• 0

Informal Investors (project in Kenia)

Ik ben een startende ondernemer in Kenia. (vastgoed/export bedrijf) Heb geen eigen vermogen en/of koophuis.

 

Ik moet het hebben van externe financierders (informal investors)

NL'se Banken lenen namelijk geen geld uit aan buitenlandse ondernemening (vooral in Kenia niet)

Keniaanse banken moet je veel eigen vermogen inbrengen om een lening van 20% rente p.j rond te krijgen.

Ik focus me dus op externe financieerders. (informal investors)

 

Mijn businesplan is klaar en goedgekeurd door de banken. Ik heb er al een aantal investeerders binnen.

Hoe kan ik in contact komen met informal investors. De websites waarop informal investors staan zijn namelijk geheel gericht op de Nederlandse markt. Je heb wel bijvoorbeeld het BID network wat zijn andere manieren om met deze personen in contact te komen. Zijn hier bijvoorbeeld borrels voor ? of hoe ik kan ik in zo'n informal investors netwerk terecht komen. (prive inversteerders)

 

Mvg,

 

E. Specht

logoYHYFklein.png.2efeb95027f4fa419f4e24dcee988507.png

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kom er net vandaan. Er is in Kenia een netwerk voor Nederlandse expats die eens in de zoveel tijd met elkaar borrelen etc. Onder die expats natuurlijk veel aid workers, maar ook erg veel ondernemers (steenrijke bloemenkwekers uit de regio rond Naivasha :))

 

Ze hebben een maillijst of Google Group, de naam is me ontschoten, maar even de ambassade in Nairobi bellen en je hebt 'm.

Link naar reactie
  • 0

Hey pieter.

 

bedankt voor je reactie je bedoelt zkr HIK (holland in Kenia) en NBC (netherlands business consult) daar gaat mijn businesspartner inderdaad naar toe deze maand / volgende maand.

 

Het gaat mij meer om inversteerders in Nederland te vinden. Mijn businesspartner is verantwoordelijk voor investors uit Kenya.

 

dus als je nog iemand weet of wellicht een organisatie die mij hierbij kan helpen hoor ik dit graag!

Link naar reactie
  • 0

Hoi Eddie,

 

Een paar quotes uit mijn artikel over business angels of informal investors:

 

Business angels doen bij voorkeur zaken met bedrijven in hun eigen regio dat wil zeggen binnen een straal van 100 tot 150 km rond de woonplaats van “angel”. Een van de redenen is dat ze betrokken zijn bij de dagelijkse gang van zaken van hun deelneming en daarvoor niet te ver willen reizen. Bij problemen willen ze bovendien snel kunnen ingrijpen en dat is eenvoudiger als ze relatief dichtbij wonen. Ook het onderzoek naar de achtergrond van de entrepreneur is simpeler als je in dezelfde regio actief bent.

 

(Financiële) investeerders w.o. business angels investeren veelal slechts in landen die juridisch en economisch "volwassen" zijn.

 

Alle startende ondernemers in Nederland kunnen je bevestigen dat het aantrekken van geld erg moeilijk is. Als Nederlandse buitenlandse starter in Kenia zul je het nog moeilijker krijgen.

 

Het BID netwerk van HL-er van het eerste uur Nils de Witte is een goede optie maar ook de suggestie van Pieter is waardevol. Focus je op sponsors.of overheden.

 

Trouwens, een businessplan wordt niet goedgekeurd door banken. Een bank leent je geld op basis van je businessplan.

 

Succes!

 

Ties

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.