• 0

inschrijven als ...?

Wij willen ons graag gaan inschrijven bij de KvK én een vergunning (indien nodig) aanvragen bij de gemeente.

 

Wij willen een grafisch bedrijf starten welke wenskaarten, felicitatiekaarten, visitekaartjes e.d. gaat maken. Echter voor een zeer schappelijke prijs met als verschil tov anderen in deze sector dat de klant écht de kans heeft de kaarten persoonlijker te maken dan ooit. Allemaal voor een leuke prijs. Wij willen ons vooral gaan richten op vrouwen, kinderen en vrouwen met kinderen.

 

tevens is het idee om dit bedrijf als hoofdnaam te laten fungeren voor een aantal andere sites.

Wij willen nl een losse webshop welke diverse kleine wannahaves voor dezelfde doelgroep gaat verkopen.

Wij willen een 3e site welke allerlei leuke versieringen voor kinder-/baby kamer en kadootjes e.d. van hout gaat maken. Tevens ook verkoop en verhuur van geboorteborden. Het idee is om hiermee terug te gaan in de tijd.

Daarnaast willen wij ook kinderfeesten in thema gaan organiseren.

 

Deze laatste ideeen gaan hun eigen website met eigen naam krijgen. Echter zullen alle websites overzichtelijk aan elkaar gekoppeld worden.

 

Doel is niet 1 goed draaiende site te krijgen, maar 4 losse welke samen genoeg inkomsten opleveren.

 

Voor de grafische site richten wij een kamer hier in huis in met computer e.d.

Voor de webshop hebben wij een klein kamertje waar wij een voorraadje zullen houden.

Voor de site met hout gaan wij een stuk van de garage omtoveren zodat wij hier alles kunnen zagen, schuren en lakken

Voor de kinderfeesten moeten wij een stukje van de garage reserveren als opslag.

 

Nu willen wij dit allemaal gaan doen onder de noemer (dus kvk en btw nummer) van de eerste site. Echter krijgen ze allemaal wel een eigen naam waar dan bij komt te staan "is onderdeel van"

 

De vraag is nu: hoe gaan wij dit inschrijven bij de KvK? Als atelier? Of zullen we alles moeten scheiden en dus 4x een kvk nummer aanvragen?

 

Hoe gaan wij dit aanvragen bij de gemeente: als atelier welke GEEN verkoop aan huis doet?

 

iemand die ons dit een beetje kan uitleggen?

 

(ik begrijp dat dalijk het advies gaat komen dit allemaal uit te voeren als 1 internetsite, echter dat is niet de bedoeling. Wij hebben bewust gekozen voor 4 afzonderlijke sites en we zijn ook vastberaden om deze formule te gaan proberen)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Danoontje,

 

De hoofdnaam als eerste handelsnaam laten registeren en de andere website ook als handelsnamen laten registreren. De werkzaamheden kun je als 4 regels werkzaamheden opnemen. Een gesprekje bij de KVK en al dit soort vragen zijn de wereld uit.

Link naar reactie
  • 0

net contact gehad met de KvK je kunt 1 handelsonderneming inschrijven met max 3 website namen en 1 mail adres. dus dan zullen wij 1 moeten laten vervallen...

 

maar hoe ga ik dit inschrijven/aanvragen bij de gemeente.

 

Ik neem aan dat je moet aangeven wát voor bedrijf het gaat worden: hoe ga ik mijn 'bedrijf' omschrijven dan?

 

mvg Daniel

Link naar reactie
  • 0

net contact gehad met de KvK je kunt 1 handelsonderneming inschrijven met max 3 website namen en 1 mail adres. dus dan zullen wij 1 moeten laten vervallen...

 

Ik vermoed dat jullie elkaar niet begrepen hebben, en dat de medewerker heeft gekeken hoeveel vakjes er in z'n systeem staan waar een websiteadres ingevoerd kan worden. Want er zit geen beperking op het aantal handelsnamen. Je registreert dus je bedrijf aan op één bedrijfsnaam, en kunt vervolgens meerdere handelsnamen erbij laten opnemen. Dat kan zelfs via een formuliertje wat je kunt downloaden, dus zo moeilijk is dat niet.

 

maar hoe ga ik dit inschrijven/aanvragen bij de gemeente.

 

Op de kinderfeestjes na (dat zou ik niet weten, heb je daar tegenwoordig geen vergunningen voor nodig?) hoef je niets te melden bij de gemeente hoor. Tenzij je veel aanloop krijgt van klanten met veel auto's voor de deur, maar als dat niet het geval is zoals je schrijft hoef je v.w.b. je websites niets te melden en kun je gewoon van start.

 

Niet te veel twijfelen, gewoon gaan ondernemen! :)

Link naar reactie
  • 0

OW! ik dacht dat dat moest :-[ meende dat de gemeente op de hoogte wilde zijn van alle ondernemingen onder zijn hoede...is dat een meevaller ;D

 

Ik zou om eerlijk te zijn niet weten hoe dat zit met een mogelijke vergunning voor die feestjes. Is dat niet hetzelfde als een clown welke je huurt om een feestje op te leuken??

 

Iemand misschien een idee waar ik hier meer over kan vinden???

 

Dank jullie wel! (ook voor de voorgaande reactie(s) )

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.