkopen bij groothandel maar blijkt uitverkocht te zijn

- groothandel heeft het wel, maar klant betaald niet meer

- het zoek is geraakt, kan je weer opnieuw gaan bestellen

 

Volgens mij is het lastig goede service te geven bij problemen als je op zo 'n manier handelt.

 

Verder is het niet verstandig je klanten het geld op je lopende rekeningen laten storten, aangezien je goed boekhouding bij moet houden.

 

Of je nog ergens anders aan moet denken? Ja heel veel dingen....vandaar dat het altijd handig is een ondernemingsplan te schrijven. Een zaak heb je nu eenmaal niet binnen paar minuten opgezet....

Link naar reactie
  • 0

tja....als je jezelf al afvraagt of het echt zo makkelijk is....wat als

- de klant besteld, je wilt inkopen bij groothandel maar blijkt uitverkocht te zijn

- groothandel heeft het wel, maar klant betaald niet meer

- het zoek is geraakt, kan je weer opnieuw gaan bestellen

 

Volgens mij is het lastig goede service te geven bij problemen als je op zo 'n manier handelt.

 

Verder is het niet verstandig je klanten het geld op je lopende rekeningen laten storten, aangezien je goed boekhouding bij moet houden.

 

Of je nog ergens anders aan moet denken? Ja heel veel dingen....vandaar dat het altijd handig is een ondernemingsplan te schrijven. Een zaak heb je nu eenmaal niet binnen paar minuten opgezet....

Tja, bovenstaande zijn inderdaad dingen om aan te denken. Maar... maak het jezelf niet te moeilijk!

 

Zorg dat je de juridische zaken afgebakend hebt: ga langs bij een verzekeringsadviseur en zorg dat je sluitende algemene voorwaarden hebt (zie voorbeeld kvk). En ik zou zeggen: begin!

 

Zorg ervoor dat je klanten tevreden zijn, zoek gelijkgestemden (dat doe je al, gezien je hier op het forum zit) en je komt vanzelf dingen tegen waar je mee aan de slag wilt/moet.

 

Ohja, het zoeken van een boekhouder vind ik wel erg aan te bevelen. Hou zelf de basis administratie bij en laat je boekhouder de zaken met de belastingdienst regelen.

 

Vooral veel plezier gewenst ermee!

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.